| کد خبر: 157016 |

درخواست نماینده مجلس برای انجام مطالعات احداث ترمینال فرودگاه ارومیه

مطالعات احداث ترمینال بین‌المللی فرودگاه ارومیه هر چه زودتر شروع شود.

تین نیوز

 سیدهادی بهادری در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خواستار انجام مطالعات احداث ترمینال بین‌المللی فرودگاه ارومیه شد.

بهادری در این نامه همچنین از لزوم تملک شرق فرودگاه ارومیه جهت احداث باند دوم سخن گفته است.

فرودگاه ارومیه در فاصله 15 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و در زمینی به مساحت 343 هکتار در سال 1342 احداث شده و در سال 1345 به بهره‌برداری رسیده است.

طبق آمار در سال گذشته 3 هزار و 586 فروند هواپیما در این فرودگاه فرود و به پرواز در آمده‌اند و 303 کیلو و 801 گرم بار و 2 میلیون و 663 هزار و 960 نفر مسافر  از اینجا جا به جا شده‌اند.

با توجه به قدمت این فرودگاه و اینکه ارومیه یکی از شهرهای مرزی کشور بوده و در استانی قرار دارد که با سه کشور خارجی جمهوری آذربایجان، ترکیه و ارمنستان هم‌مرز است لزوم توجه به گسترش و تکمیل این مجموعه بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد چرا که این فرودگاه می‌تواند میزبان سالانه هزاران مسافری باشد که از کشورهای همسایه به ایران سفر می‌کنند.

 نکته جالبی که در مورد این فرودگاه وجود دارد نام آن است که از سال‌ها قبل برای نام‌گذاری آن به نام شهید مهدی باکری حدس و گمان‌های بسیاری به گوش می‌رسد که حتی این موضوع اعتراض نادر قاضی‌پور یکی دیگر از نمایندگان ارومیه را در پی داشته است و وی بارها با جمله اینکه چرا بسیاری از واحدهایی که بعدها ساخته شده‌اند به نام افراد غیربومی در استان نام‌گذاری شدند در حالی که فرودگاه ارومیه به نام قهرمان خود نام‌گذاری نمی‌شود.

هر چند که در ماه مهرامسال خبری در رسانه‌ها برای تغییر نام فرودگاه ارومیه به نام شهید باکری منتشر شد که این امر به تصویب شورای شهر ارومیه رسیده ولی هنوز خبری رسمی مبنی بر زمان اجرایی شدن این امر منتشر نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    با سلام و خسته نباشید خدمت مسئولین محترم استان آذربایجان غربی چند روز پیش در خبرها امده بود که دکتر بهادری نماینده محترم ارومیه درخواست توسعه فرودگاه ارومیه و احداث باند دوم آن را نموده اند که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد. در این راستا بنده یک پیشنهاد به مسئولین محترم دارم و آن این است که به جای توسعه فرودگاه فعلی و انجام هزینه های فراوان، یک فرودگاه در حد استاندارد های بین المللی در ساحل غربی دریاچه ارومیه (جاده شهید کلانتری) احداث نمایند تا علاوه بر سترسی آسان برای شهروندان، در مجاورت با دریاچه ارومیه به نوبه ی خود یک جاذبه ی گردشگری نیز به شمار خواهد رفت . چرا که با توجه به چشم انداز بیست ساله و انتقال ترمینال به جاده شهید کلانتری و راه اندازی قطار بین شهری ارومیه -تبریز در این مسیر وجود فرودگاه بین المللی با دسترسی آسان برای شهروندان دو استان بسیار ضروری به نظر می رسد همچنین گامی در راستای مدرنیزه کردن شهر ارومیه خواهد بود با تشکر - از طرف یک شهروند