| کد خبر: 24075 |

فاز نخست منوریل قم تا سال آینده افتتاح می‌شود / وعده استاندار برای تامین مالی پروژه

تین نیوز | رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: استاندار قم وعده داده تا مشکلات مالی پروژه منوریل حل شود.
 
ولی‌الله بیاتی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله شورای شهر با اشاره به برگزاری 88 جلسه رسمی شورا در دوره چهارم اظهار داشت: در این مدت 99 درصد مصوبات ما در کمیته انطباق فرمانداری تائید شد.
 
وی بررسی بودجه 93 شهرداری قم را یکی از اقدامات مهم شورا در یک سال اخیر دانست و افزود: بررسی تفریغ بودجه سازمان‌ها موضوع مهم دیگری است که در یک سال اخیر به آن پرداخته شد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نقش نظارتی شورای شهر گفت: ناظران شورای شهر در سازمان‌ها و مناطق شهرداری به مطالبات مردم اهتمام خاص دارند و عملکرد شهرداری به طور مداوم رصد می‌شود.
 
ماهی 10 میلیارد تومان هزینه برای حفاری مترو
وی با اشاره به پیگیری طرح‌های عمرانی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: یکی از پروژه‌های نفس‌گیر مترو است که ماهی 10 میلیارد تومان هزینه دارد و تلاش کردیم این پروژه هیچ‌گاه تعطیل نشود.
 
بیاتی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر در 12 شهریور و تغییرات هیئت رئیسه ادامه داد: در این تغییرات حجت‌الاسلام آتش زر که سال‌ها رئیس شورا بودند به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب شدند و اعضای شورا به بنده برای ریاست شورا اعتماد کردند.
 
وی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌ها گفت: در کمیسیون امور زیربنایی مصطفی سعادت‌طلب، در کمیسیون خدمات شهری عباس ذاکریان، در کمیسیون فرهنگی حجت‌الاسلام روحانی، در کمیسیون نظارت محمود مسگری و در کمیسیون برنامه و بودجه حجت‌الاسلام آتش‌زر به عنوان رئیس انتخاب شدند.
 
رئیس شورای شهر قم با اشاره به برنامه شورای شهر برای آینده اظهار داشت: دنبال این هستیم که با بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران فضای کمیسیون‌ها را بسیار تخصصی‌تر کنیم تا لوایح شهرداری بهتر بررسی شود.
 
وی با اشاره به اینکه کمک به شهرداری یکی از وظایف شورای شهر است ادامه داد: رأیی که شورای شهر به شهردار قم داد در سطح کشور بی‌نظیر است. شورای شهر با حفظ جایگاه نظارتی خودش همکاری خوبی با شهرداری دارد.
 
بیاتی اظهار داشت: شورا مصمم است که به شهرداری کمک کند تا در زمینه‌های اجرای طرح‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی و به ویژه تحقق بودجه شهرداری کارنامه موفقی به مردم ارائه شود.
 
وی جذب سرمایه گذار را یکی از اولویت‌های شورای شهر قم دانست و ادامه داد: کمیسیون‌ها و کمیته‌هایی با همکاری شهرداری در این زمینه تشکیل شده تا فرایند جذب سرمایه‌گذار کوتاه شده و اعتماد آنان جلب شود.
 
همکاری با سرمایه‌گذاران
رئیس شوری اسلامی شهر قم از سرمایه‌گذاران دعوت کرد تا به آبادانی این شهر کمک کنند و وعده داد که شورای شهر نهایت همکاری را با آنان داشته باشد.
 
وی ادامه داد: هر هفته در شهرداری و شورا جلسه ستاد تأمین منابع وجود دارد که محور آن جذب سرمایه‌گذار است. 
 
وی مشارکت مردم را یکی از اصول مدیریت درست شهر دانست و گفت: مردم باید تعهدات قانونی خود را در قبال شهرداری انجام دهند تا شهرداری از درآمدهای پایدار برخوردار شده و بتواند به وظایف خود عمل کند.
 
