| کد خبر: 180171 |

◄ تهران دیگر ظرفیت مدیریت براساس سعی و خطا را ندارد

براساس مصوبه شورای‌عالی ترافیک، از ١٥ دی‌ماه ۹۵، باید پارکبان‌ها جمع‌آوری و به‌جای آن تعداد پارکومترها افزایش می‌یافت.

تین نیوز

براساس مصوبه شورای‌عالی ترافیک، از ١٥ دی‌ماه ۹۵، باید پارکبان‌ها جمع‌آوری و به‌جای آن تعداد پارکومترها افزایش می‌یافت.

محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران بابیان این مطلب گفت: طرح پارکبان‌ها حدود ١٠ سال قبل به‌عنوان یکی دیگر از راهکارهای شهرداری تهران برای نظم‌بخشی به ترافیک و تردد در پایتخت آغاز شد اما پس از فراز و نشیب‌های بسیار و ابهاماتی که در عملکرد آن وجود داشت بالاخره به خاطر شفاف نبودن عملکرد پارکبان‌ها و گردش مالی پیمانکاران و نیروهای پارکبان پایان یافت.  

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از  مهر کرونی یادآور شد:  با توجه به مصوبه شورای‌شهر تهران در سال ۹۵ مبنی‌بر الزام شهرداری تهران نسبت به مکانیزاسیون پارک حاشیه‌ای و همچنین مصوبه اخیر شورای‌شهر پنجم مبنی‌بر ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی پارک حاشیه‌ای و بکار گیری تکنولوژی روز دنیا، شاهد این مسئله هستیم که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در یکی از مناطق شهرداری تهران به‌صورت منطقه‌ای و بدون ارائه برنامه عملیاتی هماهنگ برای کل سطح شهر تهران، مناقصه‌ای در راستای واگذاری مکان‌های پارک حاشیه‌ای آن‌هم در قالب قراردادهای غیره مکانیزه و به‌وسیله ثبت تصاویر توسط اپراتورهای انسانی برگزار کرده و پیمانکار را نیز انتخاب کرده است.

او تأکید کرد: این درحالی است که در بسیاری از شهرهای جهان و حتی کلان‌شهرهای ایران، با استفاده از روش‌های کنترل مکانیزه پارک حاشیه و با تکیه‌بر توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به مدیریت پارک در معابر پرداخته می‌شود. از منظر آسیب‌شناسی، قراردادی که درحال‌حاضر در یکی از مناطق شهرداری تهران در جریان است، منجر به ورود مجدد پارکبان‌ها و عوارض مترتب بر حضور آن‌ها در سطح معابر خواهد بود که مطابق تجربه گذشته اعتراضات مردمی را در بر خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال با توجه به وظیفه پارکبان در طرح جدید مبنی‌بر ثبت تصاویر خودروها در فواصل نیم‌ساعته و امکان ثبت یا عدم ثبت تخلف خودروها با انتخاب پارکبان، این امر خود زمینه‌ساز بروز اخلال و مفسده در امر پارک حاشیه‌ای خواهد شد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران بابیان این‌که  انتظار می‌رود که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن رعایت و ملاحظه مصوبات شورای‌شهر، تعامل سازنده نری با کارشناسان حوزه حمل‌ونقل شهری داشته باشد گفت: که تهران دیگر ظرفیت یک دوره مدیریت شهری براساس سعی و خطا را ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.