| کد خبر: 11649 |

عضو شورای شهر تهران در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄توسعه شبکه فیبر نوری تهران با مشارکت اپراتور چهارم

 تین نیوز | عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه "اعلام محدودیت وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه فیبر نوری در صورت مشاهده منابع مالی شهرداری تهران بعید است" گفت: شهرداری در صورت در اختیار نداشتن منابع مالی می‌تواند به صورت مشارکتی با اپراتور چهارم، شبکه فیبر نوری را تکمیل کند.
 
رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به مشکلات پیمانکاران حمل و نقل هوشمند (ITS) و شهرداری تهران در خصوص توسعه شبکه فیبر نوری پایتخت اظهار داشت: در قوانین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله قوانین تنطیم مقررات رادیویی به تمامی موارد پرداخته شده است.
وی افزود: شهرداری تهران می تواند از طریق معاونت حمل و نقل و ترافیک، سازمان فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات مشترک شهر، مشکلات فیبر نوری پیمانکاران ITS  شهری را پیگیری کند.
 
وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات دولت دهم تصریح کرد: در صورتی که شهرداری منابع مالی کافی و رویکرد اقتصادی به زیرساخت داشته باشد بعید می دانم وزارت ارتباطات و کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی مخالفتی با درخواست های شهرداری برای محدودیت در تامین زیرساخت مورد نیاز حمل و نقل هوشمند (ITS) داشته باشد.
 
تقی پور با بیان اینکه" قوانین کمیسیون تنظیم مقررات به شرط اینکه صحیح اجرا شود بسیار جامع و کامل است"، گفت: اپراتور چهارم وظیفه گسترش فیبرنوری شهری (FFTX) را در اختیار دارد و شهرداری تهران در صورت در اخیتار نداشتن منابع مالی کافی می تواند به صورت مشارکتی با اپراتورها شبکه فیبر نوری شهر تهران به طول پنج هزار کیلومتر را تکمیل کند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: شورا طرفدار توسعه زیرساخت ها به خصوص توسعه فیبر نوری با توجه به نیاز روز مردم و همچنین در مقایسه با سایر کشورها است.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.