| کد خبر: 50878 |

دیپلماسی دریایی در دستور کار نیروی دریایی ارتش قرار دارد

تین نیوز | امیر دریادار حبیب الله سیاری برنامه های آینده نیروی دریایی ارتش را تشریح کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن اعلام این مطلب افزود: همانگونه که تلاش های وزارت امور خارجه در راستای توسعه دیپلماسی کشور تاثیر گذار است بر همین اساس نیروی دریایی ارتش نیز سیاست توسعه دیپلماسی دریایی را بر اساس بیانات مقام معظم رهبری سرلوحه فعالیت های خویش قرار داده است و تردد به اکثر بنادر و همکاری با کشورهای حاشیه اقیانوس هند را به منظور توسعه دیپلماسی و ارسال پیام صلح و دوستی پیگیری می کند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری در ارتباط با فعالیت های نیروی دریایی یادآور شد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون از 2600 فروند کشتی ایرانی برای جلوگیری از دزدی دریایی پشتیبانی کرده است.

وی گفت: در این ارتباط نیروهای مستقر در خلیج عدن و باب المندب به 25 کشتی خارجی نیز کمک کرده اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: طی سال های گذشته ناوهای نیروی دریایی 500 هزار مایل دریایی معادل 25 برابر محیط کره زمین دریانوردی کرده اند.

دریادار سیاری افزود: برنامه های آینده نیروی دریایی ارتش برای برقراری امنیت خطوط کشتیرانی، حضور مستمر در مناطقی است که منافع کشور تهدید شود.

وی یادآور شد: نیروی دریایی مطابق با قوانین بین المللی در آبهای آزاد جهان در جهت برقراری امنیت برای خطوط کشتیرانی و نفتکش حضور دارد که این آبهای آزاد می تواند خلیج عدن، باب المندب، مالاکا و یا هر نقطه دیگری از آبهای آزاد دنیا باشد.

دریادار سیاری در خصوص برنامه های توسعه تجهیزات نیروی دریایی گفت: توسعه تجهیزات جزء برنامه های نیروی دریایی است زیرا برای حضور در دریاهای آزاد باید تجهیزات مناسب در اختیار داشته باشیم که خوشبختانه ساخت تجهیزات کاملا بومی شده است و نیروی دریایی در بحث ساخت ناوشکن ها که بسیار پیچیده است و کمتر کشوری توانایی ساخت آن را دارد بسیار توانمند و خودکفا شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.