| کد خبر: 169841 |

یک کامیون دار باسابقه:

◄ دلالان بارنامه بلای جان رانندگان شده‌اند

متأسفانه برخی شرکت‌ها با دلالان خریدار بارنامه‌های رانندگان همکاری می‌کنند. بدین‌صورت که دلالان بارنامه‌ها را با 17 تا 18 درصد تخفیف از راننده می‌خرند و مجدداً به شرکت‌های حمل‌ونقلی تحویل می‌دهند.

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی رانندگان دهگلان و نایب‌رئیس کانون رانندگان کردستان گفت: دلالان بارنامه با همکاری برخی شرکت‌های حمل‌ونقلی برای خود بازار درست کرده‌اند..

محمد جعفر امیری رئیس انجمن صنفی رانندگان دهگلان و نایب‌رئیس کانون رانندگان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز از وجود دلالان بارنامه انتقاد کرد و خواهان همکاری بیشتر شرکت‌های حمل‌ونقلی با رانندگان شد..

وی با بیان اینکه به‌عنوان راننده تریلی سال‌های طولانی است در سنندج فعالیت دارم، ادامه داد: متأسفانه برخی شرکت‌ها با دلالان خریدار بارنامه‌های رانندگان همکاری می‌کنند. بدین‌صورت که دلالان بارنامه‌ها را با 17 تا 18 درصد تخفیف از راننده می‌خرند و مجدداً به شرکت‌های حمل‌ونقلی تحویل می‌دهند.

این راننده باسابقه کامیون با بیان اینکه گاهی راننده مجبور است برای گذران زندگی‌اش بارنامه‌اش را بفروشد ادامه داد: دلالانی هستند که این بارنامه‌ها را می‌خرند و برای شرکت‌ها هم راحت است به‌جای اینکه با چند نفر در ارتباط باشند با یک نفر در ارتباط  باشند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان دهگلان و نایب‌رئیس کانون رانندگان کردستان تأکید کرد که نباید شرکت‌ها اجازه دهند رانندگان برای گذران زندگی مجبور به فروش دسترنج خود باشند؛ که سودجویان با ۱۷ درصد کمتر آن را نقد کنند.

وی با توضیح اینکه اکنون معیشت رانندگان به مشکل خورده است ادامه داد: به دلیل افزایش نوسانات نرخ ارز هزینه‌ها رانندگان افزایش‌یافته است و حتی افزایش 20 درصدی کرایه حمل نتوانست مشکلی را حل کند. اکنون  بازهم رقم حمل واقعی نبوده و جوابگوی هزینه‌ها نیست.

امیری این را هم گفت که در سنندج به دلیل وجود کارخانه‌های پلمیر و مواد شیمیایی بار به‌اندازه کافی وجود دارد اما به دلیل اینکه مبنای این 20 درصد افزایش مشخص نیست عملاً افزایش قیمت معقولانه‌ای رخ نداده است.

وی  توضیح داد: برای مثال باری که  از سنندج به مقصد بندرعباس با  1 میلیون و 800 هزار تومان برده می‌شد اکنون 2 میلیون و 100 هزارتویمان شده است و این در حالی است که قطعات یدکی چند برابر افزایش‌یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد مهدی هراتی زاده 0 0

    سلام به نظر حقیر کلیت مشکلات و موانع ما کامیونداران بر می گردد به ساختار سرمایه گذاری در ناوگان از پله اول ناوگان فرسوده تا اوج سرمایه گران قیمت لیزینگ خودرو که قیمت تمام شده بالایی رقم زده است و بدون وجود ناوگان فرسوده ورود راننده به چرخه سرمایه گذاری غیر ممکن می سازد.
    از طرفی همین ناوگان فرسوده و مدرن به دلیل اختلاف دیدگاه مدیریت بهره برداری در عاملیت زمان که یکی خواسار فروش زمان است و انقدر در نوبت بار می ماند تا بهترین گزینش را داشته باشد با دیگری که خریدار زمان است که لحظه ایی توقف ننماید جریان دلالی و خرید و فروش اطلاعات حمل و نقل را فراهم می آورند.
    مشکل آنجا پیچیده تر شده که موضوعات قرارداد و پیمانکاری با فرار مالیاتی به کارگزاری و پورسانت می انجامد
    نبود روابط حقوقی مشخص و ترجیح دادن فرآیند کارگزاری که به پورسانت و تبانی می انجامد با گریزگاه مالیاتی و تضاد منافع مالکین ناوگان مدرن که استهلاک سرمایه و هزینه های گران سرویس و نگهداری دلاری دارند با کارکرد ریالی که فقط در موافقط ناوگان فرسوده تنظیم می گردد و مناسبات بازار بر آن نهاده شده معضل حمل و نقل است.
    البته ناوگان جدید فواید زیادی دارند که متوجه مالک آنها نیست؟!
    صرفه جویی در مصرف سوخت به ازائ هرماه بین دو تا سه هزار لیتر! ۳۰۰۰ ریالی، بهره وری ۱۵ الی ۲۰٪ ! ایمنی و سیستم تعلیق موثر در حفظ جاده و جلو گیری حوادث، عدم آلایندگی محیط زیست! همه موارد منافع ملی است که با هزینه شخصی و درآمد مساوی نسبت به ناوگان فرسوده بدست می آید!
    قرار بود در قانون توسعه تفاوتها لحاظ بشه ، مالیات و عوارض بیشتر، نوسازی با محدودیتهای ترافیکی اعمال گردد چرا نمی شود؟
    آیا وقت آن فرا نرسیده رقابت عادلانه گردد، مبالغ صرفه جویی سوخت به سرمایه گذار در حساب کاربری و کارکرد مالک هر کامیون مشمول نزد صندوق توسعه ملی حمل و نقل اعتبار سنجی و ذخیره سازی شود؟
    بفرض چند صباحی سرمایه کامیونداران جدید هزینه خدمات عمومی گردد و خودرو سازان رکود را تجربه کنند، آیا دوباره نباید بازار یارانه و وام کم بهره مدت دار راه بیافتد؟
    کامیون فرسوده زیان عملکردش بعهده نظام است پس باید در مسافت های کوتاه و کاربریهای معین استفاده شود متشکر هراتی زاده