| کد خبر: 161430 |

◄ تعیین تکلیف مالکیت کل زمین‌های کشور پس از تکمیل «طرح کادستر پوششی»

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تعیین تکلیف مالکیت تمام زمین‌های کشور پس از تکمیل «طرح کادستر پوششی کل کشور» خبر داد.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تعیین تکلیف مالکیت تمام زمین‌های کشور پس از تکمیل «طرح کادستر پوششی کل کشور» خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، سید حسین میرشفیع اظهار کرد: مالکان املاک و مستغلات در مسیر پروژه‌های زیربنایی خواستار واگذاری اموال باقیمت بالاتر هستند که یکی از مشکلات درزمینهٔ پیشروی پروژه‌هاست.

میر شفیع درباره روند فعلی تملک اراضی توضیح داد: دفتر حقوقی شرکت ساخت و توسعه، پس از بررسی ارزش مالی املاک و مستغلات منطقه  اقدام می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، او گفت: اگر دولت  به‌موقع در پرداخت مطالبات مردم اقدام کند شاهد  قیمت‌های غیرمتعارف در مناطق موردنظر نخواهیم بود.

میرشفیع به ادعای برخی افراد سودجو برای تصاحب منابع طبیعی و فروش آن به شرکت ساخت و توسعه اشاره کرد و گفت: قوانین مربوط به منابع طبیعی نیازمند بازنگری کلی است.

او در ادامه گفت: اداره‌کل منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی طرف دعوای این افراد است و اگر موفق به دفاع از حقوق خود نشود حتی درصورتی‌که شرکت ساخت و توسعه زمین را تملک و جاده بر روی آن ساخته باشد نیز با اخذ رای دادگاه می‌توانند وجه زمین را مطالبه کنند.

 معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها  گفت: به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده از این شرایط دفتر دفاع  از حقوق بیت‌المال زیر نظر قوه قضائیه، مجریه و مقننه تشکیل‌شده است.

میرشفیع گفت: در صورت تکمیل کاداستر پوششی کل کشور مالکیت تمام زمین‌های کشور مشخص می‌شود و تداخل‌ها از بین خواهد رفت.

به گزارش تین‌نیوز مالکیت زمین‌هایی که در مسیر پروژه‌های زیرساختی کشور و به‌ویژه شرکت ساخت به‌عنوان متولی اصلی این بخش است حکم سنگی پیش پای پیشرفت و اجرای سریع این پروژه‌هاست. چراکه تا مالکیت این زمین‌ها مشخص نشود پروژه‌ها نیز پیشروی نخواهند داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.