| کد خبر: 262298 |

تردد کامیون های ترانزیتی در مرز میرجاوه افزایش می‌ یابد

توافق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان برای افزایش تردد در مرز میرجاوه به ۸۰۰ دستگاه، گامی ارزنده در توسعه روابط تجاری دو کشور خواهد بود.

تین نیوز
 

توافق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان برای افزایش تردد در مرز میرجاوه به ۸۰۰ دستگاه، گامی ارزنده در توسعه روابط تجاری دو کشور خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جواد هدایتی با بیان این که نشست مشترک حمل و نقلی و گمرکی ایران و پاکستان با هدف بررسی مشکلات در دوطرف مرز و توسعه بازرگانی دو کشور در پایانه مرزی میرجاوه برگزار شد، گفت:

به منظور افزایش تبادلات مرزی ایران و پاکستان و استفاده از ظرفیت های مرزی استان سیستان و بلوچستان مقرر شد تردد کامیون های ترانزیتی در پایانه مرزی میرجاوه از ۲۰۰ دستگاه کنونی به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰دستگاه افزایش یابد.
وی گفت: پیرو هدف گذاری که مقامات ارشد سیاسی دو کشور برای توسعه روابط تجاری تا سقف ۵ میلیارد دلار بین دو کشور انجام دادند و سلسله مذاکراتی که در قالب دیپلماسی منطقه ای دولت سیزدهم صورت گرفته، به دنبال توسعه روابط با کشور پاکستان هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا نشست مشترک حمل و نقلی و گمرکی ایران و پاکستان در پایانه مرزی میرجاوه برگزار شد تا با ارائه راهکارهای مناسب از ظرفیت پایانه مرزی میرجاوه به عنوان قدیمی ترین مرز بین المللی رسمی دو کشور که عمده ی تجارت دو کشور از این مرز به صورت حمل و نقل جاده ای انجام می شود به بهترین نحو استفاده شود.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای افزود: با مذاکرات انجام شده در صدد افزایش سطح تردد در این مرز از حدود ۲۰۰ تردد روزانه به ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه است.

همچنین مقرر شد به منظور کاهش هزینه و تشریفات اداری، شاهد عدم صدور روادید برای ناوگان صرفا تردد کننده به محوطه پایانه های مرزی دو کشور باشیم و هماهنگی و افزایش ساعات کاری ارگان های مستقر در پایانه های مرزی میرجاوه _ تفتان به منظور افزایش پذیرش ناوگان از سوی طرفین انجام شود.

وی کنترل اسناد حمل ناوگان دوکشور هنگام ورود به پایانه های مرزی جهت تسریع در فرآیند ورود و خروج ناوگان را از دیگر مفاد توافق امضای شده بین طرفین در این نشست عنوان کرد و اظهار کرد: امیدواریم با افزایش همکاری ها میان دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان،شاهد ارتقای روزافزون همکاری های اقتصادی و تجاری دوجانبه باشیم.

همچنین دوطرف بازدید هایی میدانی را از پایانه مرزی تفتان و میرجاوه با هدف بررسی مسائل و مشکلات داشتند و در نشست به بررسی مسائل و مشکلات موجود در دو طرف مرز پرداختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.