| کد خبر: 4326 |

تقویت فعالیت‌های بین‌المللی اتاق اصفهان

تین نیوز | رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان از تقویت بخش بین‌الملل این اتاق خبر داد و گفت: اصفهان با توجه به قدمت تاریخی و تاثیرگذار  در تمدن ایران، همواره جایگاه ویژه‌ای نزد کشورها داشته و از این رو فعالیت‌های بین‌المللی اتاق اصفهان تقویت می‌شود.
خسرو کسائیان تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌های دولت جمهوری اسلامی برای توسعه روابط خارجی، اتاق اصفهان با اعزام و جذب هیات‌های تجاری می‌تواند نقش موثرتری در اعتلای اقتصاد استان و کشور داشته باشد.
وی اعزام هیات‌های تجاری اتاق اصفهان به سایر کشورها را سبب برقراری ارتباطات تجاری بین فعالان اقتصادی دو کشور برشمرد و گفت: اتاق اصفهان بر اساس بازارهای هدف صادراتی خود اقدام به تنظیم برنامه اعزام هیات‌های تجاری در سال‌جاری کرده است.
رئیس اتاق اصفهان از پذیرش 31 هیات تجاری و اعزام چهار هیات تجاری در سال 92 توسط اتاق اصفهان خبر داد و گفت: در سال‌جاری تلاش می‌شود که 10 هیات اقتصادی به کشورهای هدف اعزام شود. 
همچنین عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان خواستار توجه اقتصادی به پروژه‌های فرودگاه اصفهان برای جذب توریست شد و گفت: ساخت بخش ویژه بازرگانان (cip) در فرودگاه اصفهان اقدام موثری برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان است. 
ابوالقاسم سرتیپی شاه بیت فعالیت اتاق اصفهان را تقویت روابط برون مرزی فعالان اقتصادی استان برشمرد و گفت:اتاق باید در بخش بین‌الملل تقویت شود تا شاهد افزایش تجارت استان با سایر کشورها باشیم.
دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان نیز گفت: استان اصفهان برای توسعه صنعت گردشگری نیازمند ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل، اقامت و مراکز خرید و سرگرمی است.
سید رسول رنجبران در ادامه خواستار بررسی نتایج سفرهای اعزامی هیات‌های اقتصادی اتاق اصفهان در سال‌های گذشته شد و گفت: پیگیری نتایج این سفر‌ها می‌تواند به توسعه روابط تجاری با کشورهای مورد هدف استان بینجامد. رنجبران نبود دیپلماسی فعال اتاق‌های بازرگانی با همتایان خارجی خود را یکی از نقاط ضعف این تشکل‌ها برشمرد و گفت: اتاق‌های بازرگانی باید در دیپلماسی بین‌المللی برنامه دقیق و منسجمی را دنبال کنند.
وی خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی با دیپلماسی فعال می‌تواند تحریم‌های اقتصادی را خنثی سازد. 
همچنین رئیس کمیسیون نام و نشان تجاری اتاق اصفهان از برگزاری مجمع جهانی میراث غیر ملموس در اصفهان در مهرماه سال‌جاری خبر داد و گفت: تلاش می‌شود که در این همایش برند اصفهان جهت توسعه صنعت گردشگری در حضور یک هزار میهمان خارجی معرفی می‌شود. 
محمدرضا رجالی تصریح کرد: هویت رقابتی اصفهان در این رویداد بزرگ هنری رونمایی می‌شود و این موضوع می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری داشته باشد. 
رجالی همچنین خواستار ارائه گزارش دقیقی از سفرهای خارجی هیات‌های اعزامی اتاق شد و گفت: پیگیری نتایج این سفر‌ها می‌تواند به توسعه صادرات استان کمک کند.
زهرا اخوان نسب، رئیس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق اصفهان نیز با استقبال از ایجاد بخش برنامه‌ریزی و پایش در اتاق اصفهان گفت: اگر بر اساس خط‌مشی و برنامه استراتژیک، کمیسیون‌ها و بخش‌های اجرایی اتاق عمل کنند می‌توان تاثیرگذاری فعالیت‌ها را مورد ارزیابی قرار دارد. 
همچنین دبیرکل اتاق اصفهان از بررسی صلاحیت حسابرسان جهت حسابرسی داخلی اتاق خبر داد و گفت: هر ساله غیر از حسابرسی از سوی اتاق ایران، اتاق اصفهان از اسناد حسابداری و قراردادهای خود نیز حسابرسی داخلی انجام می‌دهد.
سید اسماعیل محمودی از تهیه برنامه اعزام هیات‌های اقتصادی اتاق اصفهان به کشورهای هدف صادراتی در سال 93 خبر داد و گفت: با بررسی بازارهای هدف صادراتی استان و همچنین تعامل با دفتر وزارت امور خارجه و شرکت نمایشگاه‌های استان برنامه پیشنهادی اعزام هیات تجاری تدوین و جهت تصویب به هیات نمایندگان ارائه می‌شود. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.