| کد خبر: 33933 |

ارسال ۵۰۰ اتوبوس برای جابجایی زائران کربلا / کلنگ زنی شهرک حمل و نقل

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان گفت: طی ۱۵ روز گذشته تاکنون بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی مسافران کربلا به مرزها فرستاده شده است.
 
داریوش امانی امروز در نشست خبری به مناسبت روز حمل و نقل و رانندگان با بیان اینکه در کشور ایران و به ویژه در استان اصفهان وضعیت حمل و نقل از حساسیت‌های زیادی برخوردار است، اظهار داشت: باید در نظر داشته باشیم که در حال حاضر ۹۰ درصد از حمل و نقل کشور جاده‌ای و مابقی از طریق هوایی، ریلی و دریایی اتفاق می افتد.
 
وی با تاکید بر توجه ویژه مسئولین نسبت به حمل و نقل و به ویژه حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از حمل بار در کشورهای توسعه یافته به طریق جاده‌ای و مابقی از دیگر خطوط حمل و نقل انجام می‌شود که باید کشور ایران نیز در این راستا گام بردارد.
 
‌‌‌‌‌ مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در ادامه با اشاره به سفر بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از هموطنان به کشور عراق در ایام قبل از اربعین حسینی تاکنون اشاره کرد و گفت: این تعداد مسافر قصد دارند طی ۳ روز به کشور بازگردند که این امر نیازمند ایجاد زیر ساخت‌های لازم در نقاط مختلف کشور است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر از استان اصفهان بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران کربلا به مرز فرستاده شده است، افزود: این در حالی است با توجه به اینکه بیشترین زائر کربلا از استان اصفهان است تقویت زیر ساخت‌های استان در این زمینه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب جاده‌ها و افزایش تلفات جاده‌ای در استان نیز اظهار داشت: البته باید در نظر داشته باشیم که طی ۱۰ سال گذشته به میزان ۱۰ هزار نفر از تلفات جاده‌های استان کم شده است ولی هنوز این امر جای کار بیشتری دارد.
 
امانی استفاده از سیستم کنترل نامحسوس را در کاهش تلفات جاده‌ای تاثیرگذار دانست و افزود: در حال حاضر  ۲۳ دوربین نظارت تصویری و ۲۴ دوربین سرعت سنج در سطح جاده‌های استان کنترل نامحسوس را بر عهده دارند که البته این امر نیازمند تقویت است.
 
وی با بیان اینکه ۳۳ درصد از کل بار کشور در استان اصفهان با توجه به مواصلاتی بودن جاده‌های استان جابه جا می‌شود، ادامه داد: در این راستا استان اصفهان در خصوص میزان ارایه خدمات به مسافران و رانندگان نیز از جایگاه مناسبی برخوردار است.
 
مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان اصفهان با اشاره به کلنگ زنی شهرک بزرگ حمل و نقل استان اصفهان تاپایان سال جاری گفت: این طرح در زمینی ۱۰۰ هزار هکتاری در جاده اصفهان  شاهین شهر و با همکاری بیش از ۴۵ سازمان‌ مردم نهاد راه اندازی خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.