| کد خبر: 249622 |

افزایش ۱۶۸ درصدی درآمد گمرکات استان مرکزی در ۸ ماهه امسال

سرپرست اداره کل گمرکات استان مرکزی گفت: این گمرکات در ۸ ماهه سال جاری ۳۶۹۷ میلیارد و ۷۲۴ میلیون و ۹۷۶ هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرد.

تین نیوز

سرپرست اداره کل گمرکات استان مرکزی گفت: این گمرکات در ۸ ماهه سال جاری ۳۶۹۷ میلیارد و ۷۲۴ میلیون و ۹۷۶ هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۸ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا صدیقی راد اظهار کرد: یک میلیون و ۹۷ هزار و ۷۸۵ تن کالا در این مدت از گمرکات این استان به ارزش ۷۶۸ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۵۲۷ دلار به مقصد ۸۲ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و روسیه صادر شده است.

وی افزود: صادرات این کالاها از گمرکات استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی سه درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: پیلت، پروفیل و شمش آلومینیوم، انواع هیدروکربن ها، مواد شیمیایی، پروفیل آهنی درز جوش دار، گاز مایع، تیر برق و سازه های فلزی، الیاف استر مصنوعی، رول دستمال کاغذی، شیر خشک صنعتی، قوطی آلومینیومی، میلگرد، بلوریجات و ظروف شیشه ای، کاشی، مواد غذایی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالاهای صادر شده از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور بوده است.

صدیقی راد اضافه کرد: ۱۲۰ هزار و ۷۴۶ تن کالا به ارزش ۴۱۸ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۳۱۰ دلار نیز در مدت مذکور به استان مرکزی وارد شده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۵ و ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این کالاها از ۴۹ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هند، قطر و هنگ کنگ به استان مرکزی وارد شده است، گفت: کویل، شمش آلومینیوم آلیاژی، مولد برق گازی، دانه آفتابگردان خام، انواع پودر خوراکی، پاکت آبمیوه، کپسول ژلاتینی خالی، بادام زمینی خام، انواع اسانس خوراکی، ورق فولادی و قوطی آبمیوه از جمله کالاهای وارد شده به استان مرکزی در این مدت بوده است.

سرپرست اداره کل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات این استان نیز در این مدت ۶۵۳۹ میلیارد و ۸۰۱ میلیون و ۳۸۵ هزار ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴۴ درصد افزایش داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.