| کد خبر: 16644 |

وزیر راه و شهرسازی:

۱۵۰ میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در وزارت راه

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی تکمیل پروژه‎های نیمه‌کاره این وزارت خانه را بر اساس قیمت‌های سال 92 حدود 150 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پروژه‎های عمرانی نیمه کاره کشور بسیار زیاد هستند و تنگناهای مالی نیز خیلی جدی است.
 
وی پروژه‎های شروع شده این وزارت خانه را بر اساس قیمت‌های سال 92 حدود 120 میلیارد تومان دانست و گفت: برای پروژه راه‌آهن اهواز- اصفهان 300 میلیارد تومان به این رقم اضافه می شود.
 
آخوندی با بیان اینکه میزان پروژه‎های آغاز شده با بودجه قابل تخصیص به آنها تناسبی ندارد، افزود: امیدواریم با این برنامه‎های اتخاذ شده توسط دولت تدبیر و امید بتوانیم از این تحریم‎ها عبور کنیم و به منابع ملت ایران برسیم.
 
به گفته وی بخش‎های عمده منابع ایران بلوکه شده و در اختیار مردم قرار نمی گیرد که این امر نیاز به تدبیر دارد چراکه دسترسی به این منابع جزء حقوق مردم است.
 
وی داشتن یک رابطه شرافتمندانه با جهان را حق مردم دانست و گفت: تحقق این مهم تدبیر می‌خواهد تا بتوان به تمام حقوق ملت ایران از جمله حقوق هسته‎ای و سایرمنابع نیز دسترسی یافت.
 
آخوندی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یک استان بسیار ویژه از لحاظ جغرافیایی است، تصریح کرد: در طول تاریخ نیز این استان بسیار نقش آفرین بوده است چرا که اصلی ترین اقوام در این استان بوده اند.
 
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های انسانی، مادی و منابع سرزمینی نقش بسیار مهمی در توسعه استان دارند، گفت: این استان آنچنان که باید از توسعه برخوردار نیست؛ تنها زیرساخت های عمرانی زمینه ساز توسعه نمی شوند بلکه مردم خود نقش موثری در توسعه استان دارند
 
به گفته وزیر راه و شهرسازی باید قدرت نگهداری پول، مدیریت، فن آوری و دانش را در استان چهارمحال و بختیاری را ایجاد کنیم چراکه اصلی ترین بحث ارتقای کیفیت زندگی مردم استان که در همین راستا راهکارهای اساسی را می‎طلبد.
 
آخوندی با اشاره به اهمیت راه آهن تصریح کرد: این پروژه مهم شبکه ریلی ایران را از فلات مرکزی به آبهای جنوب کشور وصل می‎کند که بسیار ارزشمند است بر همین اساس باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد در همین راستا تلاش می‌شود کارهای قانونی تا پایان سال اجرا و در سال 94 به مرحله پایانی برسد.
 
وی به پیگیری سیاست‎های خروج از رکود اقتصادی اشاره کرد و گفت: بدهی دولت به پیمانکاران از حوزه‎هایی است که باعث رکود شده است.
 
آخوندی اظهارکرد: دولت تا زمانی که نتواند بدهی پیمانکاران را پرداخت کند استقراض آنها از بانک‌ها و عدم توان پرداخت آن باعث افزایش سیکل رکود اقتصادی می‌‏شود.
 
به گفته وی طبق لایحه دولت که قرار است در مجلس مطرح شود با انتشار 20 میلیارد تومان اوراق بهادار می‌توان بدهی پیمانکاران را پرداخت و از ایجاد تشدید رکود جلوگیری کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محبوبه ایمانی 0 0

    من یک مهندس م که در مشاور کار میکنم و آشنائی کافی با این اعداد و ارقام دارم. اقای وزیر …متاسفانه پس از مطالعه این مصاحبه خبری در یافتم که آقای وزیر هیچ اطلاعاتی راجع به پروژه های ریلی و میزان اعتبار لازم برای پروژه های ناتمام و حتی اعتبار لازم برای راه اهن اصفهان - اهواز را ندارند. ایشان باید حداقل بداند راه اهن اصفهان - اهواز بیش از ۵۰۰ کیلومتر است و دوخطه. و بسیار پیچیده از کوهستان پر پیچ و خم عبور میکند. از قرار هر کیلومتر ۵ میلیارد تومان حساب کنیم حداقل اعتبار لازم ۲۵۰۰ میلیارد تومان میگردد.

  • هوشنگ پاکدل 0 0

    با عرض سلام و ادب، باستحضار میرسانم. احتمالا میزان اعتبارات لازم ذکر شده از جانب مقام عالی وزارت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‎های نیمه‌کاره و ۳۰۰۰ میارد تومان برای راه اهن دوخطه اصفهان - اهواز می باشد. که صحیح است.

  • کارشناس راه و ترابری 0 0

    رقم پروژه اصفهان - اهواز حدود بیست برابر رقم مزبور یعنی حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان است

  • یک کارشناس قدیمی 0 0

    در تیتر این خبر و در متن آن جلوی ارقام ۱۵۰ و ۱۲۰ باید یک ضریب هزار هم اضافه شود یعنی برای تکمیل طرحهای نیمه تمام به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.