| کد خبر: 62512 |

جانشین فنی مدیر عامل بهره برداری مترو تهران در گفتگو با تین نیوز:

◄ وضعیت مترو تهران در پساتحریم / تدابیر ویژه برای رفع مشکل فرسودگی ناوگان مترو تهران و تدابیر مسئولان

تین نیوز | با حدو د 22 میلیون سفر درون شهری در تهران و با توجه به فرسودگی 30 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی، مردم اشتیاق کمتری به استفاده از اتوبوس دارند که پیامد آن، 11 میلیون سفر درون شهری با خودروهای شخصی است که سبب افزایش آمار تردد شهروندان با خودروهای تک سرنشین و افزایش آلاینده های هوا می شود. یکی از اولویت های شورای شهر چهارم، توسعه خطوط مترو در مسیر شهرها است که باید بودجه آن از فاینانس ارزی تامین شود چرا که روزانه بیش از سه و نیم میلیون سفر از سوی این مناطق به حجم ترافیک تهران تحمیل می شود. و از سویی این بخش نیز رو به فرسودگی گذاشته که جبران آن نیازمند بودجه ای در خور توجه است.

جانشین فنی مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در این باره گفت: در ارتباط با تعمیر و نگهداری ناوگان مترو خوشبختانه مشکلی در این مرکز وجود ندارد. بکارگیری واژه سن فرسودگی در این خصوص چندان منطقی نیست و ذهن عموم مردم را به مشکلات ناشی از آن معطوف می کند.

علی عبداله پور در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به تعمیر و نگهداری تجهیزات و قطارهای مترو بر اساس پیمایش و نیاز افزود: قطارها پس از پیمایش 900 هزار کیلومتر که بیشتر در خط 5 اتفاق می افتد به منظور اورهال به تعمیرگاه منتقل شده و پس از باز کردن کامل و تعویض قطعات به صورت "نو" به چرخه ناوگان مترو بازگردانده می شوند لذا نگرانی در این باره در بهره برداری مترو تهران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کندی ورود تجهیزات مترو به خطوط تازه احداث شده مغایرتی با تعمیر و نگهداری در این بخش ندارد، تصریح کرد: با دستیابی به تکنولوژی تولید قطار در کشور و بویژه در واگن سازی تهران و همگونی تزریق واگن به مترو مشکلی در این باره وجود نداشته و در آینده نیز با آن برخورد نخواهیم کرد.

عبداله پور تاکید کرد: مسافران اطمینان داشته باشند شرکت بهره برداری مترو تهران سلامت مردم را در خدمات رسانی سرلوحه کار قرار داده و با مشاهده کوچک ترین مشکل در ناوگان قطعه و یا قطار معیوب را از چرخه استفاده خارج خواهد کرد.

وی با اشاره به وضعیت مترو تهران در پساتحریم افزود: پس از توافق میان ایران و کشورهای اروپایی، شرکت های خارجی بسیاری به منظور همکاری با بهره برداری مترو تهران اعلام آمادگی کردند. حال این فرصت در اختیار این شرکت است که نسبت به همکاری یا قطع آن با این گونه شرکت ها تصمیم گیری کند. شرایط تحریم این فرصت را به تولید کنندگان ایرانی داد که ساخت برخی قطعات را از انحصارگرایی خارج کرده و آنرا بومی سازی کند.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.