| کد خبر: 66552 |

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد:

◄ ارتقای سطح استاندارد با اجرای برجام

تین نیوز | در مراسمی که به مناسبت نودمین سال بزرگداشت تاسیس سازمان ملی استاندارد در ایران برگزار شد، معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: قطعا با اجرایی شدن طرح برجام در کشور، بسیاری از استانداردها که به دلیل برخی تحریم ها در کشور رعایت نمی شد، به خوبی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز محمد شریعتمداری در این مراسم که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: ایران توانست با تفاهمی که با شش قدرت بزرگ جهانی در حوزه نظام بین‌المللی انرژی هسته‌ای انجام داد، بتواند یک جهش بزرگ سیاسی و اقتصادی در کشور را آغاز کند. 
 
وی با بیان اینکه رفع تحریم ها چالش بزرگی بود که سالیان متمادی به دنبال از میان برداشتن آن بودیم، تصریح کرد: خوشبختانه توافقات هسته‌ای در آستانه تدوین برنامه ششم انجام شد تا با برنامه ریزی درست و در راستای اقتصاد مقاومتی اقتصاد کشور رو به پیشرفت گام بردارد.
 
شریعتمداری که در مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد سخن می گفت، تاکید کرد: برنامه پنج ساله ششم توسعه بر پایه سیاست‌های کلی  ابلاغ شده از سوی رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راهکار تداوم فعالیت‌ اقتصادی عزت مند در کشور اجرایی می‌شود و امیدمی رود بتوانیم با توجه به منویات ایشان در این پنج سال تا حدودی به اهداف خود در توسعه اقتصاد کشور دست پیدا کنیم.

وی در اشاره به این نکته که ما در شرایطی در حال پیاده‌سازی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم که گشایش‌های خوبی اتفاق افتاده است، ابراز داشت: امروز ما از سر ناچاری و فشار به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت نمی‌کنیم بلکه امیدواریم با گشایش‌های بین‌المللی مشکلات از پیش پای فعالان اقتصادی برداشته شود و به تصمیمات راهبردی در تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه دستیابی به اقتصاد رقابتی در کشور دست پیدا کنیم.
 
وی در ادامه به وعده انتخاباتی روحانی اشاره کرده و اظهار داشت: رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود به این نکته اشاره داشت که چرخه سانتریفیوژها باید بچرخد اما چرخ زندگی مردم نیز باید در کنار آن بچرخد. روز گذشته نیز در سفر مازندران خود اعلام کردند که برخی افراد فریاد‌ها را از جیب خود و هزینه خود سر بدهند نه آنکه از جیب مردم هزینه کنند. زیرا دود این کار اکثر اوقات به چشم مردم رفته است.
 
شریعتمداری اضافه کرد: قطعا بر هیچ کس پوشیده نیست هر ثانیه که اجرای برجام به تاخیر بیفتد هزینه‌هایی به کشور تحمیل می‌شود که تاثیرات مختلفی حتی در سطح رفاه عمومی نیز دارد. 
 
 معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز حق غنی‌سازی اورانیوم برای ایران حتی با اجرای طرح برجام شناخته شده است، اظهار داشت: طبق وعده رئیس جمهور، در همان سالنی که قطعنامه بر ضد ایران صادر کردند همان قطعنامه‌ها  باطل شد. این موضوع محقق شد. حتی طی ماه‌های اخیر نیز با گشایش‌های لازم در عرصه بین‌المللی قدم‌های مناسبی برای توسعه اقتصاد کشور انجام شده است.
 
وی در تاکید بر سرنوشت صنعت خودرو با اعلام تحریم‌های بین‌المللی گفت: کیست که نداند در آن شرایط که تحریم‌های بین‌المللی در صنعت خودرو تشدید پیدا کرده بود اگر به انبارهای شرکت‌های خودروساز سری می‌زدیم با خودروهای ناقصی روبه‌رو بودیم که به دلیل کمبود قطعات از ادامه تولید باز مانده بودند. اما امروز تا حدودی محدودیت‌ها برطرف شده و سطح کیفی محصولات افزایش پیدا کرده است البته این موضوع کافی نبوده و باید اقدامات اساسی انجام شود. 
 
شریعتمداری ابراز داشت: وعده می‌دهیم در صورت اجرای طرح برجام سطح استاندارد مصرف در اقتصاد کشور ارتقا پیدا کند. البته بر این این نکته تاکید می شود که عده‌ای تصور می‌کردند در دوره پسا تحریم ایران به بازار فروش کالاهای بنجل تبدیل شود اما امروز تاکید می‌کنم واردات در دستور کار دولت نیست و حتی به هیچ وجه دولت اجازه نمی‌دهد ایران به بازار کالاهای بنجل تبدیل شود. این تصور خیالی بس عبث است. تمام تلاش ما تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدکننده داخلی است.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود در این مراسم به موضوع استاندارد پرداخته و گفت: تدوین استانداردها یکی از موارد اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است. امروز استاندارد نه تنها در کالا و خدمات بلکه باید در تمام حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد. در این زمینه باید مفهوم استانداردسازی در تمام شئون اقتصادی و سیاسی کشور تعریف و نهادینه شود. 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه عاقلانه است که منابع مالی سازمان ملی استاندارد افزایش پیدا کند، گفت: با افزایش منابع مالی سازمان رویکرد استانداردسازی در کشور با سرعت بیشتری همراه خواهد شد اما باید این موضوع را توجه کرد که نباید سازمان در مقاطعی که با کمبود درآمد روبه رو است تغییر کیفی در خدمات خود انجام دهد. بر هیچ کس پوشیده نیست هر ثانیه که اجرای برجام به تاخیر بیفتد هزینه‌هایی به کشور تحمیل می‌شود که تاثیرات مختلفی حتی در سطح رفاه عمومی نیز دارد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه ما در شرایطی در حال پیاده‌سازی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم که گشایش‌های خوبی اتفاق افتاده است، گفت: امروز ما از سر ناچاری و فشار به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت نمی‌کنیم بلکه امیدواریم با گشایش‌های بین‌المللی گره از پای فعالان اقتصادی برداشته شود و به تصمیمات راهبردی در تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه دستیابی به اقتصاد رقابتی دست پیدا کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه عاقلانه است که منابع مالی سازمان ملی استاندارد افزایش پیدا کند، گفت: با افزایش منابع مالی سازمان رویکرد استانداردسازی در کشور با سرعت بیشتری همراه خواهد شد اما باید این موضوع را توجه کرد که نباید سازمان در مقاطعی که با کمبود درآمد روبرو است تغییر کیفی در خدمات خود انجام دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.