| کد خبر: 70066 |

استاندار مازندران خبر داد:

◄ تدوین سه سند همکاری درحفاظت از محیط زیست دریای خزر

تین نیوز | استاندار مازندران در هفتمین اجلاس مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر با تاکید بر عزم جدی دولت جمهوری اسلامی و استان مازندران برای توسعه روابط خود با کشورهای حاشیه دریای خزر از تدوین سه سند همکاری درحفاظت از محیط زیست دریای خزر خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، ربیع فلاح جلودار گفت: امروز که در سایه تلاش های دولت تدبیر و امید فضای بهتری برای کار و تلاش و رونق اقتصادی فراهم شده گسترش همکاری های دریای خزر می تواند فرصت مناسبی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر فراهم کند.

وی با بیان اینکه دریای خزر نماد توسعه و همکاری همه جانبه است، خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران و استان مازندران برای توسعه روابط خود با کشورهای حاشیه دریای خزر عزم خود را جذب کرده است و امروز استان مازندران با امکانات مناسب آماده ترانزیت نفت و گاز کشورهای حاشیه دریای خزر است.

استاندار مازندران در ادامه تصریح کرد: مازندران از فرصت خوبی برای افزایش مبادلات تجاری برخوردار است و در بخش های ترانزیت، انرژی و گاز می‌تواند گام مهمی بردارد و کشورهای دریای خزر با فعال شدن کریدور شمال به جنوب می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

ربیع فلاح جلودار در ادامه تصریح کرد: توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه اولویت نخست ماست و این دیپلماسی خارجی وضعیت ایران را متفاوت از گذشته خواهد کرد.

وی افزود: در طول دو سال گذشته رئیس جمهور ایران به کشورهای ترکمنستان، آذربایجان، قزاقستان، تاجیکستان و روسیه سفر کرده و حاصل این سفرها پیام روشنی دارد مبنی براینکه ایران عزم جدی برای توسعه با کشورهای همسایه دارد.

استاندار مازندران در ادامه توضیح داد: ما معتقدیم کشورهای حاشیه دریای خزر باید نیازهای خود را تامین کند و توسعه تجارت با افزایش رفت و آمدها و برگزار اجلاس های راهبردی امکان پذیر است.

ربیع فلاح جلودار افزود: پس از موفقیت ایران درتوافق هسته ای و ورود به  دوران پساتحریم توسعه و نعمق روابط کشورهای حاشیه خزر می توان الگوی ثبات در جهان تبدیل شود.

وی از تدوین سه سند همکاری درحفاظت از محیط زیست دریای خزر خبر داد و گفت حفاظت از محیط زیست دریای خزر با حضور روسای جمهور در دریای خزر نشان دهنده این است که کشورهای منطقه به سمت تقویت همکارهای دریایی و بندری در حرکت هستند.

استاندار مازندران در پایان سخنان خود افزود: پیشگیری و مقابله با آلودگی ناشی از تردد کشتی ها، توسعه خطوط کشتیرانی و تعمیر و نگهداری و حفاظت از محیط زیست، تجسس ناوبری دریایی باید در دستورکار قرار گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.