| کد خبر: 108007 |

۵۰ درصد کشته‌ها در صحنه تصادف رخ می‌دهد

تین نیوز| جانشين رئيس پليس راهور ناجا گفت: كاهش تلفات در يك دهه اخير به دنبال كنترل و آموزش عامل انساني رخ داد.
 
 سردار اسكندر مومني جانشين رئيس پليس راهور ناجا در همايش روساي پليس راهور با اشاره به مأموريت پليس راهور؛ اظهار داشت: امسال نیز شاهد كاهش ٣ درصدي تلفات ترافيكي در شش ماهه نخست سال 95 هستیم و اين در حالي است كه آمار اعلام شده، بر اساس اعلام پزشكي قانوني ارائه شده است.
 
وی با مقايسه كاهش تلفات ترافيكي از ٢٨ هزار به ١٦ هزار نفر در يك دهه گذشته افزود: علي رغم اين كاهش و به فرموده رهبري بايد تلاش كنيم تا اين آمار به حداقل ممكن برسد.
 
جانشين رئيس پليس راهور ناجا گفت: در سال ٨٥، قريب به ٧ ميليون خودرو در كشور وجود داشت و امروز نزديك به ١٩  ميليون خودرو در كشور وجود دارد و با اين وجود ٤ درصد از عدد مطلق تلفات ترافيكي كاسته شده است.
 
سردار مومني تصریح کرد: انسان، راه، خودرو  و سيستم درماني  در تلفات ترافيكي موثر است و در كشور ما ٥ درصد تلفات بعد از صحنه تصادف رخ مي‌دهد و با توجه به اينكه بي‌ترديد عامل انساني بيشترين سهم را در وقوع تصادفات و تلفات ترافيكي دارد، با توسعه بخش درماني و امدادي مي‌توان تا اندازه زيادي از آمار كشته‌ها كاست.
 
وي افزود:بي ترديد كاهش تلفات در يك دهه اخير نيز به دنبال كنترل و آموزش عامل انساني رخ داد.
 
جانشين رئيس پليس راهور ناجا با بيان اينكه نيسان و پرايد بيشترين آمار رد شدن در تست‌هاي معاينه فني را داشتند  تأکید کرد: نمي‌شود يك جايي خودرويي را توليد كند ولي در تست هاي ايمني موفق نباشد و امروز گرچه دير شده ولي بايد بخش صنعت اهتمام بيشتري در امر ايمني توليدات خود به خرج دهد.
 
سردار مومنی تصریح کرد: تنها راهكار كاهش تلفات، تلاش بيشتر در هر ٤ حوزه موثر در تلفات ترافيكي است.
 
وي در ادامه با تأكيد بر ضرورت برنامه ريزي و اطلاع رساني مناسب همزمان با فرارسيدن فصل زمستان، از برنامه ريزي پليس براي ايام اربعين حسيني خبر داد و گفت: در سال هاي اخير شاهد حضور ميليوني زايران اربعين هستيم ولي متأسفانه زيرساخت ها متناسب با اين حجم زايران حسيني نيست و با هر محاسبه‌اي، تردد اين حجم از زائران تنها از سه معبر مرزي،آسان نيست و از اين رو بايد توجه بيشتري به موضوعات ترافيكي در اين معابر مرزي و به خصوص در مرز مهران داشته باشيم.
 
جانشين رئيس پليس راهور ناجا گفت: پيش بيني هاي لازم با توجه به افزايش حجم زائران اربعين حسيني انجام شده است و علي رغم تلاش تمام دستگاه‌ها، همچنان در حوزه دسترسي به گذرگاه هاي مرزي مشکلاتی وجود دارد و بايد برنامه ريزي دقيق‌تري براي تردد و آرامش زائران داشته باشيم.
 
سردار مومنی با اشاره به توسعه سيستم هاي هوشمند در حوزه ترافييكي گفت: با توجه به حجم ١٨.٥ ميليوني خودرو در كشور ديگر نمي‌توان با سيستم‌هاي دستي و سنتي، نظارت و كنترل موثري را بر تردد خودروها اعمال كرد و اجراي اين سيستم هاي هوشمند به صورت يكپارچه اثر گذار خواهد بود .
 
 
*پراید رکورددار مردودی برای اخذ معاینه فنی
 
سردار مومنی در جمع خبرنگاران رئیس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های پلیس توسعه سیستم‌های هوشمند است که در حال حاضر پیشبینی شده که 40هزار کیلومتر از جاده‌ها به صورت یکپارچه به سیستم هوشمند مجهز شوند و با همکاری اداره راه‌ وشهرسازی این دوربین‌ها نصب خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به آمار مراجعات به مراکز معاینه فنی، بیشترین مردودی ها از آن خودروی پراید بود.
 
وی در ادامه افزود: یکی از اثرات سیستم‌های هوشمند کاهش تلفات و تصادفات است و امروزه سیستم‌های هوشمند یک ضرورت به شمار می‌رود و دیگر در شرایط فعلی امکان کنترل ترافیک توسط فرد یا افرادی وجود ندارد و از طریق سیستم‌های هوشمند کار نظارت انجام می‌شود.
 
سردار مؤمنی اظهارداشت: در خصوص ایمنی خودروها می‌بایست شرکت‌های خودروسازی داخلی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چرا که باید ایمنی ارتقا یابد.
 
جانشین رئیس پلیس نیروی انتظامی کشور بیان کرد: بالاترین ردی‌ها در مراکز معاینه‌فنی به خودروی پراید اختصاص داده شده و همانطور که می‌دانید این خودرو از لحاظ ایمنی و مصرف سوخت مناسب نیست.
 
سردار مؤمنی در پایان با اشاره به اینکه 50درصد کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی بعد از سر صحنه یعنی درحین انتقال به بیمارستان و داخل بیمارستان رخ می‌دهد، افزود: در گذشته 70 درصد تلفات بعد از سر صحنه به وقوع می‌پیوست که امروز این عدد به 50درصد تغییر یافته است اما هنوز این عدد، عددی بالاست، در حالی که میانگین جهانی تلفات بعد از سر صحنه 20درصد است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.