| کد خبر: 46932 |

بازخوانی◄ چهار وعده‌ای که ایلخانی در دو ماه و نیم گذشته داد

 تین نیوز | سرانجام پس از بیش از 9 ماه اداره شرکت فرودگاه ها با سرپرستی محمد علی ایلخانی، دو روز پیش وی با این شرکت خداحافطی کرد. اما ایلخانی قبل از رفتن چه وعده‎هایی داده بود؟ گزارش زیر فهرست وعده های سرپرست پیشین شرکت فرودگاه در دو ماه و نیم گذشته است.

1- خریداری و نصب رادار جدید فرودگاه مهرآباد در آینده ای نزدیک
تین نیوز | سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور
سرپرست شرکت فرودگاه ها خواستار تدوین برنامه‌یی مدون از سوی مدیرکل فرودگاه مهرآباد به منظور بهسازی برج مراقبت پرواز این فرودگاه بین‌المللی شد.
 طی نشستی از تلاش‌های کارشناسان، مدیران و مسئولان اداره مراقبت پرواز و اداره مهندسی الكترونیك فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به‌منظور مدیریت ایمن پروازها در زمان رفع نقص رادار و تجهیزات UPS فرودگاه مهرآباد بدون وارد آمدن کوچکترین خللی در انجام پروازها قدردانی شد.
 محمدعلی ایلخانی در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی رادار تعمیر شده مهرآباد و قرار گرفتن آن در مدار در کمترین زمان ممکن افزود: در آینده‌‌ای نزدیک رادار جدید فرودگاه بین‌المللی مهرآباد خریداری و نصب و آموزش‌های لازم نیز بدین منظور ارائه خواهد شد.
 وی اعلام کرد: در هفته جاری ساختمان تكنیكال بلاك و برج مراقبت پرواز فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به‌منظور ایجاد فضایی مناسب و در خور شأن همکاران بهسازی خواهد شد.
 ایلخانی از مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد خواستار تدوین برنامه‌یی مدون در جهت بهسازی برج مراقبت پرواز شد بطوریكه تا قبل از پایان امسال محقق شود.

2- راه اندازی ترمینال یک فرودگاه مهرآباد از 15 اسفند
تین نیوز | دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ به نقل از مهر
سرپرست شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به راه اندازی ترمینال یک فرودگاه مهرآباد از 15 اسفندماه، گفت: دو میلیون نفر مسافر به ظرفیت فرودگاه مهرآباد افزوده می‌شود.
 محمدعلی ایلخانی با اشاره به طرح نوروزی در فرودگاه‌های کشور که از 25 اسفندماه آغاز می‌شود، اظهار داشت: آماده سازی ترمینال یک فرودگاه یکی از اهداف ما برای عید نوروز امسال است که پیش بینی می کنیم تا 15 اسفندماه این ترمینال آماده شود.
وی با بیان اینکه بخشی از پروازهایی که از ترمینال 4 انجام می شود، به این ترمینال منتقل خواهیم کرد، بیان کرد: با اضافه شدن این ترمینال که حدود 22 هزار متر مربع مساحت دارد، حداقل سالیانه 2 میلیون نفر مسافر در مدار پذیرش قرار می گیرند، البته ما بیشتر به دنبال کیفیت خدمات دهی هستیم تا کمیت.

3- تکمیل و باز راه‌اندازی فرودگاه جهرم تا پایان سال 94
تین نیوز | جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ به نقل زا واحد مرکزی خبر
سرپرست شرکت فرودگاه های کشور از تکمیل و باز راه اندازی فرودگاه جهرم تا پایان سال 94 خبر داد.
محمدعلی ایلخانی گفت: خوشبختانه فرودگاه این شهرستان مجهز به سامانه های کمک ناوبری، مراقبت پرواز، سالن مسافر و هواشناسی است اما مهمترین نکته ای که نمی توان فعلا فرودگاه جهرم را فعال کرد کوتاه بودن باند این فرودگاه است.
 ایلخانی افزود: باید طول فرودگاه جهرم که در حال حاضر 2500 متر است به 3 هزار متر افزایش پیدا کند تا هواپیماهای پهن پیکر بتوانند در فرودگاه جهرم فرود بیاید.
وی گفت: در صددیم اعتبار مناسبی در سال 94 برای این فرودگاه در نظر بگیریم.
 
4- تا قبل از نوروز 16 هزار مترمربع به فضای ترمینال یک فرودگاه امام اضافه می شود
تین نیوز | دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ به نقل از مهر
سرپرست شرکت فرودگاه های کشور گفت: تا قبل از نوروز 16 هزار مترمربع به فضای ترمینال یک فرودگاه امام اضافه می‌کنیم.
 محمدعلی ایلخانی با بیان اینکه خوشبختانه پروژه نیمه تمام در کشور نداریم، بیان کرد: در ساخت فاز 2 فرودگاه امام هم تعریف یک نت ورک اختصاصی برای اتصال فرودگاه امام به مهرآباد و در آینده به فرودگاه پیام داشته ایم.
 وی تصریح کرد: برای ساخت فاز دوم فرودگاه امام برای 20 میلیون مسافر و یک باند پروازی حداقل 3 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که وزیر پیشنهاد داد که هم شرکت فرودگاه های کشور و بخش خصوصی سرمایه گذاری کنند تا فاز دوم را راه اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه هیچ طرحی در فاز یک برای ساخت ترمینال نداریم و تمرکز بر فاز دو است، افزود: طرحی از سوی فرانسوی‌ها و مالزیایی ها ارایه شد که همه اینها در قالب طرح است و نیاز به مشاور بین المللی داریم تا این طرح ها را بررسی کند.
 ایلخانی با اشاره به اینکه امسال در بودجه عمرانی فرودگاه های کشور بودجه قابل ملاحظه ای برای ساخت فرودگاه امام در نظرنگرفتیم، بیان کرد: اما در سال 94 بودجه مناسب برای شروع عملیات اجرایی شرکت فرودگاه در نظر می‌گیریم و امیدواریم با سرمایه گذاران داخلی و خارجی این پروژه را انجام دهیم.
 وی با اعلام اینکه کار اجرایی ترمینال یک را شروع کردیم، اظهار داشت: تاپایان سال و قبل از عملیات نوروزی حدود 16 هزار مترمربع به فضای ترمینال فعلی اضافه می کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.