| کد خبر: 70897 |

◄ از دلایل افزایش دو برابری قیمت بلیت اتوبوس کربلا تا آماده سازی پایانه های مرزی برای اربعین

تین نیوز | افزایش دو برابری قیمت کرایه زمینی سفر به کربلا، فعالیت 96 گیت گذرنامه در پایانه مرزی مهران، دو خطه کردن جاده مهران-ایلام، احداث پل دوم زائر در مهران،  اختصاص 350 دستگاه اتوبوس شهری برای جابه‌جایی زائران از مهران تا مرز‌،  اختصاص 350 دستگاه اتوبوس شهری برای جابه‌جایی زائران از مهران تا مرز‌، بهسازی و روکش آسفالت جاده‌های منتهی به پایانه شلمچه،  برخورد قانونی ناظران سازمان راهداری و وزارت کشور با ‌گران‌فروشی بلیت اتوبوس از جمله اقدامات انجام شده برای افزایش رفاه و ایمی زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی بوده است.

به گزارش تین نیوز، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به علل افزایش دو برابری بلیت اتوبوس های به مقصد کربلا به منظور حمل زائران حرمین عسگرین و حضور در مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: در صورتی که الزام غیر منطقی به شرکت‌ها اعمال شود فقط موجب رونق بازر سیاه و واسطه گری  خواهد شد به طوری که وجوه اخذ شده از مسافر به مالک و شرکت مربوطه اظهار و اعلام نخواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بنابراین مبلغ دو برابری تعیین شده برای بلیت اتوبوس منطقی است که امیدواریم در عمل هم رعایت شود و تخلفی روی ندهد. زیرا در غیر این صورت هم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و هم سازمان تعزیرات حکومتی با آن برخورد می‌کند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری نیز در این باره به یکی از خبرگزاری ها  بیان کرد: در حال حاضر قیمت بلیت اتوبوس به مقصد مهران ۶۴ هزار تومان است و در حال حاضر اتوبوس‌ها به مقصد سه مرز چذابه، شلمچه و مهران حرکت می کنند اما در مسیر برگشت خالی هستند.

احمدرضا عامری با بیان اینکه " این موضوع پس از اربعین حسینی برعکس می شود" گفت: در آن زمان اتوبوس‌ها باید خالی به مرز بروند و از آنجا مسافران را جابه‌جا کنند. که با توجه به فعالیت 24 ساعته و محدودیت رانندگی 9 ساعت تمهیدات لازم برای راننده جایگزین اندیشیده شده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه عبور از مرز عراق بدون داشتن روادید رسمی امکان‌پذیر نیست، درباره آماده‌سازی پایانه‌های مرزی گفت: ‌در پایانه مرزی مهران 96 گیت گذرنامه آماده شده است که نسبت به سال گذشته تعداد گیت‌ها‌ سه برابر شده است.

محمد جواد عطرچیان خاطرنشان کرد : با توجه به آنکه پل زائر در مهران ساخته شد و هم‌اکنون 2 پل داریم، در حال حاضر سواری‌های شخصی در 2 کیلومتری شهر مهران و قبل از ورود مهران توقف می‌کنند و سپس به پارکینگ‌های در نظر گرفته شده راهنمایی می‌شوند و از آنجا حدود 350 دستگاه اتوبوس شهری آماده‌سازی شده‌اند که به صورت منظم با دریافت هزار تومان از هر نفر مسافران را از پارکینگ نزدیک شهر مهران تا مرز جابه‌جا می‌کنند.

در پایان باید به این نکته توجه داشت که تمامی اقدامات انجام شده برای افزایش رفاه و ایمنی بیشتر زائران حرم حسینی در مراسم اربعین است و پرداخت هزینه های حداقلی در این برهه زمانی چیزی به غیر از تضمین سلامتی هموطنان در مسیر رفت و برگشت همراه نخواهد داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.