بیاتی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در قم باید افزایش پیدا کند ادامه داد: مدیران استانی و استاندار قم هم از این نیاز مطلع هستند. در این راستا شورا در مصوبات خود به فضای سبز محلات توجه ویژه‌ای دارد.
 
وی ایجاد و تقویت شورایاری‌ها را یکی از اقدامات خوب شورای چهارم دانست و افزود: به دنبال این هستیم که به منظور استفاده بهتر از نظرات مردم و از طریق ارتباط گیری با مساجد شورایاری‌ها را تقویت کنیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قم تعامل شورای شهر را با مدیران استانی و استاندار خوب توصیف کرد و ابراز داشت: تا امروز هم استاندار قم تعامل بسیار خوبی با ما داشته است که امید داریم ادامه پیدا کند.
 
یک کیلومتر حفاری مترو
وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران با اشاره به اینکه طول مسیر متروی قم 14 کیلومتر است اضافه کرد: تا امروز یک کیلومتر حفاری انجام شده است. این پروژه هیچ وقت تعطیل نشد فقط در یک مقطع به دلیل مشکلات مالی که وجود داشت، حداقل ظرفیت به کارگیری شده بود.
 
بیاتی با اشاره به اینکه دولت باید از این پروژه حمایت کند اضافه کرد: دستگاه تی بی ام ظرفیت حفاری 15 متر در یک روز دارد اما باید منابع مالی برای بهره‌گیری حداکثری از این دستگاه تامین شود.
 
وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره منوریل گفت: فاز نخست منوریل باید اجرا شود که تا مصلی ادامه خواهد داشت. در زمینه فاز دوم هم باید بررسی و کارشناسی لازم انجام شود. الان کار در حال انجام است اما سرعت لازم را ندارد.
 
رئیس شورای شهر ابراز داشت: شرکت کیسون قرار است فاز یک را تکمیل کند و استانداری قرار است مشکل تأمین اعتبار این پروژه را حل کند.
 
وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره استفاده از ظرفیت علی لاریجانی ادامه داد: نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های رئیس مجلس شورای اسلامی در قم استفاده کنیم.
 
وی اظهار داشت: قم ظرفیت‌های بالایی دارد اما شجاعت و شهامت پیگیری این ظرفیت‌ها تاکنون وجود نداشته که تلاش می‌کنیم از این به بعد با مطالبه‌گری از دولت این کار را پیش ببریم.
 
بیش از وظیفه کار فرهنگی انجام داده‌ایم
بیاتی با اشاره به اقدامات فرهنگی در شهرداری و شورای شهر اضافه کرد: کار فرهنگی پر مخاطره است اما نمودی ندارد. با این حال شهرداری و شورا نسبت به این مقوله اهتمام ویژه‌ای دارد و در حال حاضر ما به دستگاه‌های فرهنگی بسیار بیش از وظیفه‌مان کمک می‌کنیم.
 
به گفته وی کمک به هیئت‌های مذهبی، کمک به مؤسسات فرهنگی، نصب بنرها و ... از دیگر اقدامات فرهنگی شهرداری است.
 
رئیس شورای شهر قم با اشاره به تعهد دولت در بودجه‌هایش افزود: در زمینه مترو و منوریل باید به تعهدات خودش عمل کند تا این طرح‌ها در زمان خودش اجرا شود. اگر دولت به این تعهدات عمل نکند ما باید به سراغ جیب مردم بیاییم که ما نمی‌توانیم این هزینه را به دوش مردم بگذاریم.
 
وی با اشاره به تدوین لایحه مدیریت واحد شهری در دولت گفت: با توجه به ماده صد قانون اساسی مدیریت واحد شهری یک مسئله بسیار ضروری است و اگر محقق نشود، ظرفیت‌ها به خوبی محقق نمی‌شود.
 
بیاتی با اشاره به پیشنهادات موجود در زمینه انتخاب شهردار اضافه کرد: هر موضوعی که اختیارات مردم را محدود کند مورد توافق ما نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.