| کد خبر: 168083 |

◄ 3 بانک‌ خارجی ایران را ترک می‌کنند

«اوبر بانک» اتریش روز چهارشنبه اعلام کرد که به دلیل خطر جریمه شدن کمپانی‌های اروپایی به واسطه تحریم‌های آمریکا از ایران خارج می‌شود.

تین نیوز

«اوبر بانک» اتریش روز چهارشنبه اعلام کرد که به دلیل خطر جریمه شدن کمپانی‌های اروپایی به واسطه تحریم‌های آمریکا از ایران خارج می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز،  «اوبر بانک» اتریش ماه سپتامیر توافقی را با ایران امضا کرده بود که طی آن تامین مالی سرمایه گذاری‌های جدید را ممکن می‌ساخت. این بانک یکی از اولین بانک‌های اروپایی بود که بعد از توافق هسته‌ای وارد ایران شده بود.

به گزارش ایلنا  به نقل از رویترز، «اوبر بانک» گفته که به مشتریانش توصیه می‌کند که مبادلات با ایران را سریعاً و تا قبل از چهارم ماه نوامبر به سرانجام برسانند.

چندی پیش نیز بانک «بی سی پی» سوئیس مبادلات جدیدش را با ایران متوقف کرد.

بی سی پی سوییس که سال ۱۹۶۳ تاسیس شده یکی از بازیگران فعال در ارتباط با تجارت‌های مالی ایران در بازار کالا بوده است.

به گزارش ایلنا، رویترز درباره خروج بانک «DZ» آلمان از بازار ایران نیزنوشت: این بانک هم اعلام کرد همه فعالیت‌های مالی‌اش را در ایران در ماه جولای متوقف خواهد کرد.

این در حالی است که محمدعلی سهمانی، مدیرعامل بانک  رفاه درباره تاثیر خروج آمریکا از برجام بر روابط بانک‌های ایرانی با بانک‌های دنیا به «ایبِنا» گفته بود: با وجودی که بعد از برجام فرصت خوبی در فضای بین‌المللی برای همکاری بانک‌های ایرانی با بانک‌های خارجی ایجاد شد، اما بازهم ارتباطات بانکی با بانک‌های درجه یک و حتی بعضا درجه ۲ برقرار نبود.

او گفت:در سال‌های گذشته و پس از برجام روابط کارگزاری بانک‌های ایرانی بیشتر با بانک‌های کوچک‌تر یا بانک‌های خارجی که ریشه ایرانی داشتند برقرار شد و از طریق آنها عملیات‌های نقل‌و‌انتقال ارزی انجام می‌شد.

سهمان گفت: هر چند احتمال دارد که روابط بانکی بانک‌های ایرانی با بانک‌های کوچک‌تر نیز بعد از خروج آمریکا از برجام تحت تاثیر قرار بگیرد، ولی این موضوع نمی‌تواند تاثیرات قابل‌توجهی داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.