| کد خبر: 84899 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ ترکیه باید تردد در مرز بازرگان - گوربلاغ را تسهیل کند

تین نیوز|  رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه «نباید رانندگان و مسافران در پایانه مرزی بازرگان متوقف شوند»، اظهار داشت: کشور ترکیه باید در این خصوص راهکار لازم را تدوین و نسبت به تسهیل روند ترددها اقدام کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای داود کشاورزیان در سفر یک‌روزه به آذربایجان غربی ضمن بازدید پایانه مرزی بازرگان و مرز گوربلاغ ترکیه بر استفاده حداکثری از ظرفیت مرزی‌های این استان در جهت توسعه اقتصادی و رونق منطقه تأکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر به همراه هیئتی از مسئولان گمرکی کشور ترکیه از نحوه تأمین سوخت ناوگان ترانزیتی و ساختار ورود و خروج کامیون در مرز گوربلاغ–بازرگان بازدید کرد و گفت: پایانه مرزی بازرگان مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مرز زمینی کشور و دروازه ورود به اروپا محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: باید در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات مربوط به تردد در پایانه مرزی بازرگان از سوی هر دو کشور موردتوجه جدی قرار گیرد و نسبت به پیگیری و رفع آن‌ها اقدام اساسی شود.

 رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه «نباید رانندگان و مسافران در پایانه مرزی بازرگان متوقف شوند»، اظهار داشت: کشور ترکیه باید در این خصوص راهکار لازم را تدوین و نسبت به تسهیل روند ترددها اقدام کند. همچنین در این میان مسئولیت پیگیری و عملیاتی کردن راه‌حل‌های بهینه جهت روان‌سازی حمل‌ونقل از این مرز و جلوگیری از اتلاف وقت رانندگان و مسافران بر عهده مسئولان استانی است.

 کشاورزیان تأکید كرد: مرز باید محل تردد باشد نه محل توقف، اما در حال حاضر مشکلاتی برای تردد سریع رانندگان و ناوگان جهت گذر از پایانه مرزی بازرگان وجود دارد که باید با تعامل و هم‌فکری دو کشور، زمان توقف در مرز به حداقل برسد.

وي با بیان اینکه جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی باید از استانداردهای جهانی برخوردار باشند، افزود: پایانه مرزی بازرگان یکی از مهم‌ترین مسیرهای ترانزیتی به شمار می‌رود که موردتوجه بسیاری از تجار و صاحبان کالا است، از این‌رو بهسازی و تعریض جاده منتهی به آن ضروری بوده و در دستور كار قرار دارد.

 رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: در حال حاضر اقدامات مناسبی برای توسعه و بهسازی پایانه مرزی بازرگان انجام‌شده است و با توجه به آغاز عملیات تکمیلی فاز دوم ساخت‌وساز این مرز شاهد رونق بیش‌ازپیش آن خواهیم بود.
 
دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و استاندار آذربایجان غربی
 كشاورزيان در دیدار با استاندار آذربایجان غربی، این استان را یکی از منحصربه‌فردترین استان‌های کشور به لحاظ دارا بودن بیشترین تعداد مرزهای زمینی دانست و یادآور شد: در حال حاضر اقدامات مناسبی برای توسعه فیزیکی مرزهای استان و توجه به ارتقاء سطح کیفی خدمات در  مبادی ورودی و خروجی انجام‌شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی بهینه امکان بهره‌مندی بیشتر از این ظرفیت بالقوه اقتصادی فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت تأمین امنیت مرزها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های رونق این مبادی ورودی و خروجی بيان کرد: برقراری امنیت کامل و قابل‌اتکا در مرزها شرط اساسی برای سهولت تردد به شمار می‌رود که خوشبختانه این موضوع در تمامی مرزهای کشور برقرار است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • m 0 0

    با سلام خدمت جناب کشاورزیان با توجه به بازدید جنابعالی لازم به ذکر است که همچین تشابه نمونه مرزی که در مرز بلغارستان به ترکیه وجود دارد که دقیقا از شینگن خارج شده وباید روال جدید کندن اوراق گمرکی از کارانه تیر انجام شود یعنی همین کاری که در مرز بازرگان انجام میشود. ولی اونجا کجا بازرگان کجا. منظور هنوز مرز بازرگان باور ندارد که گمرک عبوری است نه تعیین تکلیف کننده کالا و باید در تحویل کامیون از ترکیه و اقدامات کار و معرفی به گمرک مقصد را تسهیل دهد. با آوردن سیستم بروز درون گمرک و حذف سیستم سنتی قدیمی و ۲۴ ساعته کردن کار گمرک توسط گیشه ها در درون گمرک که به محض ورود کامیون به داخل اسنادو مدارک ثبت و خروج صادر وبقیه کارها در گمرک مقصد انجام شود نه اینکه این همه اتلاف وقت خواباندن کامیون و غیره. میتوان از دنیای تجربه رانندگان ترانزیت استفاده کرد و شاید بگوئید مبارزه با قاچاق؟ مگر ترکیه چه کار میکند همان لحظه شک کند به کامیون اسکن میکند یا باز پلمپ و بررسی وپلمپ مجدد در صورت رفع ابهام ویا اینکه برای اطمینان بیشتر به هانگارد یعنی تخلیه بار رو میاورد و در پایان کامیون را رها میکند از تجربه آنها در این مرزشان استفاده کنید وبا هماهنگی هم در مرز گوربولاک و بازرگان هم اجرا کنید. وسلام