| کد خبر: 148754 |

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران:

قطر: امنیت خاورمیانه با همه پرسی اقلیم کردستان در خطر است

یک منبع در وزارت خارجه قطر درخصوص همه پرسی جدایی اقلیم کردستان ازعراق با ابراز نگرانی شدید گفت : این همه پرسی امنیت خاورمیانه را به خطر می اندازد.

تین نیوز

 یک منبع در وزارت خارجه قطر درخصوص همه پرسی جدایی اقلیم کردستان ازعراق با ابراز نگرانی شدید گفت : این همه پرسی امنیت خاورمیانه را به خطر می اندازد.

به گزارش ایرنا، به نوشته روزچهارشنبه روزنامه الشرق قطر، یک منبع مسئول در وزارت خارجه قطر که نامش ذکر نشده تأکید کرد که همه ‌پرسی کردستان عراق که بدون توافق دولت بغداد و اقلیم کردستان عراق برگزار شد نباید به بحرانی ‌شدن اختلافات و تفرقه بین ملت عراق منجر شود.

این مسئول قطری افزود: همه ‌پرسی جدایی کردستان در حالی برگزار شد که باید در حال حاضر تمرکز ما بر روی تحقق امنیت، ثبات، وحدت عراق و نابودی تروریسم باشد.

وی تصریح کرد: موضع ثابت قطر بر اهمیت و ضرورت حفظ وحدت ملت و سرزمین عراق است و هرگونه تهدید این وحدت، خطری برای کل منطقه خواهد بود.

قطر همچنین دو طرف را به گفت ‌وگوی سازنده و حل همه مسائل اختلافی به منظور حفظ وحدت عراق و تحقق امنیت و ثبات این کشور فراخواند.

با وجود مخالفت های بین المللی، منطقه ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قانون اساسی عراق و قوانین بین المللی، همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق دوشنبه گذشته در مناطقی از شمال عراق (استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک و مناطق مورد نزاع از جمله کرکوک و خانقین) برگزار شد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.