| کد خبر: 34681 |

سالانه هشت میلیون تن کالا و چهار میلیون مسافر در قزوین جابجا می شوند

تین نیوز |  مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین گفت: با استفاده از ۱۲۳ شرکت و ۱۲ هزار راننده سالانه بیش ازچهارمیلیون نفر مسافر و هشت میلیون تن کالا در استان جابجا می شود.
 
 به مناسبت روز حمل و نقل و رانندگان مراسمی با حضور مرتضی روزبه استاندار، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، سردار میرحیدری فرمانده ناجا، جمعی از رانندگان شبکه حمل و نقل کالا و مسافر و مسئولان مجتمع های پذیرایی بین راهی در سالن اجتماعات سازمان حمل و نقل و پایانه های استان قزوین برگزار شد.
 
مهدی دهاقین در مراسم تجلیل از فعالان صنعت حمل و نقل گفت: با فرهنگ سازی، نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافر و کالا، نصب سیستم های هوشمند و آموزش رانندگان خوشبختانه در طول هشت سال گذشته توانسته ایم میزان تلفات جاده ای را تا ۵۹ درصد کاهش دهیم که این موفقیت با تلاش همه جانبه همه دستگاههای متولی محقق شده است.
 
تحقق ایمنی پایدار در استان قزوین 
وی افزود: کسب رتبه اول در کاهش سوانح جاده ای برای چند سال متوالی اتفاق مبارکی است که نشان می دهد برنامه ریزی مدون و اصولی در این حوزه صورت گرفته و با اطمینان می توان گفت ایمنی پایدار در استان قزوین محقق شده است.
 
دهاقین تصریح کرد: مجموعه ای از همکاران پلیس راه، راهداران، امدادگران هلال احمر، اورژانس، رانندگان شبکه حمل و نقل کالا و مسافر و مدیریت بحران در کاهش سوانح جاده ای استان موثر بوده اند و این روند علیرغم افزایش میزان تردد حرکت ارزشمندی است که باید تداوم یابد.
 
این مسئول یادآورشد: در استان قزوین بیش از ۱۱ هزار و ۳۴۵ نفر راننده در ۸۰ شرکت کار جابجایی و حمل و نقل کالای مردم را انجام می دهند و بر اساس آمار کارت هوشمند تعداد ۱۰ هزار و ۲۷۸ کامیون باری در استان فعالند که سالانه در  ۶۱۸ هزار سفر از مبداء حدود هشت میلیون تن بار و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی را را جابجا می کنند که بیشترین جابجایی بار به استان‌های تهران، البرز، اصفهان و آذربایجان شرقی است.
 
جابجایی ۶۰ درصد مسافران با اتوبوس  
 دهاقین گفت: در بخش حمل و نقل مسافر تعداد ۴۳ شرکت با استفاده از یک هزار و ۵۰۰ نفر راننده مشغول فعالیتند که ناوگان مسافربری استان شامل ۲۹۷ دستگاه اتوبوس، ۵۶۸ دستگاه سواری و۱۶۰ دستگاه مینی بوس است که سالانه حدود  سه میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر طی ۲۹۷ هزار سفر از مبدا استان جابجا می شوند که بیشترین جابجایی مسافر به استانهای تهران، گیلان، زنجان و قم است.
 
وی بیان کرد: ۶۰ درصد مسافرین با اتوبوس،   ۱۷.۷ درصد با مینی بوس و ۲۲.۳ درصد نیز با سواری جابجا شده اند.
 
فعالیت ۲۵ مجتمع بین راهی در جاده های استان
 مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین اظهارداشت: در حال حاضر ۲۵ مجتمع بین راهی در استان به مرحله بهره برداری رسیده و ۱۳ مجتمع نیز در دست ساخت است که با افزایش خدمات آنها زمینه جلب رضایت شهروندان در این مراکز بخوبی فراهم شده است.
 
نوسازی ناوگان حمل و نقل بار 
این مسئول در خصوص مهمترین کارهای انجام شده اظهارداشت: افزایش ۴۷ درصدی تناژ حمل بار استان نسبت به سال ۱۳۸۵، ایجاد گشت کنترل جاده ای، ساماندهی بارهای معدنی، شناسایی مراکزعمده بار و جلوگیری از فرار بار، تشکیل خانه حمل و نقل و کانون انجمن های صنفی بخش حمل و نقل و واگذاری کلیه فعالیتهای تصدی گری به انجمن ها، گسترش مکانیزاسیون در بخش حمل و نقل و جایگزینی کامل کارت هوشمند ناوگان و رانندگان با دفترچه کار، صدور بارنامه با کارت هوشمند و اجرای طرح صدور بارنامه برخط در کلیه شرکتهای حمل و نقل کالای استان و برگزاری ۱۸ هزار نفر- دوره در موضوعات مختلف مهار بار، حمل مواد خطرناک، آشنایی با قوانین و مقررات، ابعاد و اوزان بار و مهارتهای رانندگی برای رانندگان بخش حمل و نقل کالا کلاس آموزشی برگزار شده است.
 
دهاقین همچنین گفت:ایجاد سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در پایانه بار قزوین، در محور قزوین – کرج و محور قزوین به لوشان، ایمن سازی مدارس حاشیه راههای استان، احداث قرارگاه پلیس راه استان در موقعیت مطلوب جغرافیایی، احداث مقر پلیس راه شیرین سو با اعتبارات استانی، اجرای طرح ارتقاء ایمنی راکبین موتورسیکلت و ایجاد دو بوستان ترافیک در قزوین و آبیک به منظور ارائه آموزشهای ترافیکی به دانش آموزان را ازط دیگر کارهای انجام شده دانست.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.