| کد خبر: 48052 |

آمار پروازها و جابجایی مسافران نوروزی در فرودگاه‌‌های کشور / ۱۳ هزار و ۸۰۰ عملیات پروازی در ۵ فرودگاه پرترافیک

تین نیوز | هواپیمای فوكر ۱۰۰ در ایام نوروز حدفاصل ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۳ فروردین ۹۴ تعداد ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۵۵۹ مسافر با ۱۹ هزار و ۵۵۱ پرواز جابجا شدند.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس آمار پروازها و میزان جابجایی مسافران در ایام نوروز، فرودگاه‌‌های بین المللی مهرآباد، امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز و کیش به ترتیب از پرترافیک ترین فرودگاه‌ها در این ایام بودند.
 
حدفاصل تاریخ ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۳ فروردین ۹۴ میزان نشست و برخاست فرودگاه مهرآباد ۴ هزار و ۹۰۴ پرواز و اعزام و پذیرش مسافران در این فرودگاه ۵۱۸ هزار و ۳۰۶ نفر بود که میزان نشست و برخاست این فرودگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱درصد و میزان اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه نیز ۱۴ درصد کاهش داشته است.
 
فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با ۳ هزار و ۳۸۸ پرواز در ایام نوروز و جابجایی ۵۱۴ هزار و ۶۱۹ مسافر رشد ۱۱ درصدی در بخش نشست و برخاست و رشد ۲۳ درصدی را در بخش جابجایی مسافران داشته است.
 
در فرودگاه بین المللی مشهد نیز در ایام نوروز امسال ۲ هزار و ۷۰۰  نشست و برخاست انجام شد که افزایش ۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد؛ در این فرودگاه در ایام سفرهای نوروزی ۳۸۷ هزار و ۶۵۱ مسافر جابجا شدند که یک درصد نسبت به میزان مسافر جابجا شده در ایام نوروز سال گذشته افزایش داشته است.
 
نشست و برخاست در فرودگاه شیراز یک درصد و تعداد اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه ۲ درصد رشد داشته است. تعداد پروازهای این فرودگاه در ایام نوروز هزار و ۲۹۵ نشست و برخاست و تعداد مسافران جابجاشده در این فرودگاه ۱۳۶ هزار و ۱۵۴ نفر بود.
 
در فرودگاه بین المللی کیش نیز حدفاصل تاریخ ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۳ فروردین ۹۴ میزان نشست و برخاست این فرودگاه هزار و ۵۴۵ پرواز و میزان اعزام و پذیرش مسافران نیز ۲۱۹ هزار و ۳۶۶ نفر بود که میزان نشست و برخاست این فرودگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد و میزان اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه نیز ۵۲ درصد افزایش داشته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.