| کد خبر: 72747 |

نشست مشترک ایران و آذربایجان برای سرعت بخشی به احداثکریدور شمال - جنوب

تین نیوز | هیئت‌های ایران و آذربایجان در 29 و 30 آذر ماه به منظور تسریع در روند احداث کریدور شمال- جنوب با یکدیگر دیدار می‌کنند، این کریدور شمال اروپا را به جنوب شرق آسیا از طریق ایران و آذربایجان متصل می‌کند.

 

ایران و آذربایجان در نظر دارند تا مذاکرات جدیدی در زمینه توسعه کریدور شمال- جنوب آغاز کنند.
بر اساس این گزارش، هیئت‌های 2 کشور در 20 و 21 دسامبر با یکدیگر در آستارا در آذربایجان ملاقات خواهند کرد. احداث خط آهن استراتژیکی که قرار است شمال اروپا را به جنوب شرق آسیا از طریق ایران و آذربایجان متصل کند (کریدور شمال-جنوب)، در صدر دستورجلسه این نشست قرار دارد.

جواد قربانوف رئیس راه‌آهن آذربایجان گفت: «بر اساس دستورالعمل رئیس دولت مبنی بر تسریع احداث بخش آذربایجان کریدور بین‌المللی شمال-جنوب، ما با ایران در زمینه ساخت پل در آستارا همکاری خواهیم کرد.»
وی افزود: «بعلاوه، ما راه‌آهن خود را تا خاک ایران ادامه خواهیم داد که انتقال محموله‌های ایران از طریق خاک آذربایجان را تسهیل خواهد کرد.»

کریدور ترانزیتی شمال- جنوب، شمال اروپا را به جنوب شرق آسیا متصل خواهد کرد. این کریدور به مثابه پلی خواهد بود که خط آهن ایران، آذربایجان و روسیه را بهم متصل می‌کند.

این پروژه، پل راه‌آهنی گسترده‌تری میان ایران و آستارای آذربایجان ایجاد می‌کند. بر اساس برآوردهای اولیه، مجموع ظرفیت این خط آهن 1.4 میلیون مسافر و 5 تا 7 تن متریک محموله در سال است. در طول این خط آهن باید 22 تونل و 15 پل ساخته شود. 15 تونل این مسیر تاکنون احداث شده است.

همچنین حجم انتقال محموله‌ها از طریق این کریدور در مراحل اولیه حدود 6 تن متریک خواهد بود که در آینده به 15 تا 20 میلیون تن متریک افزایش خواهد یافت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.