| کد خبر: 4316 |

بازخوانی◄ همه وعده‌های آخوندی؛ از متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما تا اتمام قطعه یک آزاد راه تهران شمال

تین نیوز | عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در چند ماه اخیر چه وعده‌هایی داده است؟ گزارش زیر فهرست وعده‌های آخوندی از آبان ماه سال 92 تا سوم اردبیهست 93 است.

1- 60 کیلومتر از محور زاهدان- زابل امسال زیر بار ترافیک می‌رود 
ایسنا جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه بزرگراه زاهدان - زابل از پروژه های مهم است که 60 کیلومتر از این محور امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت. 

2- محور زابل - نهبندان در سال جاری به بهره برداری کامل می‌رسد
وی در خصوص محور زابل - نهبندان گفت: عملیات اجرایی این مسیر با 95 درصد پیشرفت فیزیکی به مرحله نهایی رسیده و امیدواریم که در سال جاری این محور به بهره برداری کامل برسد.

3- افزایش تعداد دوربین‌های راهداری در سطح جاده‌ها در سال 93
ایسنا دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امسال تلاش می‌کنیم که تعداد دوربین‌های راهداری را در جاده‌ها افزایش دهیم.
عباس آخوندی گشت نامحسوس در جاده‌ها و شناسایی رفتارهای پرخطر را از دیگر اولویت‌های حوزه حمل و نقلی در سال 93 برشمرد و بر افزایش مجتمع‌های خدماتی - رفاهی در سال جاری تاکید کرد.

4- ایجاد دسترسی آزاد به اطلاعات وزارتخانه تا تابستان
وی افزود: مهمترین بحث من افزایش رفاه و حقوق شهروندی است و اولین حقی که شهروندان دارند حق دسترسی آزاد اطلاعات است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: از جمله برنامه‌هایی که در سال 93 دارم بحث مدیریت ارتباط با شهروندان است و سامانه‌هایی را تنظیم می‌کنیم که همه بتوانند با وزارتخانه ارتباط مستقیم برقرار کنند و تعهد ما نیز در حد بودجه و قوانین است.
آخوندی ادامه داد: تنظیم سیستم دسترسی آزاد به اطلاعات بسیار مهم است که این موضوع را به شدت پیگیری می‌کنیم و امیدواریم در سه ماهه ابتدای سال بتوانیم دسترسی آزاد به اطلاعات را در وزارتخانه فراهم کنیم.

5- اجباری شدن GPS در وسایل نقلیه
وی از طرح اجباری شدن GPS در وسایل نقلیه خبر داد و گفت: در سال 93 در برنامه داریم که بخش عمده حمل و نقل مسافر و بار را از طریق ریل انجام دهیم و حدود 15 درصد در ناوگان مسافری ریلی و 15 درصد در ناوگان باری ریلی افزایش داشته باشیم که این کار نیاز به سرمایه‌گذاری جدی بخش خصوصی در این زمینه دارد و ما نیز باید زمینه‌ها را آماده کنیم.

6- اورهال کردن موتورهای هواپیما برنامه امسال وزارت راه
آخوندی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های مهم ما در حوزه هوایی اورهال کردن موتورهای هواپیماست، گفت: خوشبختانه مذاکرات تا به این لحظه به خوبی پیش رفته و اجازه تعمیر موتورها به صورت رسمی داده شده و برنامه‌های آن در حال اقدام است و بانک مرکزی نیز قول‌های مساعدی در جهت مباحث ارزی داده است. 

7- تکمیل محور هراز در سال 94
ایسنا شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳ 
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که محور هراز از محورهای تاریخی کشور و مورد توجه مردم برای رسیدن به شمال است، گفت: در صدد هستیم با تعریض این محور، ظرفیت آن را 50 درصد افزایش دهیم.
آخوندی اظهار کرد: سعی می‌شود محور هراز در سال 94 به طور کامل تکمیل شود هم‌چنین تعریض محور فیروزکوه در سال 93 به اتمام خواهد رسید. 

