| کد خبر: 156318 |

◄ امضای تفاهم‌نامه هوانوردی با دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است؛ صنعت هواپیمایی نقش برجسته‌ای در ساختار روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارد به همین جهت ورود صنعت هوانوردی به هر استانی موجب شکوفایی آن استان خواهد شد.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است؛ صنعت هواپیمایی نقش برجسته‌ای در ساختار روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارد به همین جهت ورود صنعت هوانوردی به هر استانی موجب شکوفایی آن استان خواهد شد.

احمد انارکی در جلسه امضاء تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی و آموزشی هوانوردی  با دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان و شرکت‌های هوانوردی اعلام کرد: بروز تغییرات شدید در محیط اقتصادی-اجتماعی جهان در چند دهه‌ گذشته، صنعت هوانوردی را دچار تحولات اساسی کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: صنعت هواپیمایی به اقتضای نقش برجسته‌ای که در ساختار روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ملل جهان دارد. از بدو پیدایش تاکنون به‌عنوان یکی از صنایع پیشتاز موردتوجه خاص قرار داشته و در سایه تحقیقات مستمر و بدون وقفه پژوهشگران و متخصصان و صرف هزینه‌های گزاف به پیشرفته‌ای شگرفی دست‌یافته است

انارکی با بیان اینکه در ساختار این صنعت از علوم و فنون پیچیده و عدیده‌ای بهره‌گیری شده و حاصل پژوهش محققان زیادی روانه آن شده است، افزود: ورود صنعت هوانوردی به هر استان موجب شکوفایی آن استان شده است. ایجاد مراکز هوانوردی عمومی موجب ارائه خدمات تخصصی ازجمله پایش محیط‌زیست، کنترل حفر چاه‌های غیرمجاز ، کنترل ترافیک جاده‌ای، خدمات بخش کشاورزی و....که همگی این خدمات موجبات رشد و بالندگی در منطقه فعالیت هوانوردی می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی افزود: انتظار می‌رود دولت ضمن توجه به نوسازی ناوگان هوایی نگاه ویژه‌ای‌ نیز  به توسعه بخش‌های مختلف صنعت هوانوردی از جمله هوانوردی عمومی و ایر تاکسی نیز داشته باشد تا مقدمات اقتصادی‌تر شدن فرودگاه‌های کم‌بازده فراهم شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس  اضافه کرد: در فاز نخست این همکاری آموزش خلبانی شخصی در رده فوق سبک و در فاز دوم تربیت نیروی متخصص فنی و در فاز سوم تحقیقات علمی و پژوهشی را برای ساخت و تولید شاهد خواهیم بود.

در این جلسه محمدعلی دهقان با استقبال از تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی و آموزشی هوانوردی  با دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان و شرکت‌های هوانوردی گفت: دانشگاه ولی‌عصر با امکانات منحصربه‌فرد خود آمادگی خود را برای تحقق این مهم اعلام داشته و در زمینه پژوهشی هم در بخش‌های ساخت قطعات با شرکت‌های دانش‌بنیان در کل کشور همکاری لازم به عمل خواهد آمد.

دهقان با اشاره به بخش فعال تحقیقات دانشگاه ولی‌عصر توضیح داد:  دانشکده‌های مرتبط آمادگی همکاری را اعلام داشته و در فاز اول تفاهم‌نامه  طراحی و ساخت تونل باد تفریحی و همچنین در بخش کربن دانشگاه تحقیقات مرتبط با ساخت لاستیک هواپیمای سبک را در دستور کار قرار خواهیم داد .

او با توجه به نگاه توسعه‌ای‌ دانشگاه ابراز کرد: در نگاهی متفاوت علاوه بر همکاری با کلیه مراکز علمی و تحقیقاتی هوانوردی آمادگی انتشار و اشتراک پژوهش‌های انجام‌شده را به‌منظور توسعه علمی و تحقیقاتی صنعت هوانوردی را خواهیم داشت.

در ادامه جلسه با حضور مهدی ایرانمنش مدیر انجمن ملی پرواز ایران و رئیس هیئت‌مدیره شرکت هوانوردی افشید کارمانیا و خلبان عسکری مدیرعامل شرکت بال‌های گردان پارس تفاهم‌نامه سه‌جانبه علمی و تحقیقاتی هوانوردی شهرستان رفسنجان به امضاء رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.