| کد خبر: 144855 |

بندر امام آماده جذب سرمایه گذار اراضی لجستیک بندری

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از آمادگی بندرامام خمینی (ره) برای جذب سرمایه گذار جهت اراضی لجستیک بندری با کارکرد تولیدی خبر داد.

تین نیوز
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از آمادگی بندرامام خمینی (ره) برای جذب سرمایه گذار جهت اراضی لجستیک بندری با کارکرد تولیدی خبر داد.
 
مهندس سعدالله عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته دولت در استان خوزستان گفت: نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم در خوزستان با هدف توسعه استان و با محوریت ایجاد روحیه نشاط در مردم در حال برگزاری است.

وی افزود: این نمایشگاه هرساله در هفته دولت برگزار می شود و اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در این نمایشگاه با حضور فعال دستاورهای چهار سال گذشته خود را به عرضه نمایش گذاشته است، همچنین طبق روال هر سال کارشناسان روابط عمومی و جذب سرمایه گذاری و بازرگانی برای پاسخ گویی به سوالات سرمایه گذاران و بخش خصوصی در غرفه این اداره کل حضور دارند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین خاطر نشان کرد: هدف اصلی ارائه و معرفی دستاوردها به افراد و شرکتهای مختلفی که به این غرفه مراجعه می کنند، است اما از آنجایی این نمایشگاه تخصصی است، مخاطبان خاصی از این غرفه بازدید می کنند و برای مخاطبان عام گزارشی از عملکرد بندر ارائه شده است تا مشخص شود که این بندر چه کمکی توانسته است به اقتصاد کشور و ایجاد نشاط و امید در دل ساکنان این بندر کند.

وی با اشاره به کارکرد این نمایشگاه افزود: استقبال خوبی از این نمایشگاه به عمل آمد اما تا به امروز هیچ قراردادی منعقد نشده است، یکی از دلایلی عدم انعقاد قراردادی تا به امروز، استانی بودن این نمایشگاه است و اغلب سرمایه گذاران این بندر از خارج استان هستند و به علت کلان بودن این سرمایه گذاری ها، مخاطبان آن، سرمایه گذاران بخش خصوصی، واردات کنندگان ومالکان کشتی هستند که اغلب در جلسات تخصصی و با انجام تشریفات به انعقاد قراردادها می پردازند. بنابراین رویکرد این نمایشگاه تنها بیان پتانسیل و ظرفیت های این بندر بوده است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به معرفی پروژه ها برای جذب سرمایه گذار خاطر نشان کرد: از جمله پروژه های که برای جذب سرمایه گذار دراین نمایشگاه معرفی می شود، واگذاری اراضی موصوف به اراضی لجستیک بندری است که این اراضی در مناطق ویژه قرار دارد که بندر برای جذب سرمایه گذار با کارکرد تولیدی که بتواند ارزش افزوده ایجاد کند، آمادگی خود را اعلام می دارد.

عبداللهی در این باره ادامه داد: در این اراضی تمرکز بندر بر این است که سرمایه گذاران بخش تولیدی جذب شوند چرا که هر تعداد سرمایه گذار تولیدی در بندر حضور داشته باشند به لجستیک بندری، رفت و آمد کالا و ایجاد ارزش افزوده کمک شایانی می شود. بنابراین بندر به دنبال سرمایه گذاری هایی مانند کارخانه تولید نبرد فولاد  و یا کارخانه روغن نوید ـ در سال گذشته با حضور معاون اول فاز نخست آن افتتاح شد ـ است.

شایان ذکر است این نمایشگاه از چهارم الی هشتم شهریورماه ۹۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های اهواز و از ساعت ۱۹ الی ۲۴ در سالن خلیج‌فارس برپا است.         

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.