| کد خبر: 1648 |

مفاهیم ساده برای رهبری بهتر

تین نیوز | محبوبیت داشتن به انسان در شغل، تجارت، ارتباطات فردی و زندگی کمک به سزایی می کند. گزارشات نشانگر آنست که محبوبیت داشتن و تلاش برای محبوب شدن مدیران در میان کارمندان، سهم بسیار زیادی در موفقیت شرکت های تجاری دارد. مفاهیم محبوبیت داشتن در عین سادگی، بسیار آسان هم می تواند فراموش شود. در واقع مواردی وجود دارند که نه تنها به انسان بودن ما کمک می کند بلکه می تواند به موفقیت تجاری ما نیز یاری رساند. در ادامه این مقاله، مهم ترین اصول برای این که ما به یک مدیر بهتر تبدیل شویم، شرح داده شده است.

گوش دادن
ارنست همینگوی: "هنگامی که مردم سخن می گویند، به طور کامل گوش دهید. بیشتر مردم هرگز گوش نمی دهند."
گوش دادن پایه و اساس یک رابطۀ خوب است. مدیران متفکر و بزرگ به آنچه مشتریان، همکاران، سهامداران و رقبای خود می گویند و با آن در چالشند و به ایده های جدید، به خوبی گوش فرا می دهند و نیاز و خواست خود را با آن هماهنگ می سازند. مقتدرترین مدیران، بهترین شنوندگان هستند.

سخنوری
رابرت مک آفی براون: "سخنوری راهی قدرتمند برای ارائۀ ایده ها به دنیای امروز است."
پس از گوش دادن، مدیران نیاز به بیانی روان و خوب به منظور فروش و ارائۀ محصولات خود دارند ولی مهم تر از آن نیاز به فروش ایده های خوب است. یک سخنور خوب، به گونه ای مردم را به خود مجذوب می سازد که آنها را وادار به انجام عمل می نماید. سخنوری در سر میز نهار، یا در اتاق هیئت مدیره و یا سالنی پر از صدها یا هزاران نفر و یا از طریق ویدئو آنلاین، چشم اندازی موثری می تواند داشته باشد. یک سخنور خوب، مشتریان را به خود جذب می کند.

اعتبار
اپرا وینفری: "من نمی دانستم که اعتبار می تواند من را اینچنین ثروتمند سازد، اگر می دانستم خیلی زودتر سعی می کردم که آن را بدست آورم."
رهبران بزرگ وجود خود را همانند همان که هست، نشان می دهند و برای دیگران نقش بازی نمی کنند. درستی و صداقت آنان فراسوی از هر گونه مقایسه است. آسیت پذیری و فروتنی و همچنین ایجاد و انتشار انرژی جذاب و مثبت از نشانه های رهبران معتبر و بزرگ است. مشتریان، کارکنان و حتی رسانه ها، همگی به یک فرد معتبر برای موفق شدن کمک می کنند. فاصله ای میان این فرد در مجامع عمومی و خود خصوصی وی وجود دارد در حالی که اینترنت در حال از میان برداشتن این مرز است. رهبران فردای جهان، شفاف و آنلاین هستند و ادغام زندگی خصوصی و حرفه ای ایشان امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

شفافیت
جان ویتیر: "به عنوان یک تاجر، شما هیچ اهرمی پرقدرت تر از حقیقت ندارید."
دیگر جایی برای پنهان شدن وجود ندارد و تجاری که در تلاش برای حفظ اسرار خود هستند، در نهایت با شکست مواجه خواهند شد. باز بودن و صداقت منجر به داشتن مشتریان و همکاران شادتری هم می شود.. مهم تر این که شفافیت باعث می شود که راحت تر بخوابید و نگران این نباشید که به چه کسی چه چیزی گفته اید. یک مدیر شاد، سازنده تر است.

کار گروهی
شعار یگان ویژۀ تفنگداران نیروی دریایی امریکا: "تک تک افراد بازی می کنند ولی این کار گروهی است که رکوردها را می شکند."
هیچ مهم نیست که سازمان شما کوچک باشد. بسیاری ازانسان ها روزانه با یکدیگر تعامل و تجارت دارند. اجازه دهید که دیگران هم خودی نشان دهند، مشوق ایده های تازه باشید، متواصع باشید. دنباله روی از قوانین دیگران در کار گروهی به شما کمک می کند که مدیر محبوب تری شوید. شما به فرهنگ موفقیت در تجارت خود نیازمندید و این امر مستلزم تفکر خارج از چارچوب است.

