| کد خبر: 255910 |

در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۳؛

افزایش 41 درصدی مبادلات تجاری بین روسیه و چین

مبادلات تجاری بین روسیه و چین در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۳ با حدود ۴۱ درصد افزایش به ۷۳ میلیارد دلار رسید.

تین نیوز

مبادلات تجاری بین روسیه و چین در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۳ با حدود ۴۱ درصد افزایش به ۷۳ میلیارد دلار رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، بر اساس گزارش نمایندگی بازرگانی فدراسیون روسیه، از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، گردش تجاری بین روسیه و چین ۴۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۷۳.۱۴۸ میلیارد دلار رسید.

صادرات از روسیه با  ۲۵ درصد افزایش به ۲۹.۷۷ میلیارد دلار و واردات محصولات چینی با ۶۷ درصد رشد بالغ بر ۳۳.۶۸۶ میلیارد دلار شد.

مجموع تجارت خارجی چین از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ با ۱.۹ درصد کاهش ۱.۹۴ تریلیون دلار شد و صادرات با ۲.۵ درصد افزایش به ۱.۱۱۷ تریلیون دلار و واردات با ۷.۳ درصد کاهش معادل ۸۲۲.۷۶۳ میلیارد دلار گردید.

تجارت چین – آ سه آن با ۵.۶ درصد افزایش به ۳۰۴.۶۳۸ میلیارد دلار، تجارت با اتحادیه اروپا با ۳.۵ درصد کاهش به ۲۶۲.۵۳۲ میلیارد دلار، با ایالات متحده با ۱۱.۲ درصد کاهش به  ۲۱۷.۹۲۴ میلیارد دلار رسید.

 افزایش حجم تجارت بین چین و روسیه همچنین بر تغییر مقاصد حمل بین چین و اروپا تأثیر گذاشته بطوریکه این شاخص در حمل و نقل ریلی نیز قابل مشاهده است و از امسال، سرویس های ریلی اکسپرس جدید چین-اروپا بیشتر مقصد خود را به مسکو تعیین کرده اند.

به عنوان مثال، در ۲۵ فوریه، شهر لانگ فانگ، در شمال شرقی چین، اولین قطار بین المللی باربری خود را به مسکو فرستاد. پنجشنبه ۱۶ مارس، اولین قطار باری بین پکن و مسکو حرکت کرد. این آغاز سرویس جدید ریلی سریع السیر چین-اروپا است که پایتخت های کشورهای دوست را به هم متصل می کند.

دوباره در ماه مارس ۲۰۲۳، چین ششمین مرکز لجستیکی خود را در شهر شنیانگ راه اندازی کرد. این مرکز نزدیکترین کانون تجمیع کالا در مرز با روسیه است و نشانه یک گام استراتژیک برای پاسخگویی به حجم تقاضای رو به رشد تجارت بین روسیه و چین تلقی می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.