| کد خبر: 184878 |

◄ رده 96ایران در بین فقیرترین کشورهای جهان

سایت «NaijaQuest» که اطلاعات کلی و عمومی دست‌اول را در سراسر جهان به کاربرانش ارائه می‌دهد، گزارشی تهیه‌کرده و براساس آن فهرستی به‌روز را از 100 کشور فقیر جهان در اوایل سال 2019 ارائه کرده است.

تین نیوز

سایت «NaijaQuest» که اطلاعات کلی و عمومی دست‌اول را در سراسر جهان به کاربرانش ارائه می‌دهد، گزارشی تهیه‌کرده و براساس آن فهرستی به‌روز را از 100 کشور فقیر جهان در اوایل سال 2019 ارائه کرده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اتاق بازرگانی ایران، این فهرست به‌روز شده‌ 100 کشور فقیر جهان در این لحظه است. این رتبه‌بندی بر مبنای تولید ناخالص داخلی (GPD) و برابری قدرت خرید (PPP) برای هر نفر در هر یک از این کشورهاست. بدین شیوه قادر خواهیم بود که استاندارد حقیقی زندگی افراد در بیشتر کشورها را برآورد کنیم.

در این لیست ایران در بین پنج کشور بلای جدول و در رده 96 ایستاده و کشورهای فیجی، مقدونیه، نامیبیا و اردن رده‌بالاتری نسبت به ایران دارند.

درواقع امروزه در بعضی از فقیرترین کشورها در جهان، افراد ثروتمندی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را میلیاردر تلقی کرد؛ اما در عوض جمعیت آن‌هایی که در فقر زندگی می‌کنند بسیار بیشتر از جمعیت اغنیا در آن کشورهاست. اگرچه تعریف کردن فقر آسان نیست؛ اما اقتصاددانان استانداردهایی مبتنی بر محل زندگی، میزان درآمد و زمان برای تعیین اینکه یک فرد حقیقتاً فقیر است یا نه تعیین کرده‌اند. برای تحقق این امر یک آستانه درآمدی تعیین و افراد با درآمد پایین‌تر از آن فقیر تلقی می‌شوند.

اشاره به این موضوع دلسردکننده است که 17 کشور از 20 کشور اول این فهرست را کشورهای آفریقایی تشکیل می‌دهند. اگرچه تلاش‌هایی برای کاهش سطح فقر در این کشورها صورت گرفته است، اما عوامل مختلفی همچون فساد، بیماری‌های همه‌گیر، قحطی و تنش‌های موجود و بسیاری از عوامل دیگر از ارتقای کیفیت زندگی افراد در این قاره جلوگیری کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.