8- سال آینده عملیات اجرایی قطعه اندیمشک – اهواز آغاز می‌شود
ایسنا جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ 
وزیر راه و شهرسازی گفت: سال آینده عملیات اجرایی قطعه اندیمشک – اهواز آغاز می‌شود.

9- قطعه اراک – خرم‌آباد در دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد
عباس آخوندی تصریح کرد: قسمت اراک – خرم‌آباد که هم اکنون در حال اجرا است در دولت یازدهم به بهره برداری می‌رسد و با انجام این دو قسمت بخش جنوبی کریدور شمال – جنوب تکمیل می‌شود.
آخوندی با اشاره به انجام عملیات اجرایی ادامه آزادراه قزوین – رشت تصریح کرد: امیدواریم ظرف 4 تا 5 سال آینده بتوانیم آزادراهی متناسب با استانداردهای بین المللی از شمال کشور تا جنوب داشته باشیم.

10- متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما از اردیبهشت
ایسنا یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ 
وزیر راه و شهرسازی از اجرای متنوع‌سازی قیمت بلیت هواپیما خبر داد و در پاسخ به اینکه آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از چه زمانی انجام می‌شود؟ گفت: متنوع‌سازی قیمت بلیت هواپیما ربطی به کارگروه هدفمندسازی یارانه‌ها ندارد و حکم ماده 161 قانون برنامه پنجم است که باید در سال 90 اجرایی می‌شد. 
عباس آخوندی تاکید کرد: تمام محاسبات را انجام داده‌ایم و امیدواریم اجرای ماده 161 قانون برنامه پنجم از اردیبهشت سال آینده آغاز شود.

11- پایان مرحله دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در سال 93
ایسنا جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ 
وزیر راه و شهرسازی گفت: سال آینده مرحله دوم طرح توسعه بندرشهید رجایی پایان می‌یابد. 
عباس آخوندی افزود: 90 درصد مرحله دوم طرح انجام شده و 10 درصد باقیمانده مربوط به نصب تجهیزات است که از اوایل سال آینده آغاز می شود.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه کانتینر از سه میلیون کانتینر TEU در سال به شش میلیون کانتینر افزایش می یابد.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هفت فاز برای توسعه مجتمع بندری شهید رجایی تعریف شده است که با اجرای کامل آن ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر به بیش از 24 میلیون TEU کانتینر افزایش خواهد یافت. 

12- افتتاح بزرگراه بندرعباس به جاسک سال 93
ایسنا چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ 
وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از بزرگراه بندرعباس به جاسک ساخته شده و با تامین اعتبار باقی مانده این طرح، در سال آینده افتتاح خواهد شد. 
عباس آخوندی در حاشیه دیدار با فعالان صنعت فولاد و توسعه دریا محور در بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساخت بزرگراه بندرعباس به پارسیان و اتصال به منطقه مهم گازی عسلویه در بوشهر ضروری است.
 
13- بهره برداری از ترمینال مسافری دریایی حقانی طی یک تا دو ماه آینده 
ایسنا سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ 
وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه حجم تجارت جهانی دریایی 9 میلیارد در سال است، اظهار داشت: با توجه به موقعیت ایران ما سعی می‌کنیم سهم کشور از این تجارت که در حال حاضر کمتر از دو درصد است را افزایش بدهیم.
عباس آخوندی با بیان اینکه ترمینال مسافری دریایی حقانی نیز طی یک الی دو ماه آینده بهره‌برداری می‌شود، تصریح کرد: از 12 میلیون ظرفیت بندر شهید باهنر تنها از سه و نیم میلیون تن آن استفاده می‌شود.

