| کد خبر: 53166 |

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

◄ رقم ناچیز دانشجویان فنی - مهندسی در حوزه دریا

تین نیوز | فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: فقط یک درصد دانشجویان فنی مهندسی کشور در حوزه دریا مشغول به تحصیل هستند که رقمی بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از محمود آباد، امیر دریادار حبیب الله سیاری در بیست و سومین همایش ارگان های دریایی اظهار داشت: نیازمند تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه توسعه سواحل و بنادر هستیم در حالی که هم اکنون تنها یک درصد دانشجویان فنی و مهندسی کشور در این حوزه مشغول به تحصیل هستند.
 
وی با بیان اینکه این آمار نیروی انسانی متخصص بسیار ناچیز است، افزود: هرچند برای تربیت نیروی انسانی متخصص دراین حوزه باید اهتمام بیشتری داشته باشیم.


سیاری تاکید کرد: مهم ترین ساحل کشور بین بندرعباس تا چابهار از جمعیت کمتری برخوردار است و هم اکنون جمعیت این مناطق تنها به 45 هزار نفر رسیده که این امر سبب شده مردم از سواحل مکران ما دور باشند.

وی گفت: مسیر ناامن بندر گوادر پاکستان به طرف کشورهای شمالی فرصت مناسبی برای ترانزیت کالا از ایران به طرف کشورهای آسیای میانه و بالعکس از طریق توسعه بندر چابهار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش  افزود: چابهار مهم ترین بندر ما در این منطقه است که می تواند ایران را به کشورهای آسیای میانه و آن کشورها را از طریق خاک ایران به آب های آزاد متصل کند.

سیاری با اشاره به اینکه یک سوم مرزهای کشور به مرزهای آبی اختصاص دارد، گفت: همه دست اندرکاران دریانوردی باید از این ظرفیت برای ارتقای فرهنگ دریایی و توسعه سواحل استفاده کنند چراکه موقعیت ژئوپلتیک، ایران را در یک منطقه مهم انرژی جهان قرار داده است.

سیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه بندر شهید رجایی رتبه پنجاه و نهم بنادر مهم جهان را به خود اختصاص داده است این امر بیانگر عدم بهره مندی لازم از ظرفیت های ساحلی و بندری از سوی ما محسوب می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.