| کد خبر: 106772 |

آزادراه زنجان قزوین؛ پرترددترین محور مواصلاتی استان زنجان

تین‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان ـ قزوین و آزادراه زنجان ـ تبریز می‌شود، در مجموع چهار میلیون و 487 هزار و 188 تردد است که حدود 49 درصد از کل ترددها در محورهای استان را دربرمی‌گیرد.
 
ایرج دست‌نشان ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: میانگین سرعت متوسط در كل محورهای استان برابر با 81 كیلومتر بر ساعت بوده است. محورهای آزادراه قزوین ـ زنجان و آزادراه زنجان ـ تبریز (ماه‌نشان ـ سرچم) با سرعت متوسط 96 و 95 كیلومتر بر ساعت دارای بیشترین سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی استان بوده‌اند. محورهای دندی ـ زنجان و سلطانیه ـ زنجان با سرعت متوسط 52 و 47 كیلومتر بر ساعت کم‌ترین سرعت متوسط را داشته‌اند.
 
وی با اشاره به میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، تصریح کرد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، 225 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین كشوری این نرخ در این مدت 327 وسیله نقلیه است و استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه 18 را در كشور دارا است. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان ـ قزوین (خروجی استان) با 602 تردد در ساعت و کم‌ترین نرخ تردد در محور گرماب ـ زرینه‌رود با 24 تردد در ساعت صورت گرفته است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در كل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت 49 وسیله نقلیه سنگین در ساعت اعلام و اظهار کرد: در حالی كه میانگین كشوری این نرخ 51 وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه 12 را در كشور دارا است.
 
این مسئول ادامه داد: میانگین سرعت متوسط در كل محورهای استان برابر با 81 كیلومتر بر ساعت بوده است. محورهای آزادراه قزوین ـ زنجان و آزادراه زنجان ـ تبریز (ماه‌نشان ـ سرچم) با سرعت متوسط 96 و 95 كیلومتر بر ساعت دارای بیشترین سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی استان بوده‌اند. محورهای دندی ـ زنجان و سلطانیه ـ زنجان با سرعت متوسط 52 و 47 كیلومتر بر ساعت کمترین سرعت متوسط را داشته‌اند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان بیان کرد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان ـ قزوین و آزادراه زنجان ـ تبریز می‌شود جمعا چهار میلیون و 487 هزار و 188 تردد است که حدود 49 درصد از کل ترددها در محورهای استان است.
 
دست‌نشان در خصوص درصد تخلفات سرعت غیرمجاز وفاصله طولی غیرمجاز ازدیدگاه آماری، گفت: از کل ترددهای صورت گرفته در جاده‌های استان در مهرماه گذشته از دیدگاه آماری 8 درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، یک درصد سبقت غیرمجاز و 12 درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است. همچنین ساعت اوج ترافیك در مجموع محورهای استان بین ساعات 17 تا 19 است و اوج تخلف سرعت غیرمجاز نیز در ساعات بعد از نیمه‌شب تا 5 صبح اتفاق می‌افتد.
 
وی تاکید کرد: كنترل موثر محورهای مواصلاتی در ساعات اوج ترافیك و ساعات اوج تخلف در محورها سبب كاهش ریسك وقوع تصادفات در محورهای مواصلاتی خواهد‌ شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.