پاسخگویی
چالز سویندال: "10% زندگی آن چیزی است که برای شما اتفاق می افتد و 90% چگونگی واکنش شماست."
بهترین مدیران به مشتریان، کارکنان، سرمایه گذاران و تمامی انتظارات پاسخگو هستند. هر کس که به نوعی در کارهای تجاری شما ذینفع است، دارای اهمیتی ویژه ای نیز هست و مدیر خوب کسی است که این موضوع را درک کند و فرهنگ پاسخگویی را در جامعه و زیردستان خود بپروراند. فرقی نمی کند که راه ارتباط ایمیل، پست صوتی یا حتی یک برگه یادداشت باشد، پاسخگویی شما نشان می دهد که کار شما پراهمیت است و به مشتریان و همکاران خود این پیام را می رسانید که به آنها اجازه می دهید تاثیر مثبتی در کار شما داشته باشند.

سازگاری
بنیامین فرانکلین: "هنگامی که تغییر در شما مرد، شما هم مرده اید."
در طول تاریخ بشر، هرگز بازار در حال تغییر سریع تری از بازار امروزه وجود نداشته است. مدیران باید نرمش را در مدیریت تغییر فرصت ها و چالش ها جای دهند و به اندازۀ کافی زیرک باشند که در لحظۀ مناسب از آن استفاده کنند. سرسختی در سازمان جوامع امروزی مطلوب نیست و در عوض فروتنی و ارادۀ انطباق از نشانه های رهبران مدبر و بزرگ است.

شور و عشق
استیو جابز: "تنها راه رسیدن به نتایج بزرگ، عشق به کاری است که انجام می دهید."
کسانی که به کار خود عشق می ورزند، نیازی ندارند که حتی یک روز در طول عمر خود را سخت کار کنند. افرادی که توانایی دارند که شور و عشق را به محیط کار خود به ارمغان آورند از یک امتیاز قابل توجه و ویژه برخوردارند. این شور و عشق به مشتریان و دیگر همکاران هم به سرعت سرایت می کند. کشف شور و عشق و افزایش آن در محیط کار به طور حتم باعث افزایش کیفیت نتایج خواهد شد.

سورپرایز و سرور
  شارل دوگل: "یک رهبر واقعی همواره عنصر سورپرایز را در آستین خود دارد که دیگران نمی توانند درک کنند ولی او زیردستان خود را هیجان زده و مشتاق نگه می دارد."
اغلب مردم سورپرایز را در زندگی روزانۀ خود دوست دارند. مدیران محبوب مشتریان و همکاران خود را به طرق مختلف و مثبت سورپرایز می کنند. راه های متفاوت برای سورپرایز کردن بدون هزینۀ اضافی وجود دارد مانند یک لبخند، همۀ ما دوست داریم که شاد باشیم. هیجانات و شادی های لحظه ای، فرصت باور نکردنی برای بازاریابی بیانی ایجاد می کند.

سادگی
 
میلتون گلیزر: "کم خواهی، زیاد نیست. به اندازۀ کافی خواستن زیاده طلبی است."
دنیا هیچگاه به این پیچیدگی امروزی نبوده است با این حال مشتریان، اغلب نسبت به "سادگی" در طراحی، شکل و کارکردها بهترین واکنش را نشان می دهند. پروژه های پیچیده، چالش ها و ایده ها در ساده ترین شکل خود به مشتریان و همکاران اجازه می دهد که درک و چشم انداز بهتری از شرایط بدست آورند. همه انسان ها سادگی را می پسندند و به همین دلیل هم رهبران امروزی باید به روی سادگی تمرکز کنند.

قدردانی
  گیلبرت چسترتون: "باور من این است که سپاسگزاری و قدرشناسی بالاترین شکل تفکر است و شادی انسان را، به شکل اعجازآمیزی، دوبرابر می کند."
مدیران و رهبران محبوب، همواره سپاسگزار کسانی هستند که در پیروزی ها به ایشان کمک کرده اند. سپاسگزاری و قدرشناس بودن از مربیان، مشتریان، همکاران و سایر کسانی که در موفقیت انسان یاری رسانی کرده اند از صفات رهبران و مدیران بزرگ است. توجه داشته باشید که سپاسگزاری به انسان احساس بسیار خوبی نیز می دهد. مطالعات نشان دهندۀ این است که اگر برای اهدا کنندگان دست نوشتۀ تشکرآمیز بفرستید، شانس این که برای بار دوم هم از ایشان چیزی دریافت کنید 38% افزایش می یابد.
قانون طلایی و بالاتر از همه این که با دیگران طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود.
با نشان دادن حسن نیت در رفتارتان، شما احترام بیشتری از همکاران، مشتریان و شرکای تجاری خود به دست خواهید آورد. احترام به دیگران باعث محبوبیت شما و سازمان مطبوع شما خواهد شد و انگیزۀ همکاری با شما را در جامعه افزایش خواهد داد. اجرای این اصول به نظر ساده می آید ولی با این حال بسیاری از مردم چنان درگیر و نگران درآمدزایی هستند که این مفاهیم کلیدی برای موفقیت را فراموش کرده اند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.