| کد خبر: 16105 |

۱۵۰ پروژه راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد

تین نیوز | معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد از در دست اجرا بودن 150 پروژه راهسازی در سه حوزه اصلی ، فرعی و روستایی در این استان خبر داد و گفت: شتاب بخشی در اجرای این طرح ها مورد توجه مسوولان کشور است.
 
ˈ شیرمحمد راستا ˈ پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را بین 20 تا بالای 90 درصد اعلام کرد و افزود: جاده ملی دهدشت ، پاتاوه به طول 136 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی بالای 65 درصد یکی از بزرگترین و مهمترین طرح های راهسازی این استان است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون افزون بر یکهزارمیلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده گفت: اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری این طرح نیز حدود دو هزار و 100 میلیاردریال است.
 
راستا افزود: این جاده ارتباطی 13 دهنه تونل به طول حدود هشت کیلومتر و 550 ابنیه فنی دارد که بزرگترین تونل آن به طول دو هزار و 300 متر است.
 
وی گفت: فاز نخست این طرح به طول 26 و نیم کیلومتر در سال 87 به بهره برداری رسیده است که با بهره برداری از این پروژه ملی مسیر بندر امام خمینی (ره) به شهر یاسوج حدود 217 کیلومتر کاهش خواهد یافت ضمن اینکه کاهش زمان سفر از مرکز کشور به بنادر جنوبی را به دنبال دارد.
 
معاون اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد افزود: باند دوم یاسوج ، سمیرم و یاسوج ، شیراز، ورودی شهر دهدشت، فاز دوم جاده کمربندی گچساران به طول هشت کیلومتر ، جاده باغچه جلیل سادات، سرفاریاب و جاده روستایی سیلاب کلوار به طول 105 کیلومتر از سایر پروژه های مهم راهسازی در این استان است.
 
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح ها تحول شگرفی در حوزه راهسازی و امور زیربنایی این استان خواهد شد افزود: هزینه هر کیلومتر راه اصلی در این استان با توجه به شرایط توپوگرافی و کوهستانی بودن منطقه افزون بر 20 میلیارد ریال است.
 
راستا پیشرفت فیزیکی جاده باغچه جلیل - سرفاریاب را افزون بر 85 درصد عنوان کرد و افزود: در صورت رفع معارضات محلی این طرح تا پایان سال مالی 93 به بهره برداری می رسد.
 
وی طول مسیر این پروژه را حدود 90 کیلومتر در قطعات مختلف عنوان کرد و افزود: تنها حدود هفت کیلومتر از این مسیر باقی مانده که بخشی از آن تا یک ماه آینده نیز به بهره برداری می رسد.
 
راستا بزرگراه 170 کیلومتری یاسوج ، سمیرم، بابامیدان را نیز یکی از پروژه های مهم حوزه راهسازی در استان دانست و گفت: 110 کیلومتر آن مربوط به جاده یاسوج ، سمیرم و 60 کیلومتر نیز مربوط به جاده یاسوج ، بابامیدان است.
 
وی باند دوم یاسوج به دشتروم به طول 18 کیلومتر را از دیگر پروژه های مهم در دست اجرا در حوزه راهسازی دانست و افزود: این طرح هم اکنون بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
معاون اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد آغاز عملیات اجرایی این طرح را بیش از 10 سال اعلام کرد و افزود: مسیر 18 کیلومتری یاسوج ، دشتروم یکی از پرخطرترین محورهای ارتباطی استان بشمار می رود و بیشترین آمار تصادف و کشته ها در چند سال اخیر استان در این جاده رخ داده است.
 
وی با اشاره به مسیر 105 کیلومتری جاده روستایی سیلاب کلوار بویراحمد نیز گفت: تاکنون حدود 20 کیلومتر این جاده آسفالت و 30 کیلومتر نیز تعریض و زیرسازی شده است.
 
معاون اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 50 کیلومتر از این جاده در شهرستان بویراحمد و 55 کیلومتر نیز در شهرستان کهگیلویه واقع شده است.
 
معاون راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با بهره برداری از این جاده بیش از 50 روستا از راه مناسب برخوردار می شوند گفت: هم اکنون اهالی بخش های دیشموک، چاروسا و قلعه رئیسی برای سفر به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باید مسافت 360 کیلومتری را طی کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.