| کد خبر: 6053 |

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ تاثیر افزایش قیمت گازوئیل بر حمل و نقل جاده ای / مدیریت حمل و نقل شرکت محور، جایگزین راننده محوری شود

تین نیوز | رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران گفت: مهم ترین مشکل موجود در حوزه حمل و نقل، افزایش قیمت هاست که این افزایش قیمت برخلاف گفته مقامات دولتی بیش از شش درصد است.

مسعود دانشمند در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به مهم ترین مشکلات بخش حمل و نقل جاده ای در فاز دوم هدفمندی، گفت: در حال حاضر در مورد گازوئیل 75 درصد افزایش قیمت داریم و پیش از اینکه در اواخر سال 94 به پایان برنامه پنجم برسیم، باید از هم اکنون در فکر باشیم و در جهت نوسازی کامیون ها برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در این زمینه، دولت باید به گونه ای سرمایه گذاری کند تا شاهد ورود کامیون های جدید به بخش حمل و نقل باشیم چرا که کامیون های قدیمی در هر 100 کیلومتر 55 لیتر مصرف می کنند که در مقایسه با کامیون های جدید به ازای هر 100 کیلومتر حدود 27 تا 30 لیتر مصرف دارند با این توصیف، حدود 20 لیتر تفاوت مصرف داریم.

وی افزود: اگر قیمت گازوئیل در بازار جهانی یک دلار در هر لیتر باشد و پیمایش کامیون 100 کیلومتر در سال باشد 1000 تا 20 لیتر تفاوت مصرف را در هر کامیون شاهد هستیم در حالی که می توان این هزینه به وجود آمده را صرف خرید کامیون های جدید کرد و قطعا این به نفع حمل و نقل کشور خواهد بود.

لزوم توسعه مدیریت حمل و نقل شرکتی
دانشمند با بیان اینکه نظام بانکی می تواند تسهیلاتی را در این راستا ارائه دهد، خاطرنشان کرد: راه حل اصلی نوسازی ناوگان از طریق ارز است که باید آن را نه در اختیار اشخاص بلکه در اختیار شرکت ها قرار دهیم تا حمل و نقل ما از راننده محور به شرکت محور تبدیل و بهره وری میزان حمل و نقل ارتقا یابد.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید ، اظهار کرد: اگر کامیون های جدید جایگزین شوند ما حتی می توانیم در سیستم حمل و نقل بین المللی جایگاه خود را بدست آورده و از سوی دیگر شاهد ایمنی جاده ها، ایمنی راننده و مردم در جاده ها و همچنین با ظهور کامیون های جدید به محیط زیست کشورمان نیز کمک خواهیم کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    نوسازی ناوگان جاده ای بر مصرف سوخت موثر است ولی ترویج حمل و نقل ریلی مزیت بیشتری از این منظر و از لحاظ ایمنی و محیط زیست دارد نمیدانم آقای دانشمند چرا اشاره ای به مزیتهای حمل ریلی نکرده است و شاید تاکید مقام معظم رهبری در هفته اخیر بر ترویج حمل بار با راه آهن را نشنیده است.