| کد خبر: 154163 |

اجرای راه آهن شیراز بدون تکمیل راه‌آهن بوشهر توجیه اقتصادی ندارد

استاندار بوشهر با تاکید بر اجرایی شدن طرح ریلی بوشهر گفت: اجرای راه آهن شیراز بدون تکمیل راه آهن بوشهر، توجیه اقتصادی ندارد.

تین نیوز

 استاندار بوشهر با تاکید بر اجرایی شدن طرح ریلی بوشهر گفت: اجرای راه آهن شیراز بدون تکمیل راه آهن بوشهر، توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم گراوند  ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و مدیران اتاق بازرگانی استان بوشهر ، ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های صنعتی و اقتصادی اظهار داشت:طرح‌های نیمه تمام اقتصادی استان که توجیه اقتصادی دارند شناسایی شده و با هدف کمک به اقتصاد کشور نسبت به اجرای آن همه بخش‌ها توجه ویژه کنند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی برای رونق اقتصادی  استان بوشهر باید تلاش بیشتری کند خاطر نشان کرد: بخش دولتی و خصوصی برای رونق اقتصاد و حل مشکلات اشتغال در کنار هم هستند و تحقق طرح‌‌های اشتغال‌زایی در اولویت قرار دهند.

  استاندار بوشهر با بیان اینکه راه توسعه اقتصادی، تعامل بخش دولتی و خصوصی است، افزود: همه بخش‌ها برای بهبود وضعیت اشتغال در استان کمک کنند ضمن اینکه قانون گرایی سرلوحه کار قرار دارد، با رعایت قانون مسیر توسعه استان دنبال می‌شود.

گراوند با اشاره به اینکه استانداری متعلق به همه گروه‌های سیاسی است تاکید کرد: تعامل با احزاب و گروه‌های سیاسی در استان بوشهر از رویکردها و اولویت‌های کاری است.

 وی با تاکید بر عملیاتی شدن طرح‌‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر افزود: اقتصاد مقاومتی پیشانی کار  مسئولان دستگاه‌های اجرایی است و بخش دولتی با همکاری بخش خصوصی برای حل مشکلات اقتصادی جدی است و تلاش بخش خصوصی در کنار تسهیل‌گری دولت، مسیر برای حل مشکلات اقتصادی را فراهم می‌کند.

گراوند با تاکید بر تسریع طرح راه‌آهن بوشهر به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم استان گفت: با توجه به اینکه برخی پروژه‌های مهم از جمله راه آهن بوشهر وشیراز، از طرح‌های مهم دو استان است، کارگروه مشترک برای اجرای طرح‌های مذکور بین استان بوشهر و فارس تشکیل می‌شود.

استاندار بوشهر ، به پروژه راه آهن بوشهر پرداخت و تصریح کرد: اجرای راه آهن شیراز بدون تکمیل راه آهن بوشهر، توجیه اقتصادی ندارد و این موضوع با جدیت در دولت دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع تکمیل طرح فاضلاب بوشهر خاطر نشان کرد: اهمیت پروژه فاضلاب بوشهر کمتر از  طرح‌های راهسازی و دیگر پروژه‌های عمرانی نیست بنابراین اجرای پروژه فاضلاب بوشهر و شهرهای ساحلی از اولویت‌های استان بوشهر است.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به طرح‌هتی گردشگری دریایی تصریح کرد: نسبت به اجرای طرح‌های زیرساختی استان حساس هستم وتوسعه بنادر و اهمیت موضوع گردشگری دریایی مورد تاکید است.


 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صدری زاده 5 0

    مسیر راه آهن بوشهر شیراز در طراحی ایراد اساسی دارد زیرا طول این مسیر طولانی بوشهر تا شیراز حدود 500 کیلومتر است ( بوشهر تا مرودشت 444 کیلومتر و مرو شت تا ایستگاه شیراز بیش از 50 کیلومتر است) درصورتی که فاصله بوشهرتاشیرازدرمسیربزرگراه درحال احداث 221 کیلومتر می باشد وبا این حساب ساده مسافت و هزینه و زمان سفر بیش از دوبرابر می شود که با منطق سازگار نیست و بهتر دیدند تعطیل کنند تا مسیر مستقیم شیراز کازرون برازجان بوشهر که 221 کیلومتر است در دستور کار قرار گیرد.

  • مهندس اسماعیلی 0 0

    مسیر راه آهن شیراز فراشبند بوشهر نسبت به مسیر شیراز کازرون برازجان بوشهر تا آنجایی که اطلاع دارم بیش از آنچه جنبه فنی و اقتصادی و اجتماعی داشته باشد سفارشی است و انتقادهای اکثریت مردم به جاست اما بعضی مواقع نمی شود همه حقایق را بازگو کرد و مردم به موقع خواهند فهمید .برای فهمیدن هیچگاه دیر نیست.

  • حسین 0 0

    کسی نیست بپرسه ما مردم استان بوشهر در طول تاریخ کی جهت رفتن به شیراز اول رفتیم فراشبند بعد مرودشت بعد برگشتیم شیراز مسیر را آنقدر طولانی بود انتخاب کردن که از توجیه افتاد و با راه آهن نه به شیراز نه ماهشهر