| کد خبر: 72920 |

◄ برگزاری دو اجلاس بین المللی حمل و نقلی در تهران؛ هفته آینده

تین نیوز | چهارمین اجلاس منطقه ای اسکاپ برای تقویت ارتباطات حمل و نقل، و سومین اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر از 29 آذر تا دوم دی ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز چهارمین اجلاس منطقه ای اسکاپ برای تقویت ارتباطات حمل و نقل از تاریخ 29 تا 30 آذر ماه سال جاری و سومین اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر از تاریخ 30 آذر تا 2 دی ماه در تهران برگزار می شود.

اسکاپ یک نهاد وابسته به سازمان ملل است و این نهاد یکی از بزرگ‌ترین کمیسیون‌های منطقه‌ای سازمان ملل متحد به شمار می‌رود که بیش از نصف جمعیت جهان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. هدف اسکاپ، توسعه رشد اقتصادی و همچنین بالا بردن سطح رفاه عمومی منطقه است.

نخستین اجلاس اسکاپ سال 2007 در کره جنوبی و دوره دوم آن سال 2010 در اندونزی و سومین دوره آن سال 2012 در تهران برگزار شد. فضای کلی در اجلاس تهران حرکت به سمت کاهش تصدی گری دولت و واگذاری اختیارات به بخش خصوصی در توسعه زیرساخت ها بود.

مروری بر اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر
بر اساس این گزارش، سومین اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر شامل دو روز نشست کارشناسی (30 آذر و یک دی) و نشست وزرا (اعم از مذاکرات، اختتامیه، قرائت بیانیه و امضای سند) در روز دوم دی ماه برگزار می شود.

دومین اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر در مرداد ماه 1393 در بندر آستاراخان روسیه برگزار شد و در آن اجلاس موضوعات دو جانبه و چند جانبه درباره تمامی مدل های حمل و نقل از جمله دریایی، هوایی، جاده ای و ریلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این اجلاس در سطح کارشناسان ارشد و سپس در سطح وزرای حمل و نقل برگزار و منتج به صدور بیانیه ای شد که در آن بر تمایل مشترک کشورهای حاشیه دریای خزر برای سرمایه گذاری متقابل در بنادر یکدیگر، توسعه ظرفیت حمل و نقلی و استفاده از آن برای رشد تجارت و نهایتا توسعه اقتصادی این کشورها تأکید شد. یادآور می شود اجلاس نخست در باکو آذربایجان برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.