| کد خبر: 70660 |

ساخت ۳۰۰ کیلومتر جاده در استان مرکزی / اجرای محور ۴ خطه خمین - محلات

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از فعالیت برای ساخت ۳۰۰ کیلومتر راه در استان خبر داد و گفت: بیشتر این میزان راه‌سازی مربوط به پروژه‌های ۴ خطه کردن جاده های ۲ خطه است. وی همچنین از پایان مطالعات پروژه ۲ خطه کردن راه‌آهن قم - اراک خبر داد.
 

مجیدرضا نصرالله نژاد در خصوص پروژه‌های مربوط به راهسازی در استان مرکزی گفت: در محور اراک - خمین که ۶۱ کیلومتر طول مسیر است، تاکنون ۵۰ کیلومتر آن ۴ خطه شده و هم اکنون در حال ۴ خطه کردن ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده هستیم.

وی افزود: در سال مالی منتهی به اول مرداد ۹۴ برای ۴ خطه کردن ۲۰ کیلومتر از این مسیر، تلاش بی سابقه‌ای صورت گرفت به طوری که حدود ۱۰۰ نفر کارگر و مهندس با ده‌ها دستگاه راهسازی تلاش مستمری داشتند تا بلاخرا توانستیم پس از ۱۲ سال تحولی در این پروژه بوجود آوریم.

وی با اشاره به ۲ الی ۳ پل که باید در این پروژه ساخته شوند، افزود: با توجه به شروع فصل سرما امکان آسفالت این مسیر وجود تدارد و انشالله با اتمام این مسیر و آسفالت آن در فروردین یا اردیبهشت ۹۵، در اوایل سال آینده کل محور مذکور به‌صورت ۴ خطه در می‌آید .

مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی، محور بویین زهرا - اراک را از دیگر محورهای مهم استان که در حال ۴ خطه شدن است، برشمرد و ادامه داد: طول این مسیر پر حادثه که قربانیان زیادی در حوادث رانندگی در آن داشته ۴۴ کیلومتر است که ۳۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و در حال ۴ خطه کردن ۱۴ کیلومتر باقی‌مانده هستیم.

وی افزود: در ابتدای این محور از سمت ساوه، بخشی از جاده کوهستانی است که گردنه رنگرز و پیچ آیینه در این محدوده است. برای تعریض این مسیر باید ۵ کیلومتر از راه را کوه‌بری می‌کردیم که خوشبختانه این مهم انجام شد.

نصرالله نژاد اضافه کرد: ۴ خطه کردن مسیر خمین - محلات هم در حال جریان است و تنها ۹ کیلومتر آن باقی‌مانده است. امیدواریم در بهار ۹۵ حدود ۶.۵ کیاومتر به بهره‌برداری برسد و نهایتا در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، ۲.۵ کیلومتر باقی‌مانده هم در طول سال آینده تکمیل شود..

وی در خصوص ۴ خطه شدن سایر مسیرهایی که در استان در دست اجرا است،  ادامه داد:  محور  محلات - دلیجان حدفاصل محلات - زیرآب ۱۱ کیلومتر است که ۵ کیلومتر را امسال تمام می‌کنیم و  بقیه را در صورت تأمین اعتبار لازم در سال آینده. محور اراک - فرمهین هم ۴۵ کیلومتر است که ۸ کیلومتر از ۴ خطه شدنش باقی مانده است. همچنین محور خمین - الیگودرز که در صورت تامین اعتبار ۴ خطه می‌شود.

ساخت جاده جدید
مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی در خصوص پروژه‌های ساخت جاده جدید هم گفت: محور ۲۳ کیلومتری کمیجان به سمت غرق آباد و ساوه که از سال گذشته ساخت آن را از روستای تاریخی و گردشگری «وفس» به طول ۱۰ کیلومتر آغاز کرده‌ایم، در صورت تکمیل شدن فاصله دو شهر محروم «میلاجرد» و «خنداب» را به پایتخت حدود ۱۰۰ کیلومتر کمتر می‌کند که طبعا ساخت این جاده به توسعه این منطقه کم برخوردار کمک می‌کند.

وی همچنین تأکید کرد: علاوه بر این‌ها ساخت چند محور روستایی و ۴ خطه کردن چند مسیر کوتاه هم در دست اجرا است که در نهایت می‌توانیم بگوییم در پروژه‌های راهسازی در حال اجرا در استان، ساخت ۳۰۰ کیلومتر را در دست داریم.
پروژه‌های پل سازی
نصرالله نژاد در مورد پروژ‌های مهم پل سازی در حال اجرا در استان تعداد این پروژ ه‌ها را ۲ مورد ذکر کرد و افزود: در جاده کمربندی خمین به سمت محلات یک پل مهم در حال ساخت است که ۹ دهنه ۳۰ متری دارد و طول پل ۲۷۰ متر است.
وی با بیان این که پیشرفت فیزیکی پروژه ۶۰ درصد است گفت: ساخت ۲ دهنه پل مانده است که امیدواریم تاپایان سال به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی ادامه داد: در  کمربندی اراک تقاطع جاده اراک - فرمهین بسیار حادثه خیز است که انشالله با ساخت پل این تقاطع غیر همسطح می شود که به امید خدا این پل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه‌های ریلی
وی همچنین به برخی پروژ‌های ریلی که در استان در حال اجرا است اشاره کرد و گفت: علاوه بر اتصال ریلی شهرهای گلپایگان و خمین به اراک و شهرهای جدید «مهاجران» و «امیرکبیر» به مرکز استان، مطالعات پروژه دو خطه شدن راه آهن قم - اراک به اتمام رسیده و انشالله به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.