| کد خبر: 91830 |

جاده های بیجار در سراشیبی تخریب

تین نیوز | فرماندار شهرستان بیجار گفت: عبور کامیون های سنگین سنگ معادن و سیمان، بسیاری از جاده های بیجار را در سراشیبی تخریب قرار داده است.

 

 بیژن زندیه افزود: وجود کارخانه سیمان و معادن پر برکت منطقه حسن آباد یاسوکند از دو جهت جغرافیایی شرق و شمال شهرستان بیجار، اصلی ترین جاده های این شهرستان را به شدت تهدید می کنند.

وی به ضرورت رفع نقاط حادثه خیز و پرخطر جاده پر ترافیک بیجار – زنجان تاکید کرد و افزود: این مسیر که به دروازه کردستان از ناحیه مرکز کشور مشهور است به توجه بیشتری نیاز دارد و از دغدغه های مهم مدیریت شهرستان بیجار است.

او ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: شهرستان بیجار از گستردگی و پراکندگی بسیار زیادی نسبت به تمام استان کردستان برخوردار است و این در حالی است که اعتبارات تخصیصی تناسبی با این نسبت ندارد و عوارضی نیز بابت عبور بار معادن شامل این شهرستان نمی شود.

زندیه نتیجه مقایسه تناسب آسفالت جاده های روستایی شهرستان بیجار به کل استان و حتی میانگین کشوری را قابل تامل دانست و از مدیریت و کارشناسان برنامه ریز در بخش اعتبارات اداره کل استان خواست با نگاه واقع بینانه تری وضعیت جاده های بیجار را رصد نمایند.

وی ادامه داد: نقش معادن منطقه یاسوکند در زمینه تامین نیازهای ارزی و تامین نیاز کارخانه های کشور برای جبران خسارات وارده به جاده های شهرستان بیجار در نظر گرفته شود.

او به فاصله بیش از 50 کیلومتری شهر پیرتاج و بیش از 85 کیلومتری روستاهای منطقه یاسوکند با مرکز این شهرستان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: این مسافت و تنها راه ارتباطی با توجه به حجم بالای جمعیت منطقه چنگ الماس و تردد کامیون های معادن در منطقه یاسوکند یک وضعیت ویژه بوجود آورده است و شایسته نیست با یک نگاه در برنامه عادی اختصاص اعتبارات استانی گنجانده شود.

به نظر زندیه، جاده زنجان – بیجار به خاطر نقش ارتباطی بین مرکز کشور و نوار مرزی و بویژه شهر بانه، نیاز به تدوین یک برنامه ویژه جدای از برنامه اختصاصی اعتبارات سالانه استانی و شهرستانی، با استفاده از منابع درآمدی که بابت تردد حجم بالای وسایل نقلیه عمومی و شخصی برای رسیدن به بانه حاصل می شود، دارد.

فرماندار شهرستان بیجار گفت: طول عمر زیاد و فرسودگی آسفالت، سرمای زیاد و طولانی منطقه گروس، بار اضافی و تردد کامیون های حمل سنگ معادن و سیمان جاده های بابارشانی، پیرتاج، قروه و حتی خیابان داخل شهر بیجار را در سراشیبی تخریب دو چندان قرار داده است.

زندیه به تشدید سیستم نظارت و کنترل بیشتر پلیس راه برتردد این کامیون ها تاکید نمود.
وی به موضوع نزدیکی فصل برداشت گندم و افزایش چندین برابر تعداد کامیون های حمل و نقل گندم با توجه به برآوردهای افزایش تولید خوب امسال در شهرستان بیجار خاطرنشان کرد: لازم است مدیریت اداره راه و شهرسازی بیجار نسبت به تسطیح راه های روستایی و رفع چاله ها و لکه گیری جاده های روستایی و اصلی به سرعت اقدام نماید تا شاهد رضایتمندی رانندگان غیربومی که از سراسر کشور به این شهرستان مراجعه خواهند کرد باشیم.

او تاکید کرد: رانندگان غیر بومی، سفیران انتقال زیبایی های بیجار از جمله راه های مناسب آن خواهند بود و قطعا در آینده برای حضور مجدد و ترغیب رانندگان دیگر به منظور تسهیل امور، به این دیار با شوق بیشتر و حتی هزینه ای کمتری تاثیر گذارخواهند بود.

به وجود آمدن معارض در ابتدای جاده ورودی بیجار - تکاب دلخوری مهم فرماندار شهرستان بیجار بود که در این زمینه گفت: بهتر است این معضل به وجود آمده با تدبیرمدیران و حمایت مدیریت جدید اداره کل راه و سازی به نحو شایسته ای حل و فصل شود.

شهرستان بیجار با داشتن بیشترین گستردگی جغرافیایی و طولانی ترین راه های روستایی و بین شهری در شرق استان کردستان واقع شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.