| کد خبر: 13435 |

برگزاری نشست با اعضای انجمن های صنفی حمل و نقل و رانندگان همدان

تین نیوز |  اولین جلسه برنامه ریزی امور حمل و نقل استان با حضور مدیر كل ، كاركنان ، اعضاء انجمن های صنفی كالا ، مسافر ،رانندگان و سایر مدعوین و با تاكید بر امور رفاهی رانندگان این بخش برگزار شد .  این جلسه با هدف آشنایی مدیر كل با دست اندركاران حمل و نقل عمومی و بررسی چگونگی عملكرد آنان به منظور ارائه برنامه های این بخش در محل اداره كل برگزار شد.

به گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان در ابتدای جلسه معاون حمل و نقل و پایانه های استان ضمن خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شركت كنندگان گزارش كوتاهی از موقعیت شركت ها و انجمن های حمل و نقلی استان ارایه كرد. بابك قهرمانی بیان كرد: 13 انجمن در بخش كالا، مسافر و رانندگان در امور حمل و نقل استان همدان با فعالیت خود مجموعه كاركنان اداره كل در مقوله صدور صورت وضعیت، تعویض و تمدید و صدور كارت هوشمند ناوگان و رانندگان و برگزاری كلاس های آموزشی در بخش مسافر ،كالا و رانندگان این اداره كل را یاری می كنند.

در ادامه جلسه نمایندگان انجمن های صنفی با ارائه گزارش كوتاهی از شیوه فعالیت انجمن ، خواستار ارائه راهكار به منظور ادامه فعالیت و تلاش برای ارتقاء سطح خدمات در استان شدند.

مدیر كل حمل و نقل و پایانه های استان همدان نیز به تشریح شیوه ها و برنامه های حمل و نقل دراستان پرداخت . نصرت اله حیدری اظهار داشت: یكی از اهداف اصلی ارتباط با انجمن های صنفی هماهنگی اداره كل جهت انجام وظایف ذاتی انجمن از جمله رسیدگی به مشكلات رانندگان، مقوله مسكن، تعاونی مصرف، بیمه وسایر امور رفاهی آنان است.

وی افزود: انسان برای زندگی در دو حوزه تلاش می كند حوزه مادی و حوزه معنوی؛ كه با توجه به حساسیت حرفه ای رانندگان باید برای انجام حوزه مادی و پرداختن به امر معاش دغدغه های ذهنی كمتری داشته باشند و از وظایف انجمن رسیدگی به امور رانندگان است.

مدیر كل حمل و نقل و پایانه ها تصریح كرد یكی از اهداف اصلی این مجموعه در حوزه ایمنی تعریف شده است و در واقع ماهیت كار ما مقوله ایمنی است با اینكه خوشبختانه در سطح كشور شاهد كاهش حوادث و تلفات هستیم ولی در مقایسه با سطح جهانی و اهمیت موضوع باید تلاش خود را در این زمینه افزایش دهیم.

وی یاد آور شد: این موضوع علاوه بر توجه به جاده ها و اجرای سیستم های جدید در حوزه راه ها مشاركت مسوولین و رانندگان عزیز و همه دست اندركاران حمل و نقل به ویژه مدیران فنی، در جلوگیری از حركت وسائط نقلیه دارای مشكل در جاده ها را می طلبد.

وی افزود: مسوولین نظارت در اداره كل با اطلاع از موارد قوت و ضعف خواهند توانست نسبت به افزایش اعتبار برای تقویت موارد و از بین بردن ضعف ها بهره گرفته و در نهایت سطح ارائه خدمات را ارتقا بخشند.

حیدری با اشاره به واگذاری امور حمل و نقل روستائیان و لزوم ساماندهی این بخش گفت: البته این طرح نیاز به زمان داشته و باید نهایت سعی بر این باشد تا در حداقل زمان بیشترین تحول در امر ساماندهی حمل و نقل روستائیان را با افزایش دفاتر خدماتی و دعوت از ناوگان مناسب داشته باشیم.

وی در خاتمه با تاكید بر اهمیت بحث سفر و مسافر در حمل و نقل عمومی گفت نظارت بر رفتار رانندگان ، تكریم مسافران، توجه به زمان توقف برای ادای فریضه نماز و خدمات قابل ارائه و رعایت سایر حقوق مسافرین باید در راس امور بخش حمل و نقل مسافری و مد نظر انجمن صنفی ها قرار گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.