| کد خبر: 265435 |

تقاطع چهارسطحی آزادگان مشهد به بهره‌برداری نهایی رسید

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: اعتبار هزینه شده برای ساخت پروژه تقاطع چهارسطحی آزادگان ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

تین نیوز

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: اعتبار هزینه شده برای ساخت پروژه تقاطع چهارسطحی آزادگان ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پوریا محمدیان یزدی در مراسم بهره برداری نهایی از تقاطع چهارسطحی آزادگان که در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تقاطع چهارسطحی آزادگان یکی از پروژه های بزرگ و مهم حمل ونقل شهری در شرق کشور است. عملیات عمرانی ساخت این تقاطع که در میدان سابق نمایشگاه واقع شده، به پایان رسید. اعتبار هزینه شده برای ساخت این پروژه مهم ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی بیان کرد: تقاطع چهارسطحی آزادگان در چند مرحله تکمیل شده و پس از اتمام هر مرحله از کار، پل ها، مسیرها و چپ گردها برای تردد خودروها در اختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گرفته است. نخستین گام این تقاطع با بهره برداری از زیرگذر متصل کننده بولوار شهید برونسی به بزرگراه آیت ا... هاشمی رفسنجانی، میدان هم سطح و چپ گرد متصل کننده بزرگراه امام علی (ع) به بولوار شهید برونسی زیر بار ترافیکی رفت.

محمدیان یزدی افزود: مرحله دوم افتتاح این پروژه بزرگ شهری مشهد در نوروز ۱۴۰۱ با بهره برداری از چپ گرد متصل کننده آزادراه مشهد به چناران به بزرگراه آیت ا... هاشمی رفسنجانی برمی گردد. پس از آن، مدیریت شهری و پیمانکار این پروژه، عملیات ساخت دو پل اصلی این تقاطع را که قرار است مسیر آزادراهی مشهدچناران به بزرگراه امام علی (ع) و مسیر برعکس آن را به هم متصل کند، به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و حالا عملیات ساخت این بخش از پروژه به پایان رسیده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد ادامه داد: در جریان ساخت و تکمیل تقاطع آزادگان، برخی اقدامات جانبی نیز انجام شد که این اقدامات شامل فضای سبز اطراف، روشنایی، پیاده روسازی چهار سمت میدان و ایجاد مسیر دوچرخه و مسیرهای انحرافی بوده است. با توجه به اینکه پل اصلی آماده، آسفالت و خط کشی آن انجام شده، با تکمیل اقدامات جانبی، تقاطع چهارسطحی آزادگان به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این تقاطع شاهد کاهش بار ترافیکی در مسیرهای منتهی به غرب مشهد خواهیم بود، عنوان کرد: با توجه به حجم زیاد مراجعه شهروندان به نمایشگاه بین المللی در مناسبت ها و رویدادهای فصلی، ساخت این تقاطع سبب کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی زیست محیطی، جلوگیری از اتلاف وقت و نیز آسان شدن رفت وآمد شده است.

محمدیان یزدی گفت: تقاطع چهارسطحی آزادگان در فضایی به مساحت ۲۶۰ هزار مترمربع مشتمل بر یازده دستگاه پل به روش های سگمنتال، درجاریز و تیر پیش ساخته اجرا شده است. سطح مثبت یک این تقاطع شامل دو پل به طول ۱۵۰۰ متر برای دسترسی از بزرگراه امام علی (ع) به بزرگراه مشهدچناران و برعکس است. در سطح مثبت دو تقاطع چهارسطحی آزادگان دو دستگاه پل چپ گرد برای دسترسی از بزرگراه امام علی (ع) به بولوار نمایشگاه به طول ۱۴۰۰ متر و چپ گرد متصل کننده بزرگراه مشهدچناران به بزرگراه آیت ا... هاشمی رفسنجانی به طول ۱۶۰۰ متر ایجاد شده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد  با اشاره به اینکه در جریان ساخت این تقاطع ۵۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی انجام شده است، تصریح کرد: ۱۴ هزار متر طول عملیات حفاری شمع، ۸ هزار و ۵۰۰ تن آرماتوربندی، ۹۵ هزار متر مکعب بتن ریزی، پخش ۷۵ هزار تن آسفالت، ۳۸ هزار متر مکعب اجرای عملیات اساس و زیراساس و تأمین روشنایی پروژه انجام شده است. در جریان اجرای کار، عملیات تعریض پل کال چهل بازه و عملیات ساخت کنارگذرهای بزرگراه مشهدچناران نیز انجام شده است. در راستای تسهیل در اجرای پروژه و مدیریت ترافیکی شهر، کارخانه تولید قطعات سگمنت در مجاورت پروژه ساخته شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.