| کد خبر: 136077 |

◄ نگرانی دلواپسان از خرید هواپیما توسط بخش خصوصی

یکی از منتقدان خرید هواپیما به خرید هواپیما توسط بخش خصوصی واکنش نشان داد.

تین نیوز

یکی از منتقدان نوسازی ناوگان هوایی به خرید هواپیما توسط بخش خصوصی واکنش نشان داد.

 

به گزارش تین‌نیوز، معاون آموزش و پژوهشی خبرگزاری فارس در یادداشتی نوشت: چند روز گذشته دو شرکت خصوصی دیگر یعنی هواپیمایی ایران ایرتور و زاگرس نیز تفاهمنامه خرید ۷۳ فروند ایرباس را امضا کرده‌اند.

 

وی در ادامه این یادداشت عنوان کرده است؛ شرکت‌های خصوصی در حال تجهیز ناوگان هوایی کشور هستند و فلسفه صرف بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار از جیب ملت برای خرید هواپیما توسط «هما» همچنان در ابهام است.

 

جبرائیلی گفته است: از دولت آقای روحانی حقیقتا ناامید هستیم که این حرف حساب را بپذیرد. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود جلوی این خرید نجومی توسط دولت را گرفته و بیت‌المال را در جهت اولویت‌های بر زمین مانده کشور هدایت کنند.

 

این موضوعات در حالی مطرح می‌شود که منتقدان خرید هواپیما از هما ابتدا مخالفت خود را با خرید هواپیما توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند و گفتند: خرید هواپیما با این ارقام نجومی آن هم از جیب بیت‌المال صحیح نیست.

 

دولت و حتی رئیس جمهوری بارها به این نقدهای سطحی که توسط منتقدان خرید هواپیما مطرح شد واکنش نشان دادند.

 

حسن روحانی چندی پیش در پاسخ به منتقدان خرید هواپیما گفته بود؛ چنانچه دولت هواپیمایی نخرد آن عده می‌گویند پس برجام چه شد و چنانچه هواپیمایی بخریم می‌گویند که این هواپیماها لوکس و ساخت جدید است.

 

منتقدان به خرید هواپیما اعتقاد دارند که دولت نباید سرمایه‌های ملی را برای خرید هواپیما هزینه می‌کرد، در همین راستا کمتری کسی تصور میکرد که خرید هواپیما توسط بخش خصوصی با واکنش همان منتقدان روبه رو باشد. این دو شرکت خصوصی هستند و می‌توانند از محل درآمدهای خود در هر بخشی هزینه کنند.

 

انتشار این یادداشت در شبکه های مجازی با واکنش شدید متخصصان و صاحبنظران صنعت هوانوردی روبه رو شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    واقعا برای این اشخاص دلواپس متاسفم. ما در حال حاضر حداقل ۳۰ فرودگاه در کشور داریم که یا تعطیلند و یا با ظرفیت یکی دو پرواز در هفته کار می‌کنند. چرا؟ چون هواپیما موجود نیست. بررسی کنید یک هواپیما چند شغل می‌تواند به‌ طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند‌؟ چند فرودگاه می تواند فعال و اقتصادی شود؟ چه تعداد گردشگر می‌تواند به آن شهرها مسافرت کند که در حال حاضر به دلیل بعد مسافت، این امکان وجود ندارد؟ چه تعداد واحد صنعتی، دانشگاه و واحد درمانی. و هتل می‌تهتلد در آن شهرها فعال شود و مدیران و اساتید و پزشکان می‌توانند به راحتی به آنجا رفت و آمد نمایند که فعلا امکانش نیست؟ چقدر به اقتصاد آن مناطق کمک می‌شود؟
    بیاییم بی انصاف نباشیم.

    • رضا 0 0

      برادر این جماعت و خبر گزاری اشان معلوم الحال هستند و هنوز نتوانسته اند طعم شکستی را که نتیجه عملکرد خودشان بوده فراموش کنند .خرید هواپیما یا هر چیز دیگر بهانه است اما اگر زمام مملکت به دست این حضرات می افتاد به خوبی استعداد آن را داشتند که کشور را به یک کره شمالی دوم تبدیل کنند که خوشبختانه اینچنین نشد و در آینده هم نخواهد شد.

  • سیدمحمدق 2 0

    شما یه مشت ژورنال نویس هوادار متعصب خوب می دونید که قیمت یه دونه از این هواپیماها با فاینانس و چک و چونه به اندازه کل ناوگان خصوصی و دولتی با درآمدهاش می ارزه .و ضمنا با پول یارانه دولت و پول مسافر عمرا پول خودش را دربیاره . اگه بلیت هم ببرند بالا تورم می شود . و اگر نه ناچاری دست تو جیب مردم کنی و از ذخایر ملی برداشت کنند .این وسط سهم 5 درصدی مدیران غوغا می‌کنه . هیچ آدمی نمیگه هواپیما نخرند برن هواپیمای 10 ساله بگیرن یواش یواش نوسازی را آغاز کنند .شرف دارید منتشر کنید