| کد خبر: 163362 |

توصیه‌های وزیر راه‌وشهرسازی به مسافران جاده‌ها

وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه سامانه ۱۴۱ در طول تعطیلات در اختیار تمامی مردم خواهد بود گفت: این سامانه در محورهای اصلی به هواشناسی نیز وصل بوده که در این راستا افراد پیش از شروع حرکت می‌توانند علاوه بر وضعیت ترافیکی جاده از شرایط جوی نیز با خبر شوند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه سامانه ۱۴۱ در طول تعطیلات در اختیار تمامی مردم خواهد بود گفت:  این سامانه در محورهای اصلی به هواشناسی نیز وصل بوده که در این راستا افراد پیش از شروع حرکت می‌توانند علاوه بر وضعیت ترافیکی جاده از شرایط جوی نیز با خبر شوند.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز یکم فروردین‌ماه ضمن بازدید از مرکز مدیریت راه‌های کشور و بررسی نحوه عملکرد سامانه ۱۴۱ در ایام تعطیلات در جریان جزئیات فعالیت‌های این بخش قرار گرفت.

آخوندی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک سال جدید به مردم و اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آمار ارائه شده از سوی همکاران ما در این بخش در حال حاضر تمامی جاده‌های کشور در وضعیت خوبی قرار داشته و آزادراه‌های کرج – قزوین با بیش از۷۱۷ هزار خروجی، تهران-قم با ۵۹۳ هزار خروجی، قزوین – رشت با حدود ۱۸۶ هزار،  تهران – قائمشهر ۱۴۴ هزار، تهران - آمل ۱۴۰ هزار و چالوس با خروجی حدودا ۱۱۶ هزار عددی دارای بیشترین تردد در ساعات گذشته بودند.

آخوندی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون بیشترین انباشت وسیله نقلیه ما با رقم ۱۱۴ هزار خودرو در استان مازندران اعلام شده است گفت: این رقم در گیلان ۱۰۲ هزار و در استان خراسان رضوی چیزی حدود ۷۵ هزار خودرو طی ۵ وز اخیر گزارش شده است.

وی همچنین اعلام کرد: طبیعی است که طبق ارقام اعلام شده، این انباشت‌ها نشان می‌دهد بعد از یکی، دو روز آینده و خروج وسایل نقلیه از استان‌های مذکور مجددا شاهد پیک‌های دیگری در این مسیرها خواهیم بود.

آخوندی در ادامه ضمن ارائه توصیه‌های کلی در بحث مراقبت و عدم رانندگی در وضعیت خستگی و خواب آلودگی به مسافان گفت: همچنبن از تمامی سرنشینان اتومبیل میخواهم که علاوه بر راننده هوشیاری خود را در طول سفر حفط کرده و مراقب خطرات احتمالی باشند.

این مقام مسئول با تأکید براینکه سامانه ۱۴۱ در طول تعطیلات در اختیار تمامی مردم خواهد بود گفت: این سامانه در محورهای اصلی به هواشناسی نیز وصل بوده که در این راستا افراد پیش از شروع حرکت می‌توانند علاوه بر وضعیت ترافیکی جاده از شرایط جوی نیز با خبر شوند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی این سامانه‎‌ها به سیستم‌های تردد شمار نیز وصل هستند، از این رو مسافران می‌توانند از زمان سفر خود در محورهای اصلی مطلع شده و میزان کندی حرکت را نسبت به دوره‌های معمولی محاسبه کنند.

آخوندی با اشاره به این مطلب که هموطنان عزیزمان می‌توانند با استفاده از امکانات موجود زمان آغاز حرکت، مدت سفر و مسیر خود را مدیریت کنند گفت: سامانه ۱۴۱ همچنین در بخشی از شریان‌های پرتردد دارای سیستم پیش بینی بوده که افراد را از وضعیت جاده در ۴۸ ساعت آینده با خبر می‌کند.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.