| کد خبر: 132469 |

منطقه آزاد اروند پایلوت شهر هوشمند کشور می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:با برنامه ریزی انجام شده از طریق توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند به پایلوت منطقه هوشمند کشور تبدیل می شود.

تین نیوز
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:با برنامه ریزی انجام شده از طریق توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند به پایلوت منطقه هوشمند کشور تبدیل می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، اسماعیل زمانی در آئین افتتاح فاز نخست طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه آزاد اروند که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آبادان برگزار شد ، افتتاح زیرساخت‌های ارتباطی منطقه آزاد اروند را آغازی برای اقدامی بزرگ دانست و اظهار کرد: ما قصد داریم زیرساخت‌های ارتباطی منطقه آزاد اروند را به‌عنوان پایلوت شهرهای هوشمند توسعه دهیم که این امر به همت مدیران و مسئولان این حوزه به‌ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر است.

 
وی تصریح کرد: در هیئت مدیره منطقه آزاد اروند زیرساخت‌ها را در دو بخش زیرساخت‌های نرم و سخت تعریف کرده‌ایم؛ برای توسعه اقتصادی منطقه، نخست باید زیرساخت‌های منطقه توسعه یابند، حوزه ارتباطات تنها حوزه‌ای است که هم دارای زیرساخت‌های نرم و هم دارای زیرساخت‌های سخت است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: سازمان ملل متحد تا قبل از سال 2015، 13 آیتم برای شهرهای هوشمند تعریف کرده که طی مطالعات و بررسی‌های جدید این سازمان، تعداد آیتم‌های شهرهای هوشمند به 17 مورد افزایش یافت.
 
زمانی ادامه داد: شهر هوشمند دارای آیتم‌های بسیار پیجیده نرم‌افزاری است که حقوق شهروندی یکی از نمونه‌های این آیتم‌ها است. حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی را باید جزو آیتم‌ها و محورهای اصلی شهرهای هوشمند دانست.
 
وی ابراز امیدواری با توسعه همه جانبه بویژه با رعایت حقوق شهروندی، شاهد توسعه بیشتر و شکل‌گیری جامعه ای متمدن‌تر باشیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد و مورد استقبال استاندار خوزستان و مدیران اجرایی خرمشهر و آبادان قرار گرفت.
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.