14- حضور پنج خط کشتیرانی بین‌المللی در بندر شهید رجایی تا اواسط اسفند
ایسنا پنجشنبه ۱ اسفند 
وزیر راه و شهرسازی از حضور پنج خط کشتیرانی بین المللی ظرف دو هفته آینده در بندر شهید رجایی خبرداد. 
عباس آخوندی که به منظور بازدید از بندرشهید رجایی در جمع فعالان حوزه حمل و نقل دریایی حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران افزود: فعال شدن خطوط کشتیرانی بین المللی برای حمل و نقل در بندرشهید رجایی در اولویت کاری این وزارتخانه قرار دارد.
وی با بیان اینکه درحال حاضر کشتی‌هایی با ظرفیت 4000 کانتینر در بندر شهید رجایی در حال تخلیه و بارگیری است،اظهار کرد: پنج خط کشتیرانی بین‌المللی ظرف دو هفته آینده به منظور تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی حضور خواهند یافت. 

15- طی پنج سال 3 هزار واگن مسافری و 20 هزار واگن باری به ناوگان حمل ونقل ریلی اضافه می‌شود
 ایسنا جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عمر بالای ناوگان حمل و نقل ریلی کشور و لزوم ورود واگن های باری و مسافری جدید گفت: به رییس‌جمهور پیشنهاد کردم سهم ناوگان حمل و نقل ریلی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به دو برابر افزایش یابد.
عباس آخوندی با بیان اینکه عمر ناوگان حمل و نقل ریلی در بخش مسافری به حدود 29 سال می رسد، اظهار کرد: بنا داریم در یک برنامه پنج ساله 3 هزار واگن جدید مسافری و 20 هزار واگن باری را به ناوگان حمل ونقل ریلی کشورمان اضافه کنیم.

16- اتمام قطعه یک آزاد راه تهران - شمال تا 2.5 سال دیگر
ایسنا یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در صورت تامین فاینانس تا دو سال و نیم دیگر قطعه یک آزاد‌راه تهران - شمال به اتمام می‌رسد.
آخوندی آزاد‌راه تهران - شمال را از جمله پروژه‌های گران‌قیمت و با ارقام بزرگ مقیاس عنوان کرد. 

17- قیمت بلیت هواپیما افزایش یا کاهش نمی‌یابد
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما گفت: در مرحله‌ اول آزاد‌سازی، قیمت‌ها متنوع‌ می‌شوند.
به گفته‌ وی براساس برنامه‌ پنجم توسعه و تا پایان سال این موضوع اجرا می‌شود اما کاهش و افزایش قیمتی در بلیت‌ها نداریم بلکه بلیت‌ هواپیما براساس کیفیت متنوع‌سازی می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجید 0 0

    واقعیت أین است که بخش هوائی(صنعت حمل و نقل هوائی) در راهبردهای اقای وزیر جایکاهی ندارد، بنظر میرسد أین مهم رأ به قائم مقام خویش تفویض نمو ده اند، قائم مقام ایشان نیز تا کنون صرفا مبادرت به تعدادی بازدید بی اثر و مصاحبه های فاقد أرزش عملیاتی نموده است، البته بر أهل فن روشن است که اقای دکتر نوریان صبغه هواشناسی دارد نه حمل و نقل هوایی! لذا برأی ترمیم این نقیصه اقدام به جذب تعدادی مشاورنموده اند، بررسیهای انجام شده در مورد مشاورین بوضوح نشان میدهد که ملاک اهلییت و دلسوزی مطلقا مطرح نبوده و صرفا اشنایی تعیین کننده تر بوده است.

  • رضا 0 0

    آقای صادقی مدیرعامل قبلی شرکت ساخت قطعه چهارم تهران مشال را با جدیت تمام کرد و کاملا مصمم بود ظرف یکسال آینده قطعه آول تهران شمال را که مسیر فعلی را شصت کیلومتر کوتاه میکند به بهره برداری برساند مشکل فاینانس چینی ها هم که سال قبل حل شده و هیچ موضوع مهم دیگری برای اتمام قطعه اول وجود ندارد قول دو و نیم ساله آقای اخوندی برای اتمام این قطعه واقعا خیلی طولانی است!!!