| کد خبر: 10123 |

اخبار جاده ای ایران در هفته گذشته / از دستاوردهای ترانزیتی سفر روحانی تا آمار تلفات آتش سوزی های جاده ای در سال ۹۲

سهم 61 درصدی مرز بازرگان در واردات کالا، صدور 39 موافقت‌نامه اصولی برای ساخت مجتمع‌های رفاهی در استان قم، دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به ترکیه از منظر ترانزیت، اختصاص 2 هزار میلیارد ریال برای تکمیل راه کلاچای - قزوین، توفان قابل پیش بینی نبود، تلفات 340 نفری در آتش سوزی جاده‌ای، 
18 مصدوم در دو تصادف زنجیره‌ای در محور کرج- قزوین اخبار مهم جاده ای در هفته گذشته به شمار می رود.

واردات 355 هزار تن کالا از طریق مرزهای جاده‌ای به کشور
به گزارش تین نیوز، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با اشاره به سهم هشت درصدی جاده، دو درصدی راه آهن و 90 درصدی دریا از مجموع واردات و صادرات طی دو ماه گذشته، اظهار داشت: از مجموع کالاهای صادر شده، میزان یک میلیون و 129 هزار تن کالا از طریق مرزهای جاده‌ای کشور خارج و میزان 226 هزار تن کالا وارد شده است.

فرامرز مداح در ادامه بیان داشت: از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم 61 درصدی فعال‌ترین مرز در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می‌رود و پس از آن مرزهای آستارا و میرجاوه به ترتیب با 18 و 10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

صدور 39 موافقت‌نامه اصولی برای ساخت مجتمع‌های رفاهی در استان قم
مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری‌ و حمل‌ و نقل جاده‌ای از صدور 39 موافقت‌نامه اصولی برای ساخت مجتمع های خدماتی ـ رفاهی به بخش خصوصی در استان قم خبر داد.
 
ابوالفضل جمالی در گفتگو با تین نیوز، از صدور 39 موافقت اصولی برای ساخت مجتمع های خدماتی ـ رفاهی خبر داد و گفت: 16 دستگاه از این مجتمع ها در شرف بهره برداری و 13 دستگاه دیگر در حال ساخت و تکمیل قرار دارند.

دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به ترکیه از منظر ترانزیت
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سفر رئیس جمهوری به ترکیه تاکید کرد: زیرساخت های استاندارد و قابل تردد، شرکت های حمل بار(کریر) و ناوگان جاده‌ای جوان و قدرتمند، پیش‌نیاز ایجاد ترانزیت قوی و پایاپای میان دو کشور است.

سیده فاطمه مقیمی در گفتگ با تین نیوز اظهار داشت: نداشتن قوانین به روز، نبود ساعات کاری همزمان (ترجیحا 24 ساعته)، اخذ مجوزهای تردد مختلف از سوی کشور ترکیه، از مشکلات حمل و نقل ایران به ترکیه محسوب می شود و حتما وزیران مربوطه دو کشور درباره این موارد صحبت کرده اند.

اختصاص 2 هزار میلیارد ریال برای تکمیل راه کلاچای - قزوین
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی از اختصاص 2000 میلیارد ریال اعتبار در سال‌جاری برای تکمیل پروژه راه کلاچای - رحیم آباد - قزوین خبر داد.

سیدحسین میرشفیع در حاشیه بازدید و بررسی روند اجرای پروژه راه کلاچای - رحیم آباد - قزوین، با حضور در روستای ولنی اشکور بخش رحیم آباد شهرستان رودسر گفت: این پروژه به طول 140 کیلومتر تا روستای لشکان آسفالت شده و قابل تردد است اما برای اتصال قسمت میانی این راه در منطقه رازمیان به شکورات، قرارداد پروژه با اعتبار 2000 میلیارد ریال با پیمانکار منعقد شده است.

گزارش مشروح کمیسیون تخصصی بررسی توفان تهران منتشر شد: توفان قابل پیش بینی نبود
کمیسیون تخصصی بررسی سانحه توفان تهران اعلام کرد سامانه اطلاع رسانی و پرتال سازمان هواشناسی کشور از کارایی و قابلیت‌های فرایندی لازم برخوردار نبوده و همچنین ساختار سامانه هشدار سریع کشور کارایی لازم را ندارد.

کمیسیون تخصصی بررسی سانحه طوفان تهران تصریح کرده است: سامانه اطلاع رسانی و پرتال سازمان هواشناسی کشور از کارایی و قابلیت‌های فرایندی لازم برخوردار نبوده و همچنین ساختار سامانه هشدار سریع کشور کارایی لازم را ندارد. ضروری است با توجه به نیاز جامعه به این ساختار و به روز رسانی و ارتقای آن، موضوع در اولویت اصلی سازمان هواشناسی کشور و سازمان مدیریت بحران قرار گیرد.

تلفات 340 نفری در آتش سوزی جاده‌ای
فرمانده راهور ناجا با بیان اینکه سال گذشته، 340 نفر بر اثر آتش سوزی در جاده های کشور جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: خودرو سازان باید به نصب کپسول آتش نشانی به عنوان تجهیزات ضروری خودرو  توجه ویژه ای داشته باشند و امیدواریم روزی این سریال مهلت ها به پایان برسد.

درگذشت نیرو اورژانس 115پس از بازگشت از محل خدمت
ظهر روز چهارشنبه،۲۱ خرداد طی تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ شهرستان اصفهان اعلام شد خودروی پراید در نزدیکی شهر سجزی استان اصفهان واژگون شده  و دو تکنسین فوریت های شهرستان اصفهان بر بالین صدوم این حادثه که دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود حاضر شدند، پس از ۱۵ دقیقه تلاش تکنسین های فوریت های پزشکی، جان خود را از دست می دهد.

18 مصدوم حاصل دو تصادف زنجیره‌ای در محور کرج- قزوین
معاون مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس البرز روز 22 خرداد با بیان اینکه" حادثه اول ساعت 17:44 دقیقه در لاین جنوبی اتوبان کرج – قزوین بعد از پل شهر  هشتگرد جدید رخ داد که بر اثر آن پنج نفر مصدوم شدن" در ادامه افزود: حادثه دوم نیز در ساعت 17:58 دقیقه رخ داد و 13 مصدوم شامل 9 مرد و چهار زن بر جای گذاشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.