| کد خبر: 150088 |

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی عنوان کرد:

◄ ضربه به تزانزیت از ناوگان باری فرسوده است نه راه‌های کشور

لازم است با هدف افزایش ترانزیت و حمل سریع ناوگان برنامه نوسازی ناوگان فرسوده به‌طور جدی و به شکلی که مورد استقبال کامیون‌داران قرار بگیرد اجرایی شود.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی با اعلام رضایت از وضعیت راه‌های ترانزیتی کشور گفت: لازم است با هدف افزایش ترانزیت و حمل سریع ناوگان برنامه نوسازی ناوگان فرسوده به‌طور جدی و به شکلی که مورد استقبال کامیون‌داران قرار بگیرد اجرایی شود.

احمد زمانیان یزدی رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی در خصوص وضعیت راه‌های ترانزیتی کشور به خبرنگار تین نیوز گفت: وضعیت راه‌های ترانزیتی مناسب است و نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است و در مقایسه با متغیرهای دیگر سهم کمتری در کاهش ترانزیت کشور دارد.

وی با توضیح اینکه هم‌اکنون اکثر راه‌ها دوبانده است و ما مشکلی در راه‌های ترانزیتی کشور نداریم اضافه کرد: ناوگان باری کهنه و فرسوده نقش منفی بیشتری در کاهش ترانزیت دارد، متأسفانه نوسازی ناوگان فرسوده طبق برنامه پیش نرفته است و هنوز ناوگان فرسوده در حمل‌ونقل جاده‌ای  وجود دارد.

به گفتهٔ یزدی این وضعیت می‌طلبد که با هدف افزایش ترانزیت و حمل سریع ناوگان برنامه نوسازی ناوگان فرسوده به‌طور جدی و به شکلی که مورد استقبال کامیون‌داران قرار بگیرد اجرایی شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی ادامه داد: میانگین عمر ناوگان باری  26 سال است و به دلیل فرسودگی نمی‌توانند در کشورهای اروپایی تردد کنند و نگرانی ما این است که کشورهای آسیای میانه هم در آینده نزدیک مقرراتی را وضع کنند که امکان تردد ناوگان ما در داخل این کشورها نیز وجود نداشته باشد.

یزدی توضیح داد که نوسازی ناوگان باری جزو برنامه‌هایی بود که دولت‌های قبلی نیز تلاش جدی برای تحقق آن داشتند اما به دلیل قیمت بالای ناوگان نو محقق نشد.

وی در خصوص برنامه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای پرداخت تسهیلات با سود 7 تا 9 درصدی برای نوسازی ناوگان باری کشور با عمر بیش از 35 سال گفت: تسهیلات با سود 9 درصدی در حد حرف مانده است و وقتی کامیون‌داران برای گرفتن تسهیلات مراجعه می‌کنند در عمل به سود 12 درصد می رسند و با توجه به این‌که بازپرداخت اقساط رقم بالایی است عملاً کار بدون نتیجه می‌ماند.

به گفتهٔ یزدی بخشی از ناوگان ترانزیتی بخاطر افت ترانزیت در بیکاری به سر می‌برند و برای بیکاری که می‌خواهد کامیون نو را به جای کهنه خریداری کند توان پرداخت 5 میلیون قسط در ماه وجود ندارد.

یزدی ادامه داد: با یک برنامه جاذب که کامیون‌داران را به سمت خرید ناوگان باری نو تشویق کند می‌توان مانع ضربه به ترانزیت و از آن مهم‌تر حمل‌ونقل کشور شد. مالک کامیون وقتی ببیند شرایط خوب است صد در صد به سمت نوسازی می‌رود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رسول 0 0

    تا زمانی که صنعت حمل و نقل بین المللی سودآور نباشد. ناوگان نوسازی نخواهد شد. مشکل اصلی عدم پرداخت کرایه حمل از طرف شرکت های حمل و نقل وعدم نظارت هیچ ارگانی بر این حوزه می باشد.

  • محمد 0 0

    بنده دربخش نوسازی ناوگان روش پلکانی را پیش نهاد می کنم یعنی 300میلیون وام بین چند نفر تقسیم شود تا تبدیل به احسن بکنند چون عملا خرید کامیون نو عمدتا توسط کسانی صورت می گیرد که کامیون مدل بالا دارند وتقریبا 80 درصدوجه خودرو نو را با فروش کامیون خود تامین کرده ودرحد توانایی زیر بار قسط میروند باتقسیم وام بین چند نفر ودریافت ارزش قراضه کامیون از استفاده کننده گان وام به نسبت وام دریافتی وجه ارزش قراضه کامیون تامین می شود ومالک خودرو فرسوده بادریافت وام درحد توانایی خود کامیون چندسال بالا تر می خرد وکامیون خود را اسقاط می کند برای مثال دارنده کامیون 40ساله اسقاط می کند و30میلیون ارزش اسقاط دریافت می کند وبا100 میلیون وام که 10 میلیون ان بابت خودرو فرسوده کسر می شود دریافت می کند واقدام به خرید کامیون 120 میلیونی می کند فروشنده کامیون 120میلیونی بادریافت 50 یا 100 میلیون اقدام به خرید کامیون 170یا220میلیونی می کند فروشنده کامیون 220 میلیونی با دریافت 100 وام اقدام به خرید کامیون نو میکند البته تمام وام گیرنده گان سهم هزینه اسقاط خودرو فرسوده را پرداخت می کنند بااین کار خودرو فرسوده اسقاط می شودمالکان کامیونها پلکانی اقدام به جوان سازی ناوگان می کنند تا به ازای هر کامیون نو یک کامیون اسقاط می شود.
    شرایط اجرایاجرای اسقاط یک سال یک سال صورت بگیرد ودارای فرجه تنفس باشد عمر مفید کامیون تعریف شود مثلا 35 سال با3سال تنفس نهایتا 38 سال .با این کار قیمت گذاری در بازار هم بر اساس استهلاک انباشته خواهد بود.طرحی از طرف یک کامیون دار