| کد خبر: 155877 |

در کمیسیون عمران مجلس صورت گرفت

◄ تصویب کلیات طرح تفکیک وزارت راه وشهرسازی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح تفکیک وزارتخانه‌های راه‌وشهرسازی و صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح تفکیک وزارتخانه‌های راه‌وشهرسازی و صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، صدیف بدری اظهار کرد: طرح تفکیک دو وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت به تصویب کمیسیون عمران رسید و  در صحن علنی به شور گذاشته خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: مسلم است طرح تفکیک جدی است و با نظر مثبت دولت، نمایندگان آن را در پارلمان به رای می‌گذارند.

به گزارش تین‌نیوز، قراراست در این طرح وزارت‌راه و شهرسازی به دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و امور راهداری تقسیم و سازمان شهرداری‌ها از وزارت کشور به وزارت مسکن منتقل شود.

بنا شد تا امور مربوط به برق از وزارت نیرو جدا و به وزارت نفت ملحق شود و نام وزارت نفت به وزارت انرژی تغییر کند، علاوه بر این، سازمان محیط‌زیست و منابع طبیعی و بخش آب‌وفاضلاب شهری و روستایی و آب‌منطقه‌ای یک وزارتخانه دیگر  را تشکیل می‌دهند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به دو وزارتخانه توسعه صادرات و بازرگانی تقسیم می‌شود و در مورد وزارت ورزش و جوانان نیز حوزه جوانان از ورزش منفک و در قالب سازمان ملی جوانان به کار خود ادامه می‌دهد.

وزارت راه و شهرسازی

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه از تهیه گزارش دلایل تخریب مسکن مهر در مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد و گفت: باتوجه به اهمیت نظارت بر کیفیت واحدهای مسکن مهر، اظهار کرد: طرح به کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی ارسال شده که به محض دریافت نتایج اعضای کمیسیون عمران با جدیت پیگری آن‌را در دستور کار قرار خواهند داد.

وی افزود: گروهی از کارشناس به منظور تهیه گزارش میدانی به مناطق زلزله زده روانه شده‌اند کهبا آماده شدن متن گزارش جلسه‌ کمیسیون عمران برای رسیدگی به آن تشکیل می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با تاکید بر این‌که بازدیدی از سازه‌های مسکن مهر کشور برای بررسی رعایت استاندارد و ایمنی، انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: باید کیفیت مصالح به کار رفته در واحدهای مسکن مهر و طراحی این واحدها مورد بررسی دقیق قرار بگیرد، بررسی گزارش نظارت‌های صورت گرفته در روند ساخت این واحدها یکی از موضوعاتی است که می‌تواند بسیاری از ابهامات موجود در کیفیت این سازه‌ها را مشخص کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.