| کد خبر: 77411 |

گام‌هایی هرچند کوتاه، در مسیر شبکه ریلی مدرن

وبلاگ رحیم نیکخو-راه‌آهن ایران اگرچه دارای قدمتی بیش از ۸۰ سال است اما در مقایسه با کشورهایی از قبیل ترکیه، عربستان و... به لحاظ حرکت به سمت شبکه ریلی مدرن کمی از قافله عقب مانده است. با توجه به فراز و نشیب‌های زیادی که ایران در طول چهار دهه گذشته با آن مواجه بوده است و همچنین غفلت و عدم توجه به لزوم گسترش شبکه ریلی از سوی سیاست‌گذاران کلان کشور، شبکه ریلی ایران دچار رکودی سنگین شده است. در این میان نداشتن جذابیت کافی شبکه ریلی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز می‌تواند عامل بسیار مهمی در کند شدن پیشرفت شبکه ریلی باشد.
 
 
پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، یکی از شعارهای اصلی آن، توجه ویژه به شبکه ریلی کشور بود و انتخاب فردی که خود از جنس راه‌آهن بود، حرکت به سمت یک تحول و به قول مدیرعامل راه‌آهن «انقلاب ریلی» را نوید می‌داد. تلاش‌های مدیرعامل وقت راه‌آهن در راستای ایجاد یک شبکه‌ ریلی مدرن و جبران عقب‌ماندگی آن باعث شده است تا حدودی بستر برای رشد صنعت حمل‌و‌نقل ریلی فراهم شود.
 
 
بهسازی و مصرف بهینه از خطوط و ایستگاه‌های موجود
در حال حاضر شبکه ریلی ایران، ۱۰ هزار و ۴۵۰ کیلومتر طول دارد و این خطوط بنا بر چشم‌انداز ۲۰ ساله باید به ۲۵ هزار کیلومتر افزایش یابد. با توجه به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران و همچنین اختصاص نیافتن بودجه کافی برای تعمیر، نگهداری و تعویض خطوط ریلی، راه‌آهن...

ادامه مطلب در لینک زیر:

http://tweekly.ir/fa/Main/Detail/4132

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.