| کد خبر: 265543 |

معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار:

به زودی راننده‌ ها می‌ توانند خودشان بارنامه صادر کنند

حاجی جعفری، معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار از صدور بارنامه توسط راننده با مصوبه هیئت مقررات زدایی تا دو هفته آینده خبر داد.

تین نیوز

حاجی جعفری، معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار از صدور بارنامه توسط راننده با مصوبه هیئت مقررات زدایی تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، محمد رضا حاجی جعفری، معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: با حذف شرکت های خود اتکایی با مصوبه هیئت مقررات زدایی و با همکاری سازمان راهداری مقرر شد طی دو هفته آینده ضابطه و بخشنامه مربوط به صدور بارنامه توسط راننده ابلاغ شود.

حاجی جعفری گفت: در راستای تسهیل شرایط برای صدور بارنامه برخط و با اجرایی شدن مصوبه هیئت مقررات زدایی هر راننده می تواند بارنامه صادر کند.

معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: هر راننده با ثبت یک شرکت در اداره ثبت شرکت ها و سپردن ۵ میلیارد تومان وثیقه یا معرفی ماشین خود به عنوان وثیقه می تواند بارنامه صادر کند و این اتفاق بزرگی برای تمهید صدور بارنامه توسط راننده است.

پیش از این صدور بارنامه توسط شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند و خود اتکایی و باربری ها انجام می شدکه در راستای تسهیل صدور مجوزها هیئت مقررات زدایی سازمان راهداری را مکلف کرده بود تا شرایط ارایه مجوز شرکت های بزرگ مقیاس را حذف کند. اما سازمان راهداری تعداد ناوگان ملکی مورد نیاز برای تاسیس انواع شرکت های حمل و نقل را تا ۵۰ درصد کاهش داد، ولی شروط برای دریافت این مجوز را حذف نکرد.

بنابر آمار از حدود ۴۷۰۰ شرکت حمل و نقل فعال فقط ۳۰ شرکت بزرگ مقیاس هوشمند تاکنون موفق به اخذ مجوز فعالیت شده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 1 0

    مشاهدات نزدیک میدانی و بررسی عینی از حال و روز رانندگان در پایانه ها و جاده ها , ثابت میکنه که عده ایی از اینان حتی توانایی تامین مخارج جهت تعمیر و نگهداری ناوگان رو هم ندارند و به مصداق " از این ستون به اون ستون " , به نوعی فقط گذران میکنند ,,,,,,,,,,, یک قدم بالاتر از آن سو : عده قابل توجه ایی از همین قشر زحمت کش , حتی درآمد چندین ماهه آینده رو هم بنا به اصطلاح , پیش خور کرده و کاملا تهی شده اند ,,,,,,,,,,,,,,,, ثبت شرکت و تامین وثیقه 5 میلیاردی یا در رهن قرار دادن ناوگان ملکی تنها بخاطر امکان صدور بارنامه بصورت خویش فرما ,, و رفتن به زیر بار کلیه تعهدات قانونی الزام آور از جمله مفاد کمیسیون ماده 12 , و تبصره ها و بندهای ذیل آن و بخشنامه های سازمان راهداری که پیش از این شرکت های حمل و نقل رو مکررا هدف و وسیله اجرای مندرجات اون قرار میداد و اکنون گریبان شخص راننده رو که بعنوان هویت حقوقی مستقل در سازمان شناخته و ثبت میشه , به سختی خواهد گرفت ,,,,,,,,,, و مسولیت های جزایی ناشی از اقدام به صدور بارنامه های این چنینی و مغایرت سهوی یا عمدی از دستور العمل ها و فساد احتمالی در نحوه بارگیری ,, حمل و تحویل کالا در مقصد که قبلا شرکتهای حمل و نقل و دفاتر باربری محل رجوع و پاسخگویی بوده و اکنون همگی به صورت آوار ,, تنها بر سر راننده فرو خواهد ریخت ,,,,,,,,,,,,,, مجموع اینها به همراه سایر عوامل دخیل از جمله داشتن سطح آگاهی و سواد لازم در زمینه بارنامه نویسی و بار قانونی مندرجات آن که اکنون یک وثیقه 5 میلیاردی هم بهش سنجاق شده , بر خلاف ظاهر جذاب داستان که تداول عامیانه اش میشه : آخ جون ! از این به بعد خودم بارنامه میزنم ,,,,,,,,,,, دقیقا بر عکس , دورنمای بسیار مبهمی رو ارایه میدهد که پیش از این توجه چندانی بهش نشده بود .

  • داود 0 0

    بنظر بنده به عنوان راننده، این اقدام ،گام بزرگی در جهت احقاق حق رانندگان،دولت وصاحبان کالا خواهد بود. منتها شرط ثبت شرکت از طرف راننده ،که راننده را بعنوان فرد حقوقی معرفی کرده ومسئولیتهای حقوقی برعهده راننده می گذارد ،یکم قضیه رابغرنج می کند. وگرنه فی النفسه به صلاح دولت وراننده است.هم دولت به حقوق خود می رسد وهم راننده مجبور نیست تن به بی انصافی وچپاول توسط ۴۷۰۰شرکت باربری بدهد.که هر روز آنها ثروتمندتر وراننده بخاطر کمبود بار فقیرتر شود.
    درباره ثبت شرکت هم دولت می تواند بجای آن خود وسیله وکارت هوشمند راننده و ناوگان را قرار دهد ویا چک وسفته از راننده وصاحب ماشین بگیرد.
    به هرحال گام مثبتی در این زمینه است که بخاطر پیشرفت تکنولوژی بالاجبار در آینده ای نزدیک شرکتهای باربری هم مجبور هستند شرایط لازم را برای بقای خود در این زمینه بوجود آورند.

  • وحید موذن 0 0

    باعرض سلام وقت بخیر خدمت مسولین محترم حمل‌ونقل بنده به عنوان راننده کامیون در خصوص صدور بارنامه توسط خود راننده برای تحقق این تصمیم خوب که بسیاری از مشکلات ما رانندگان دولت محترم را حل میکنه خیلی خلاصه پیشنهاد دارم..اداره کل راه میتواند ترتیبی اتخاذ کند سامانه صدور بارنامه.که راننده با گوشی خود به راحتی وارد سامانه شده وتقاذایه صدور بارنامه بکنه که پس از صدور بارنامه توسط سامانه راهداری سریعا به گوشی راننده ‌پس آز دریافت کمسیون دولتی ارجاع گردد متشکرم که پیشنهاد بنده رو منتشر میکنید