| کد خبر: 11428 |

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

◄ لزوم تشکیل شورای عالی صنعت هوایی / ایمنی و بی خطری، رکن اساسی حمل و نقل است

تین نیوز| قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور حمل و نقل هوایی با بیان اینکه تشکیل شورای علمی صنعت هوایی لازم است، گفت: ایمنی و بی خطری رکن اساسی حمل و نقل در تمامی اشکال و مدل ها است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمدعلی نوریان، در اولین همایش ایمنی در حمل و نقل هوایی با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ ایمنی افزود: یکی از مشکلات ما در حوزه ایمنی، فرهنگ ایمنی است.

وی تصریح کرد: صدها حادثه و واقعه وجود دارد که به دلیل اینکه به تنهایی و به خودی خود قابل توجه نبوده و هیچ خسارت جانی و مالی به بار نیاورده، گزارش نمی شود؛ در حالی که هر یک از این رخدادهای گزارش نشده، سنگ بنای اصلی سوانح آینده بوده و منجر به وقوع یک سانحه می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تقویت فرهنگ ایمنی از طریق اشتراک اطلاعات حیاتی افزود: ضروری است کارشناسان فنی و عملیاتی با شفافیت کامل رخدادها را گزارش کنند و واحدهای مذکور نیز موارد را به سازمان هواپیمایی کشور منعکس کنند تا با اقدامات به موقع از بروز رویدادهای نامطلوب پیشگیری شود.

نوریان با تاکید بر لزوم توسعه مدیریت فرهنگ ایمنی گفت: با نگاه پیشگیرانه در حوادث و اجرای بهترین اقدامات و رعایت استانداردهای مطلوب باید به سطح قابل قبولی از ایمنی در همه بخش ها برسیم.

وی با اشاره به نقش آفرینی موثر دانشگاه ها در فرآیند آموزش، استقرار و ارتقای مستمر ایمنی در صنعت هوایی گفت: باید درهای صنعت را به روی اساتید، دانشجویان و پژوهشگران بگشاییم و با بهره گیری از نظرات و مطالعات ارزشمند این گروه، به سطح قابل قبول ایمنی دست یابیم.

نوریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در حال تدوین دقیق برنامه ملی کشور و استقرار سیستم مدیریت ایمنی در مجموعه صنعت هوایی هستم، افزود: تشکیل شورای عالی یا کمیته ملی از طریق دولت و جلب مشارکت و همکاری موثر کلیه دست اندرکاران صنعت هوایی، گام موثری در ارتقای سطح ایمنی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ارتقای مستمر ایمنی علاوه بر داشتن برنامه و سازماندهی، اجرا و نظارت مستمر، همکاری و مشارکت همه جانبه مدیران، کارشناسان، خلبانان، کارمندان و سایر دست اندرکاران صنعت است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حقوق شهروندی!!! 0 0

    شورای عالی باحضورخودم وخودت وخودش عالیه وگرنه پرازخالیه!!!!

  • افتاده حال 0 0

    اقای دکتر نوریان این سخرانیهای شعاری فایده ای ندارد… ببینید از زمانیکه امده اید چه کار اثر بخش و مهمی در حوزه هوایی انجام داده اید؟ شما حتی از متخصصان واقعی و با تجرنه این صنعت که با سختی و مشقت امدنند پیش شما و از مشکلات و راه حلهای برون رفت صادقانه گفتند کوچکترین اهمیتی ندادید. این روزها مثل روزهای سالهای قبل بدون ثمر خواهد گذشت و انچه که درخور و لزوم اقدام است با اینگونه سیاستها در حاشیه بی ثمرخواهد ماند.

  • دلسوز 0 0

    جناب آقای مهندس نوریان!!!! لطفا حداقل برای سر کشی به چند فرودگاه در سطح کشور همراه آقای مهندس ایلخانیان تشریف ببرید و از روند پیشرفت پروژه ها از نزدیک آشنا شوید. با تشکیل جلساتی که کسی پیگیری نمی کند چه فایده ای دارد. حداقل صورت جلسه کنید و کسی را پیگیر این فعالیتها و تصمیماتی که گرفته اید بگزارید. متاسفانه این چند ماه اخیر حاکی از ضعف مدیریتی جنابعالی است. …

  • افشا گر 0 0

    لطفا شعار ندهید ما گوشمون از این حرفها پر جناب نوریان توصیه من به شما: برو کار کن. کار کن و کار کن.

  • آسمانی 0 0

    ما ایرانی ها حرف های قشنگ زیاد میزنیم. پای عمل که میرسه نمیدونیم چی جوری برنامه هامون را اجرا کنیم. لا اقل تو این ۲۰ سال گذشته اینقدر از این شورها تشکیل شدند و بعد به فراموشی سپرده شدند که نگو. ما ایرانی ها باید خیلی از خصلت هامون را از ریشه درست کنیم. انتقاد های نا بجا، ادعا های ویرانگر، و خیلی چیز های دیگه از جمله اینکه هیچ دو ایرانی نمیتونه با هم کار کنه این ها مشکل اساسی ما هستند