| کد خبر: 84318 |

فعالیت سامانه‌های هوشمند در راه‌های استان مازندران

تین نیوز | تعداد 327 تخلف سرعت لحظه ای و 163 تخلف سرعت متوسط از وسایل نقلیه عبوری در طول ایام طرح نوروزی (25 اسفند ماه لغایت 15 فروردین ماه سالجاری ) ثبت شده است.

به گزارش تین نیوز از اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران محسن هاشمی، سرپرست مركز مدیریت راه های استان مازندران با بیان خبر فوق گفت:در ایام طرح نوروزی سال 1395 استان مازندران با ثبت بیش از 25 میلیون تردد سومین استان پرتردد كشور بعد از استانهای تهران و البرز بوده است. در این مدت متوسط تردد ساعتی در کل محورهای استان بیش از  55 هزار تردد  بوده است.

وی افزود:در طول این مدت محورهای ساری-قائمشهر و برگشت، آمل – محمود آباد و بابلسر- فریدونکنار پرترددترین محورهای استان بوده اند، همچنین بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین از محورهای ساری-قائمشهر، بابل- قائمشهر، بزرگراه بابل-آمل و محور سوادکوه انجام شده است.

هاشمی تصریح كرد:امسال گردشگران بیشتری وارد استان مازندران شده‌اند به نحوی كه در این مدت تردد ثبت شده در دروازه های ورودی استان در حدود 5/1 میلیون تردد بوده است كه حاكی از رشد 4 درصدی است. همچنین با ثبت بیش از 25 میلیون تردد در کل محورهای درونی استان شاهد رشدیك درصد ی تردد در این بخش نسبت به سال گذشته بوده ایم.  

سرپرست مركز مدیریت راه های استان مازندران خاطر نشان كرد:در ایام طرح نوروزی سال 95 مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل و نقل و پایانه با ارائه گزارشات روزانه از تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی و درونی استان و ارائه آن به نهادهای مرتبط چون استانداری، گردشگری، راه و شهرسازی، پلیس راه و ستاد تسهیلات سفر استان سعی بر کمک به برنامه ریزی و اقدامات لازم در راستای سهولت و امنیت سفر هم استانی های گرامی و مسافرین محترم داشته است.

وی افزود:همچنین این مرکز در ایام طرح نوروزی با ارسال بیش از 150 پیامک از مهمترین وقایع ترافیکی، جوی و انسدادها و محدودیت ها به نهاد ها و مقامات مسئول استان سعی بر سرعت بخشیدن به اقدامات لازم و به موقع در خصوص شرایط و وقایع داشته است.

مرکز مدیریت راه ها در ایام طرح نوروزی سال 1395 نهایت اهتمام را در برخط نگه داشتن و صحت عملکرد سامانه های هوشمند خود نموده است به نحوی که 70 دستگاه ترددشمار و 45 دوربین نظارت تصویری این اداره کل بیش از 95 درصد کارکرد زمانی داشته اند.

همچنین سامانه های ثبت تخلف سرعت در محورهای بزرگراهی به طور تمام  وقت و به طور دقیق نسبت به کنترل و ثبت تخلفات سرعت اقدام نموده که در این مدت تعداد 327 تخلف سرعت لحظه ای و 163 تخلف سرعت متوسط از وسایل نقلیه عبوری ثبت شده است،همچنین علاوه بر تابلوهای اطلاع رسانی پیام متغیر، تعداد دو عدد تابلوی ترافیک نمای برخط در تمامی ساعات شبانه روز به نمایش کیفیت تردد و شلوغی جاده های مواصلاتی استان مشغول بوده و اطلاعات خوبی را جهت برنامه ریزی سفر به مسافران عزیز شرق و غرب استان داده‌اند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.